جزئیات افزایش متوسط 20 درصدی قیمت بلیت قطار ، اجرا از اول تیر 99

به گزارش وبلاگ فروش، معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه افزایش متوسط 20 درصدی قیمت بلیت قطار، مصوبه شورای عالی ترابری، از اول تیر 99 اعمال می گردد، گفت: قیمت بلیت قطارهای حومه ای از سال 93 افزایش نیافته بود.

جزئیات افزایش متوسط 20 درصدی قیمت بلیت قطار ، اجرا از اول تیر 99

به گزارش وبلاگ فروش از فارس، میرحسن موسوی درباره افزایش قیمت بلیت قطارها، در یک برنامه رادیویی، گفت: اگر قرار بود بر اساس هزینه هایی که به شرکت های حمل و نقل ریلی تحمیل شده بود، نرخ جدید بلیت ها معین می شد، ضرورت داشت قیمت بلیت قطارهای مسافری تا دو برابر افزایش می یافت اما پس از رایزنی با شرکت های حمل و نقل ریلی مسافری، توافق شد شرکت ها پیشنهاد افزایش قیمت بلیت را حداکثر به 40 درصد افزایش، تقلیل دهند.

وی ادامه داد: شرکت های حمل و نقل ریلی در این باره با ما همکاری کردند و پیشنهاد افزایش قیمت بلیت را به افزایش 40 درصدی کاهش دادند و همین رقم به شورای عالی ترابری ارسال شد در آنجا با در نظر دریافت همه موارد، برای قطارهای بین شهری با افزایش 20 درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری موافقت شد.

اعمال افزایش متوسط 20 درصدی قیمت بلیت قطار از اول تیر 98

معاون مسافری راه آهن گفت: این مصوبه شورای عالی ترابری درباره افزایش قیمت بلیت قطار از اول تیرماه اجرا می گردد، احتمالاً در پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای تاریخ اول تیرماه که رسماً اعلام خواهد شد و از اواخر هفته جاری خواهد بود، این افزایش قیمت ها اعمال خواهد شد.

موسوی اعلام کرد: مصوبه شورای عالی ترابری افزایش قیمت بلیت قطار، به صورت متوسط 20 درصد است بنابراین شرکت ها این اختیار را دارند که با توجه به هزینه، درآمد، تقاضا و عرضه در بعضی راستاها به عنوان مثال 15 درصد و در بعضی راستاها 25 افزایش قیمت دهند.

وی اضافه کرد: ما به شرکت های ریلی اعلام کردیم سعی نمایند با حداقل افزایش قیمت عمل نمایند و سعی نمایند که این رقم نزدیک به متوسط باشد، سپس نرخ ها را برای ما بفرستند تا ما آنالیز می کنیم و اگر داخل جدول و منطقی بود، اعمال خواهد شد.

افزایش قیمت بلیت قطار ارتباطی با کرونا ندارد

معاون مسافری راه آهن در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت بلیت قطار مربوط به شیوع ویروس کرونا هم بوده است؟ گفت: با شیوع کرونا و تاکید دولت مبنی بر حذف سفرهای غیرضروری، شرکت های ریلی در اسفند ماه 98 و فروردین 99 که پیک سفرهای ریلی بود، 95 درصد مسافران خود را از دست دادند و به این ترتیب 95 درصد درآمد خود را از دست دادند.

موسوی اضافه کرد: این کاهش سفرها از سوی دولت در حال پیگیری است و این مصوبه شورای عالی ترابری درباره افزایش قیمت اخیر بلیت قطار هیچ ارتباطی به موضوع کرونا ندارد.

این در حالی است که پیش از این دبیر انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی در این باره به فارس گفته بود: یکی از دلایل افزایش قیمت بلیت، کاهش درآمد شرکت های ریلی به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی است، به هر حال در یک کوپه چهار نفره، دو نفر مسافر می نشینند و باید این مابه تفاوت قیمت بلیت و تعداد مسافرها برای شرکت های ریلی که بنگاه های مالی هستند جبران گردد.

قیمت بلیت قطارهای حومه ای از سال 93 افزایش نیافته بود

وی اعلام کرد: در ارتباط با قطارهای حومه ای که در راستا هایی نظیر تهران-پرند و تهران-گرمسار و غیره سیر می نمایند، از سال 1393 تا به امروز هیچ افزایش قیمتی در نرخ بلیت های آنها اعمال نشده است.

معاون مسافری راه آهن اعلام کرد: در سال 1399 شورای عالی ترابری قیمت های جدید برای قطارهای حومه ای را مصوب و به ما ابلاغ کرد؛ به عنوان مثال در راستا تهران-کرج-هشتگرد قیمت بلیت قطار های حومه ای پیش از این هزار و 500 تومان بود که الان به 2000 تومان افزایش یافته است، یا در راستا تبریز-تربیت معلم آذرشهر قیمت قبلی یک هزار تومان بوده است که به 1500 تومان افزایش یافته است.

موسوی گفت: قیمت های مصوب سال 99 در قطارهای حومه ای به مراتب بسیار کمتر از قیمت های حمل و نقل در همین راستاها با دیگر مدل های حمل و نقلی نظیر جاده ای است.

معاون مسافری راه آهن گفت: در سال گذشته 8 میلیون و 300 هزار نفر توسط قطارهای حومه ای جابه جا شدند که 5.3 میلیون نفر از این رقم، مربوط به حومه تهران بوده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "جزئیات افزایش متوسط 20 درصدی قیمت بلیت قطار ، اجرا از اول تیر 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات افزایش متوسط 20 درصدی قیمت بلیت قطار ، اجرا از اول تیر 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید