قرارگاه فرهنگی شهید لاجوردی در قزلحصار افتتاح شد

به گزارش وبلاگ فروش، مدیر کل زندانهای استان تهران در مراسم افتتاح قرارگاه فرهنگی شهید لاجوردی گفت: با استفاده از تمام امکانات و ظرفیتها، کوشش می کنیم خانواده زندانی در کنار یاری های مالی، در حوزه آسیب های اجتماعی و فرهنگی نیز مورد حمایت قرار گیرد.

قرارگاه فرهنگی شهید لاجوردی در قزلحصار افتتاح شد

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ فروش، مدیر کل زندانهای استان تهران در مراسم افتتاح قرارگاه فرهنگی شهید لاجوردی گفت: با استفاده از تمام امکانات و ظرفیتها، کوشش می کنیم خانواده زندانی در کنار کمک های اقتصادی، در حوزه آسیب های اجتماعی و فرهنگی نیز مورد حمایت قرار گیرد.

سیدحشمت اله حیات الغیب که به همراه مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در مراسم افتتاح قرارگاه فرهنگی شهید لاجوردی حضور یافته بود، توضیح داد: این طرح از برنامه های تحولی سازمان زندان هاست که با جدیت در زندان های استان تهران دنبال می شود و در آن نیروهای جهادی و مردمی به کمک مسئولان زندان ها شتافته اند تا خدمات قضایی، مشاوره ای، مددکاری، درمانی و اقتصادی به زندانیان و خانواده های آنان ارائه نمایند.

وی همچنین گفت: با نگاه علمی و کاربردی و مشارکت نیروهای جهادی و اندیشمندان می توانیم مهارت افزایی را در تمام بخش های اقتصادی، اجتماعی، حقوقی، بهداشتی و همچنین حرفه آموزی را در میان خانواده زندانیان رشد دهیم.

مدیر کل زندانهای استان تهران ادامه داد: با برنامه ریزی های اجرا شده و در تغییر در شیوه خدمت رسانی به خانواده های زندانیان، انجمن حمایت از زندانیان نیز پیشگام شده تا انشاءالله بتوانیم در این بخش، تحولات اساسی و بنیادین در سطوح فرهنگی، بهداشت و درمان و اشتغال ایجاد شود.

بنا به این خبر، در ادامه مراسم، مدیرعامل انجمن حمایت از ندانیان مرکز نیز گفت: حمایت از خانواده زندانی، تأثیر مستقیم بر اصلاح و تربیت زندانی خواهد داشت و آرامش ایجاد شده موجب اثرپذیری آموزه های فرهنگی در داخل زندان می شود.

جبار باقری اضافه کرد: در طول مدت حبس، آسیب های اجتماعی مختلفی در کمین خانواده های زندانیان است و اجرای چنین طرح هایی می تواند موجب کاهش آسیب شود.

وی تأکید کرد: زندانی بر اساس حکم قضایی مدتی را جهت تحمل کیفر در زندان سپری می نماید ولی اعتقاد داریم حساب خانواده زندانی از زندانی جدا است، ما به حکم وظیفه و مسئولیتی که داریم از این خانواده ها حمایت می کنیم.

شایان ذکر است: قرارگاه فرهنگی شهید لاجوردی در مقابل ندامتگاه قزلحصار، روزانه پذیرای خانواده هایی است که با سوالات یا مسائل فرهنگی، قضایی، روانشناسی، معیشتی یا اجتماعی مراجعه می نمایند و کارشناسان مجرب هر حوزه جوابگوی آنان می باشند. گروه های جهادی و اندیشمندان نیز می توانند برای مشارکت در این امر، به قرارگاه مراجعه نمایند.

همچنین ایاب و ذهاب خانواده ها و مراجعین نیز از جاده قزلحصار تا قرارگاه، رایگان و هزینه آن توسط انجمن حمایت از زندانیان مرکز تأمین می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "قرارگاه فرهنگی شهید لاجوردی در قزلحصار افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارگاه فرهنگی شهید لاجوردی در قزلحصار افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید