بهترین کارت گرافیک AMD؛ تجربه ای عالی در گیمینگ و رندرینگبهترین کارت گرافیک های AMD

به گزارش وبلاگ فروش، بر کسی پوشیده نیست که AMD در تولید کارت گرافیک، یکی از بهترین شرکت هاست و کارت های این شرکت هم چه از لحاظ فناوری ساخت و چه کیفیت، زبانزد هستند. اگرچه سال های زیادی بود که این شرکت زیر سایه انویدیا قرار داشت اما حالا آنقدر در این زمینه پیشرفت کرده که کاملا می توان روی توانایی های محصولات آن حساب ویژه ای باز کرد. اگر شما هم در پی بهترین کارت گرافیک AMD برای رسیدگی به کارهای سنگین نظیر بازی کردن یا رندرینگ، ویرایش فیلم، ساخت انیمیشن و مواردی از این دست هستید، در این مطلب همراه ما باشید تا با 7 محصول عالی و باکیفیت آشنایتان کنیم.

بهترین کارت گرافیک AMD؛ تجربه ای عالی در گیمینگ و رندرینگبهترین کارت گرافیک های AMD

بهترین کارت گرافیک های AMD

1. کارت گرافیک ایسوس مدل RX6900XT TUF OC 16GB

  • 16 گیگابایت GDDR6 با فرکانس 2105 مگاهرتز در حالت گیم و 2340 مگاهرتز در حالت اورکلاک
  • 5120 هسته پردازشی
  • سرعت 16 گیگابیت بر ثانیه با رابط 256 بیتی
  • یک پورت HDMI 2.1 و سه عدد دیسپلی پورت 1.4
  • امکان پشتیبانی از 4 نمایشگر
  • نیاز به پاور 850 واتی (2 × 8 پین)
  • ابعاد 320 × 140 × 57.8 میلی متر

کارت گرافیک RX 6900XT TUF OC 16GB ساخت برند ایسوس یکی از بهترین کارت گرافیک های AMD به شمار میرود که در سری RX 6000 نمی توان رقیب خاصی برای آن معرفی کرد. این گرافیک به خاطر خنک کنندگی موثر، اجزای باکیفیت و بادوام و قدرت بسیار زیادی که دارد معروف است و به راحتی از پس سنگین ترین نیازهای شما هم بر می آید. در ابتدا از نورپردازی شروع می کنیم که به صورت RGB قابل شخصی سازی در این کارت وجود دارد و ظاهر بسیار زیبایی به درون کیس شما می بخشد.

همانطور که در تصویر می بینید، برای این کارت از سه فن قدرتمند استفاده شده که در فن میانی، تعداد پره ها به 13 و در دو فن کناری، تعدادشان به 11 پره می رسد. حلقه های اطراف فن های جانبی اکنون کمی باریک تر شده اند تا بدین ترتیب جریان هوای بیشتری را فراهم کنند.

پره های اضافه و همچنین حلقه تمام-قد فن مرکزی هم می تواند با ایجاد فشار هوای ثابت، باد را مستقیما به قسمت پخش حرارت گرافیک منتقل کند. شاهکار مهندسی ایسوس هم اینجا خودش را نشان می دهد؛ فن میانی در خلاف جهت دو فن کناری می شود که این کار باعث کاهش تلاطم هوا در داخل سیستم خنک کننده شده و به شکل موثری دمای گرافیک را کاهش می دهند.

این کارت گرافیک از هیت سینک بسیار بزرگ و قطوری بهره می برد که تقریبا 3 اسلات مادربرد را اشغال می کند. اما این بزرگی باعث شده گرما در تمام سطح آن پخش شده و فن ها کار راحت تری برای خنک کردن پردازنده مرکزی داشته باشند. ایسوس مثل همیشه در این کارت بالارده از خازن هایی استفاده کرده که استاندارد نظامی دریافت کرده اند و این یعنی در برابر شوک، نارسانایی برقی و مشکلاتی از این دست کاملا مقاوم هستند و آسیبی به آن ها وارد نمی شود.

همچنین کل فرایند ساخت این کارت به صورت ماشینی و بدون دخالت دست اجرا شده تا بدین ترتیب عملا خطای انسانی در آن وجود نداشته باشد. این یعنی احتمال اینکه یک کارت RX 6900XT TUF OC 16GB مشکل دار دریافت کنید تقریبا 0٪ است. سوا از این کیفیت ساخت بالا، خود ایسوس هم 144 ساعت تمام کارت ها را مورد تست و بررسی قرار می دهد تا مشکل خاصی نداشته باشند.

2. کارت گرافیک ایسوس مدل TUF RX 6800XT OC Edition

  • 16 گیگابایت GDDR6 با فرکانس 2095 مگاهرتز در حالت گیم و 2340 مگاهرتز در حالت اورکلاک
  • 4608 هسته پردازشی
  • سرعت 16 گیگابیت بر ثانیه با رابط 256 بیتی
  • یک پورت HDMI 2.1 و سه عدد دیسپلی پورت 1.4
  • امکان پشتیبانی از 4 نمایشگر
  • نیاز به پاور 750 واتی (2 × 8 پین)
  • ابعاد 320 × 140 × 57.8 میلی متر

دومین کارت گرافیک این لیست هم درست مثل کارت نخست، از سری تاف (TUF) ایسوس و با همان فناوری ساخت و همان فناوری های مجذوب کننده خنک کنندگی است. حتی اندازه آن ها هم تفاوتی با هم ندارد چرا که این مدل قوی ترین کارت گرافیک AMD از سری RX 6800 به شمار میرود و توانایی فوق العاده بالایی در انجام کارهای مختلف دارد. از آن جایی که تقریبا تمام مشخصات این کارت با مدل قبلی با هم برابر است، جز مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، دیگر تکرار مکررات نمی کنیم. فقط باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که RX 6900 XT تقریبا 12 تا 15٪ قوی تر از RX 6800 XT است.

با این حال این محصول یکی از بهترین کارت گرافیک های AMD از این سری به شمار میرود و در نتیجه قیمت آن ممکن است حتی از یک سری RX 6900 XTها هم گران تر باشد. این کارت از لحاظ اندازه با مدل بالا کاملا برابر است و هر دوی آن ها به کیس نسبتا بزرگ برای قرارگیری آسان و بدون دردسر نیاز دارند.

3. کارت گرافیک ایکس اف ایکس مدل RX 6900 XT MERC 319

  • 16 گیگابایت GDDR6 با فرکانس 2135 مگاهرتز در حالت گیم و 2365 مگاهرتز در حالت اورکلاک
  • 5120 هسته پردازشی
  • سرعت 16 گیگابیت بر ثانیه با رابط 256 بیتی
  • یک پورت HDMI 2.1 و 2 عدد دیسپلی پورت 1.4 و یک پورت USB-C
  • امکان پشتیبانی از 4 نمایشگر
  • نیاز به پاور 850 واتی (2 × 8 پین)
  • ابعاد 340 × 139 × 57 میلی متر

اما می پردازیم به بهترین برند کارت گرافیک AMD یا بهتر است بگوییم، یکی از بهترین برندها که در رده بندی کارت گرافیک های AMD واقعا جایگاه خوب و محبوبی دارد. این کارت اگرچه در مقایسه با کارت شماره 2 توان بیشتری دارد اما XFX با قیمت به مراتب مناسب تری آن را ارائه می دهد تا بدین ترتیب کاربرانی که بودجه محدودتری دارند بتوانند از مزیت های یک کارت فوق العاده قدرتمند از برندی بسیار محبوب بهره مند شوند.

این کارت که طبق ادعای XFX با هدف راضی نگه داشتن گیمرها ساخته شده، عملکرد فوق العاده ای را هنگام انجام بازی های ویدیویی از خود به نمایش می گذارد و اجازه نمی دهد لگ، کندی یا افت فریم، شما را از داشتن یک بازی مهیج، لذت بخش و هیجان انگیز دور کند. این کارت و به طور کلی تمام کارت گرافیک های AMD از سری RX 6900 XT آنقدر قدرتمند هستند که توانایی اجرای بازی های روز در وضوح 2K با بالاترین تنظیمات گرافیکی و حتی 4K با اعمال تنظیمات گرافیکی میانه رو به بالا را هم دارند. اگر هم این کارت ها را با پردازنده های سری رایزن 5000 AMD همراه کنید، به لطف فناوری مجذوب کننده AMD Smart Access Memory، تجربه ای نفسگیر و بی نظیر از انجام بازی ها خواهید داشت.

در این کارت گرافیک سیستم فن ها اندکی با گرافیک ایسوس فرق دارد. شما فن وسط کوچک تری در این کارت دریافت می کنید که در کنار خود، دو فن بسیار بزرگ و قدرتمند دارد. هر سه فن از 13 پره بهره می برند تا خنک کنندگی موثرتر و بیشتری را برای کارت شما فراهم کنند. همچنین درون خود کارت هم از پدهای خنک کننده متعددی استفاده شده تا بدین ترتیب به شکل موثرتری شاهد کاهش دمای این گرافیک قدرتمند در بازی های سنگین باشید.

این کارت گرافیک به کسانی پیشنهاد می شود که به انجام کارهای بسیار سنگین گرافیکی نظیر اجرای بازی های روز با بالاترین کیفیت و وضوح ممکن نیاز دارند تا بتوانند از قدرت بسیار بالای آن نهایت بهره را ببرند و تجربه ای بی نظیر داشته باشند. توجه داشته باشید این کارت بسیار بزرگ و قطور است و در کیس های کوچک شانسی برای استفاده از آن نخواهید داشت.

4. کارت گرافیک ایسوس مدل DUAL RX 6600 8G

  • 8 گیگابایت GDDR6 با فرکانس 2064 مگاهرتز در حالت گیم و 2491 مگاهرتز در حالت اورکلاک
  • 1792 هسته پردازشی
  • سرعت 14 گیگابیت بر ثانیه با رابط 128 بیتی
  • امکان پشتیبانی از 3 نمایشگر
  • یک پورت HDMI 2.1 و 3 عدد دیسپلی پورت 1.4
  • نیاز به پاور 500 واتی (1 × 8 پین)
  • ابعاد 243 × 134 × 49 میلی متر

RX 6000 یکی از بهترین کارت گرافیک های AMD در بازار در رده مالی محسوب می شود که با قیمت بسیار مناسب خود، قادر است بازی های روز را در وضوح 1080P به بهترین شکل ممکن اجرا کند. این کارت گرافیک از دو فن بهره می برد که هم صدای بسیار کمی دارند و هم اینکه به راحتی از پس خنک سازی تراشه خوب آن بر می آیند. این فن ها 11 پره دارند که گرمای وارد شده به هیت سینگ نه چندان بزرگ آن را به سرعت خنک می کنند. این کارت گرافیک همچنین از بک پلیت یا سینی پشت گرافیک هم بهره می برد که باعث می شود گرد و خاک روی قسمت مدار ننشیند یا آسیبی به مدار وارد نشود.

شاید با خود فکر کنید ایسوس ممکن است فرایند ساخت این کارت مالی را جدی نگرفته باشد اما باید بگوییم حتی RX 6600 هم بدون دخالت دست و با فناوری Auto-Extreme ایسوس ساخته شده تا بدین ترتیب هیچ خبری از خطای انسانی در آن نباشد. همچنین در این فرایند تمام لحیم کاری ها از طریق ماشین صورت می گیرد تا فشار حرارتی روی قطعات کاهش پیدا کرده و نیازی به استفاده از مواد شیمیایی تمیزکننده هم وجود نداشته باشد.

این کارت گرافیک ابعاد نسبتا بزرگی داشته و 2.5 اسلات را درون کیس شما اشغال می کند. بنابراین قبل از خرید حتما به فضای داخلی کیس خود دقت داشته باشید. این کارت اگرچه به اندازه مدل XT قدرتمند نیست اما تفاوت چندانی هم با آن ندارد و قادر است بازی های روز را با کیفیت بالا در وضوح FHD و با اعمال تنظیمات گرافیکی بالا به اجرا در بیاورد.

به عنوان مدل جایگزین، AMD Radeon RX6600XT از برند بایواستار هم در دسترس واقع شده است که شرحات آن به شرح زیر است. توجه داشته باشید این کارت از گرافیک ایسوس اندکی قدرتمندتر است اما یک سری نقاط ضعف هم دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • 8 گیگابایت GDDR6 با فرکانس 2359 مگاهرتز در حالت گیم و 2589 مگاهرتز در حالت اورکلاک
  • 2048 هسته پردازشی
  • سرعت 16 گیگابیت بر ثانیه با رابط 128 بیتی
  • امکان پشتیبانی از 4 نمایشگر
  • یک پورت HDMI و 3 عدد دیسپلی پورت 1.4
  • نیاز به پاور 500 واتی (1 × 8 پین)
  • ابعاد 235 × 130 × 43 میلی متر

AMD Radeon RX 6600XT برای عاشقان بازی های کامپیوتری با بودجه محدود طراحی شده است. این محصول در واقع برای انجام بازی در وضوح 1080P یا همان فول اچ دی بسیار مناسب است و می تواند با بالاترین تنظیمات گرافیکی هم بهترین کیفیت را به شما ارائه دهد. اگر بخواهیم رقیبی برای این کارت در بین کارت های انویدیا معرفی کنیم باید به RTX 3060 اشاره کنیم که آن هم کارت بسیار قدرتمند و فوق العاده محبوبی در نزد کاربران است. البته RX 6600 XT اندکی از RTX 3060 عملکرد بهتری دارد اما در عین حال ارزان تر است که این سبب می شود کاربران با پرداخت هزینه کمتر، عملکرد بهتری را دریافت کنند.

کارت گرافیک بایواستار RX 6600 XT از دو فن بهره می برد که وظیفه خنک کنندگی کارت را بر عهده دارند. هیت سینک این محصول خیلی بزرگ نیست و فضای زیادی هم از سیستم شما اشغال نمی شود. به صورت کلی طراحی خود کارت کاملا ساده است و چیز خاصی برای تعریف وجود ندارد. البته شاید RX 6600 XT گرافیک خیلی داغ نباشد اما سیستم خنک کننده به کار رفته برای این محصول خیلی حرفه ای نیست. در نتیجه برای انجام کارهای سنگین، شاید مجبور شوید از سیستم خنک کننده پیشرفته تری برای این محصول استفاده کنید یا محصولات برند دیگر با فن های قدرتمندتر را خریداری کنید.

این کارت گرافیک قادر است بازی های روز را با نرخ فریم بیشتر از 60 هرتز در وضوح FHD و با بالاترین کیفیت ممکن به اجرا در بیاورد. حتی در وضوح 2K و اعمال تنظیمات میانه رو به پایین هم می توانید بازی های روز را تجربه کرده و لذت ببرید.

بهترین کارت گرافیک برای کاربردهای مختلف؛ از گیمینگ تا ماینینگ

6. کارت گرافیک ایسوس مدل TUF-RX6500XT-O4G-GAMING

  • 4 گیگابایت GDDR6 با فرکانس 2650 مگاهرتز در حالت گیم و 2820 مگاهرتز در حالت اورکلاک
  • 1024 هسته پردازشی
  • سرعت 18 گیگابیت بر ثانیه با رابط 64 بیتی
  • امکان پشتیبانی از 2 نمایشگر
  • یک پورت HDMI 2.1 و 1 عدد دیسپلی پورت 1.4
  • نیاز به پاور 500 واتی (1 × 6 پین)
  • ابعاد 201 × 128 × 40 میلی متر

کارت گرافیک ایسوس مدل TUF-RX6500XT-O4G-GAMING برای کاربرانی با بودجه بسیار کم طراحی شده و برای گیمینگ در وضوح 1080P با اعمال تنظیمات گرافیکی میانه رو به پایین و در واقع 720P با بالاترین تنظیمات گرافیکی مناسب است. این کارت گرافیک طراحی بسیار ساده ای دارد چرا که اصلا آنطور که از کارت های بالارده انتظار داریم داغ نمی کند و در نتیجه ایسوس هیت سینگ بزرگی هم برای آن در نظر نگرفته است.

این کارت گرافیک از 2 فن با 11 پره برای این محصول در نظر گرفته که عملکرد بی صدا و بسیار خوبی در خنک سازی آن دارند. معمولا چنین کاری را از سوی بسیاری از شرکت ها نمی بینیم اما ایسوس برای این کارت مالی از سینی پشت گرافیک استفاده کرده تا آسیبی به پشت مدار وارد نشود.

در ساخت این محصول هم از فناوری Auto-Extreme استفاده شده تا در کنار به صفر رسیدن خطای انسانی، خبری از فشار بیش از حد روی مدارها نباشد. توجه داشته باشید این کارت برای انجام بازی های روز با کیفیت بالا مناسب نیست و فقط می تواند این بازی ها را در وضوح کمتر از 1080P اجرا کند. بنابراین سطح انتظارات خود را متناسب با توانایی های آن محدود کنید تا خریدی مناسب با نیاز خود داشته باشید. در نهایت باید بگوییم این کارت اندازه بسیار کوچکی دارد و حتی در کیس های نه چندان بزرگ هم مسئله ای برای قرار دادن آن نخواهید داشت.

7. کارت گرافیک ازراک مدل RX580

  • 8 گیگابایت GDDR5 با فرکانس 1380 مگاهرتز در حالت استاندارد و 1435 مگاهرتز در حالت اورکلاک
  • 2304 هسته پردازشی
  • سرعت 18 گیگابیت بر ثانیه با رابط 256 بیتی
  • PCI Express x16 Gen3
  • یک پورت HDMI 2.0 و 3 عدد دیسپلی پورت 1.4
  • نیاز به پاور 550 واتی (1 × 8 پین)
  • ابعاد 278.81 × 126.78 × 41.91 میلی متر

ازراک یکی از بهترین برندهای تولیدکننده کارت گرافیک در جهان به شمار می رود که اگر تجربه کار با یکی از محصولات آن را داشته باشید، متوجه می شوید که چقدر ارزش خرید گرافیک های این شرکت بالاست. اما کارت گرافیکی که قصد داریم به عنوان هفتمین کارت های ارزشمند AMD به شما معرفی کنیم، RX 580 است؛ محصولی که از فناوری نسل گذشته یعنی PCI Express x16 Gen3 و فناوری حافظه GDDR5 بهره می برد در حالی که مدل های معرفی شده در بالا، از نسل 4 و با فناوری حافظه GDDR6 هستند. در نتیجه نمی توانید انتظار عملکردی مشابه کارت های 8 گیگابایتی نظیر RX 6600 8G را داشته باشید.

البته که هر دو کارت می توانند نیاز شما را در اجرای بازی های FullHD برطرف کنند اما RX 580 در اجرای بازی های روز با کیفیت FHD اصلا و ابدا فریم ریتی حتی نزدیک به RX 6600 را هم ارائه نمی کند. در نتیجه انتخاب این کارت تنها زمانی توصیه می شود که پرداخت هزینه برای خرید RX 6600 برای شما ممکن نیست. اما از توانایی های خود RX 580 بخواهیم بگوییم باید به ارزش خرید بالایش اشاره کنیم. قیمتی که این کارت دارد بسیار مناسب است و در عین حال توانایی آن چیزی نزدیک به RTX 2060 یا حتی مدل سوپر آن است و این یعنی امکان اجرای بازی های روز با کیفیت FHD برایتان وجود دارد.

ازراک این کارت گرافیک را به امکانات بسیار خوبی مجهز کرده اما حتی در بهترین حالت باز هم RX 580 در وضوح FHD در بالاترین کیفیت ممکن فقط قادر است بازی های گرافیکی روز را با نرخ فریم کمتر از 60 اجرا کند. روی اجرای بازی ها با کیفیت 2K هم می توانید حساب کنید اما به این شرط که تنظیمات را بسیار پایین تر بیاورید در غیر این صورت هم فشار بسیار زیادی به کارت وارد خواهد شد و هم اینکه فریم ریت مورد نظر دریافت نمی شود. برای مقایسه باید بگوییم توانایی این کارت تقریبا نصف RX 6600 است.

بهترین کارت گرافیک AMD؛ سخن پایانی

در این مطلب 7 نمونه از بهترین کارت گرافیک های AMD را به شما معرفی کردیم که قادرند از بازی گرفته تا رندرینگ، با توجه به بهایی که برایشان پرداخت می کنید، نیازتان را به بهترین شکل ممکن برطرف کنند. توجه داشته باشید این کارت ها غالبا از سری RX 6000 بوده و یعنی جدیدترین محصولات AMD در بازار هستند که از قدرت و سرعت فوق العاده ای در انجام کارهای مختلف بهره می برند.

منبع: دیجیکالا مگ

به "بهترین کارت گرافیک AMD؛ تجربه ای عالی در گیمینگ و رندرینگبهترین کارت گرافیک های AMD" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین کارت گرافیک AMD؛ تجربه ای عالی در گیمینگ و رندرینگبهترین کارت گرافیک های AMD"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید