عرضه سمند با پیشرانه نو شروع شد

به گزارش وبلاگ فروش، به گزارش اسب بخار، بر اساس اطلاعاتی که نمایندگی های ایران خودرو در اختیار حواله داران سمند قرار داده است، مشتریان این شرکت می توانند برای به خرید این سدان ملی با پیشرانه تازه اقدام نمایند.

عرضه سمند با پیشرانه نو شروع شد

بعضی از نمایندگی های ایران خودرو به حواله داران سمند پیشنهاد داده اند که به جای تکمیل وجه برای سمند LX با پیشرانه XU7، نمونه نو را با پیشرانه XU پلاس یا همان XU7 ارتقایافته انتخاب نمایند.

موتور XU7 از سری موتورهای گروه خودروسازی پژو-سیتروئن است که طی سال های 1982 تا 2001 به وسیله این شرکت مورد استفاده قرار می گرفت. به طور تعیین در این طول این دوران از موتور XU7 بر روی خودروهایی مانند پژو 405، پژو 406، سیتروئن زانتیا و مدل های دیگری از پژو و سیتروئن استفاده شد.

در حال حاضر، گفته می گردد که تحویل سمند LX با پیشرانه نو XU پلاس از 45 روز کاری آینده شروع می گردد. مشتریان ایران خودرو این می توانند به جای تحویل نسخه XU7، نمونه ارتقایافته این پیشرانه را در خودروی خود داشته باشند. باتوجه به اطلاعات نو، در حال حاضر فراوری سمند با پیشرانه XU پلاس در ایران خودرو شروع شده و قرار است که به زودی این پیشرانه به طور کامل جایگزین نمونه XU7 فعلی گردد.

به گزارش خبرگزاری اسب بخار، هنوز به صورت دقیق ایران خودرو تعیینات فنی پیشرانه XU پلاس را برای سمند LX اعلام نکرده است. باتوجه به اطلاعاتی که مدیران ارشد این شرکت خودروساز درمورد پروژه XU7 ارتقایافته در اختیار رسانه ها قرار داده اند، می توان گفت که سمند LX با پیشرانه XU پلاس توانی در حدود 105 اسب بخار با گشتاور نزدیک به 160 نیوتن متر را دارد.

این پیشرانه بر اساس استاندارد آلایندگی یورو 5 بازطراحی شده و کالیبراسیون آن متفاوت از نسخه فعلی XU7 است. بعلاوه این پیشرانه نیز با فناوری 8 سوپاپ به بازار می آید و توان خروجی و آلایندگی آن در شرایط بهتری قرار گرفته است. از سویی گفته می گردد که XU پلاس نزدیک به 7 درصد مصرف سوخت کمتری نسبت به XU7 معمولی دارد.

در کنار این تغییر، قرار است تا سرانجام امسال نسخه نو و فیس لیفت این سدان ملی با تغییراتی در بخش کابین، کلاستر (جلو آمپر)، چراغ ها، جلو پنجره و … به بازار معرفی گردد. البته این احتمال مطرح است که سمند بهینه یا همان سمند پلاس با پیشرانه EF7 ارتقایافته (EF7 پلاس) به بازار بیاید.

این پیشرانه که نسخه ارتقایافته EF7 است، به پمپ روغن متغیر و زمان بندی متغیر سوپاپ ها به صورت دوگانه مجهز است. بعلاوه گفته می گردد که این پیشرانه به زودی بر روی خانواده دنا، سمند و سورن پلاس نصب خواهد شد.

آگهی های خرید و فروش سمند LX

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ فروش مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "عرضه سمند با پیشرانه نو شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه سمند با پیشرانه نو شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید