فرانسه شیرها را کنار زد و در فینال جام جهانی حریف مسی شد

به گزارش وبلاگ فروش، استادیوم البیت میزبان دومین ملاقات از مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر بین فرانسه مدافع عنوان قهرمانی و مراکش شگفتی ساز این دوره بود که در خاتمه خروس ها این ملاقات را با نتیجه 2-0 بردند.

فرانسه شیرها را کنار زد و در فینال جام جهانی حریف مسی شد

فرانسوی ها در حالی به استقبال این بازی رفتند که امیدواری زیادی برای کسب دومین جام متوالی دارند و فقط یک گام با این رویا فاصله به جای مانده.

همان نخستین موقعیت خطرناک فرانسه تبدیل به گل شد. آنتوان گریزمن خط دفاعی مراکش را به هم ریخت و پس از برگشت دادن ضربه کیلیان امباپه، توپ به تئو هرناندس رسید تا با ضربه زیبای پای چپ در دقیقه 5 خروس ها را پیش بیندازد (این جا ببینید: گل اول فرانسه به مراکش). دقیقه 10 اولین موقعیت جدی مراکش خلق شد. شوت عزالدین اوناحی را هوگو لوریس به زیبایی مهار کرد. دقیقه 36 کیلیان امباپه و اولیویه ژیرو به فاصله چند ثانیه دو موقعیت خیلی خوب گلزنی را هدر دادند تا گل دوم برای فرانسه به ثمر نرسد. دقیقه 44 به شکلی باورنکردنی لوریس با واکنشی سریع ضربه قیچی برگردان جواد الیامیق را برگرداند تا خطر فرو ریختن دروازه خروس ها برطرف گردد و نیمه نخست هم با همان یک گل به خاتمه برسد.

پیش کشیدن مراکشی ها که با آرزوهای فراوان در این مرحله جام جهانی حاضر شده بودند عجیب نبود و نیمه دوم فرانسه پرستاره را تحت فشار قرار دادند. به تدریج فرانسه از لاک دفاعی خارج شد و دیدیه دشان با به زمین فرستادن مارکوس تورام دونده به جای اولیویه ژیرو کوشش کرد تا خط حمله تیمش را پرتحرک تر کند. دقیقه 80 تغییرات دشان نتیجه داد و همکاری تورام با امباپه در نهایت توپ را به رندال کولو موانی رساند تا هافبک خروس ها خیال طرفداران مدافع قهرمانی را راحت کند. در لحظات خاتمهی هم به طرزی باورنکردنی فرانسه باز هم دروازه اش را مقابل مراکشی های سمج بسته نگه داشت.

فرانسه در نهایت غول کش جام جهانی 2022 را شکست داد تا حریف آرژانیتن در فینال این تورنمنت گردد. خروس ها پیش از این 3 مرتبه به فینال جام جهانی رسیده بودند که 2 قهرمانی (سال های 1998 و 2018) و یک نایب قهرمانی (2006) حاصل کارشان بوده است.

منبع: فرارو

به "فرانسه شیرها را کنار زد و در فینال جام جهانی حریف مسی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه شیرها را کنار زد و در فینال جام جهانی حریف مسی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید