قلعه تل در خوزستان سامان دهی می گردد

به گزارش وبلاگ فروش، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: باتوجه به برنامه ریزی های اجرا شده برای ساماندهی محیط پیرامون و دورن قلعه تل، این محوطه تاریخی خاتمه شهریور ماه امسال آماده پذیرایی از گردشگران می گردد.

قلعه تل در خوزستان سامان دهی می گردد

به گزارش وبلاگ فروش به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، سیدحکمت الله موسوی روز یکشنبه 11 خردادماه 99 با اشاره به این که بازسازی اثر تاریخی قلعه تل از سال 1385 با عملیات پیگردی و خواناسازی شروع شد، اضافه نمود: پس از آن به طور مستمر تا سال 1389 اقدامات حفاظتی و بازسازیی از سوی اداره کل استان انجام شد.

او ادامه داد: همچنین با هماهنگی و جلسات هم اندیشی با شهرداری شهر قلعه تل، ساماندهی محوطه اطراف قلعه از سوی شهرداری با نظارت میراث فرهنگی به انجام رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: در امسال، برای ساماندهی کامل محیط پیرامون و درون قلعه، اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و تا خاتمه شهریور امسال با همکاری شهرداری قلعه تل، آماده پذیرایی از گردشگران خواهد شد.

او در ادامه به عمده اقدامات اجرایی که در امسال برای ساماندهی کامل محیط پیرامون و درون قلعه پیش بینی شده است اشاره نمود و اضافه نمود: ادامه فرایند حفاظت و بازسازی، ترمیم و تعویض جداره های آجری، نصب تابلوهای راهنما و اجرای اندود کاهگل حفاظتی عملیاتی است که طی چهار ماه آینده انجام خواهد شد.

موسوی گفت: با توجه به قدمت اثر، شرایط نگهداری و آسیب هایی که به صورت دوره ای وارد می گردد، حفاظت و بازسازی آن موضوعی مستمر و دائمی خواهد بود.

قلعه تل در شهر تاریخی قلعه تل در شمال خوزستان حد فاصل شهرستان های باغملک و ایذه در راستا شاهی استان فارس و خوزستان قرار گرفته است. بنای اولیه قلعه تل حدود سال 1790 میلادی ساخته شده است. بنای این قلعه به محمدتقی خان چهارلنگ بختیاری نسبت داده می گردد. او که هم عصر با حکومت فتحعلی شاه قاجار بود، علیه حکومت مرکزی شورش کرد و تا وقتی که در دوره حکومت محمدشاه قاجار دستگیر و به تهران منتقل شد، فرمانروایی منطقه بختیاری حاشیه زاگرس را در این بنا به عهده داشت.

منبع: میراث آریا

به "قلعه تل در خوزستان سامان دهی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلعه تل در خوزستان سامان دهی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید