فردی که نصف اندازه اقتصاد کشورش ثروت دارد

به گزارش وبلاگ فروش، تنها میلیاردر لوکزامبورگ به اندازه نیمی از فراوری ناخالص داخلی کشورش ثروت دارد.

فردی که نصف اندازه اقتصاد کشورش ثروت دارد

به گزارش وبلاگ فروش، ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر نوشت: در حال حاضر 2153 نفر در دنیا وجود دارند که یک میلیارد دلار یا بیشتر ثروت در اختیار دارند و بیش تر آن ها نیز ساکن آمریکا و چین هستند. با این حال آنالیز ها نشان می دهد که در کشور کوچک اروپایی لوکزامبورگ با 38 هزار و 574 نفر جمعیت، تنها یک میلیاردر زندگی می نماید.

کریستوف زلر 62 ساله در حال حاضر 3.1 میلیارد دلار ثروت دارد. او مالک شرکت ایووکلر ویوا دنت است که محصولات بهداشت دهان و دندان را فراوری می نماید و در سال گذشته 818 میلیون دلار فروش داشته است. ثروت وی معادل نیمی از فراوری ناخالص داخلی 6.2 میلیارد دلاری لوکزامبورگ در سال است.

دکتر آدولف اشنایدر، پدربزرگ زلر این شرکت را در سال 1948 خریداری کرد. زلر از سال 1990 تا 2003 مدیرعامل این شرکت بود اما پس از آن مدیریت را به فرد دیگری واگذاری کرد اما کماکان سهامدار اصلی در این شرکت باقی ماند.

جالب است بدایند که لوکزامبورگ با مساحتی معادل تنها 62 مایل مربع (هشت برابر کوچک تر از شهر لس آنجلس) در حال حاضر دومین کشور از نظر سرانه فراوری ناخالص داخلی در دنیاست و پس از موناکو، شهروندان این کشور با سرانه فراوری ناخالص داخلی 165 هزار و 28 دلاری در رده دوم ایستاده اند. لوکزامبورگ کشوری با اقتصاد مبتنی بر خدمات اقتصادی و بیمه ای است که در سال های اخیر میزان سرمایه گذاری خارجی در آن افزایش محسوسی داشته است.

جالب است بدانید که لوکزامبورگ تنها کشوری در دنیا نیست که تنها یک میلیاردر دارد: دست کم 12 کشور در دنیا وجود دارند که تنها یک فرد با ثروت بیش از یک میلیارد دلار در آن زندگی می نماید که از جمله آن ها می توان به قطر، ایسلند و پرتغال اشاره نمود.

منبع: همشهری آنلاین

به "فردی که نصف اندازه اقتصاد کشورش ثروت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردی که نصف اندازه اقتصاد کشورش ثروت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید