طرح منطقه تفرجگاهی گردو در اراک ابلاغ شد

به گزارش وبلاگ فروش، استاندار استان مرکزی گفت: منطقه تفرجگاهی گردو در اراک یکی از کانون های مهم برای جذب گردشگران است که اجرای طرح جامع آن تصویب و ابلاغ شده است.

طرح منطقه تفرجگاهی گردو در اراک ابلاغ شد

به گزارش وبلاگ فروش به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، سید علی آقازاده روز 9 خرداد 99 در حاشیه بازدید از منطقه نمونه گردشگری گردو افزود: ساماندهی دره تفرجگاهی گردو یکی از مطالبات مهم مردم استان مرکزی به ویژه اراک است که در 10 سال اخیر بیشتر مورد توجه بوده است.

او بیان نمود: تلاش مان بر این است که این کانون گردشگری از شرایط نابسامان خارج شده و به شرایط مطلوب برسد، هرچند در دهه اخیر اقدامات خوبی به ویژه در زمینهٔ آبخیزداری و کارهای زیرساختی از سوی دولت، دستگاه های مربوطه و شهرداری اراک به صورت پراکنده انجام شده است.

استاندار استان مرکزی گفت: در بودجه امسال شهرداری اراک، 150 میلیارد ریال برای منطقه گردشگری گردو پیش بینی شده و استانداری نیز با وجود تنگنای اعتباری، 50 میلیارد ریال برای آب رسانی به مناطق بالادست و فضای سبز این منطقه در نظر گرفته است.

او افزود: قرار است که عملیات عمرانی هفته آینده در چهار جبهه منطقه گردشگری گردو در اراک کلید زده شود و در راستای ایجاد راه و جاده دسترسی، ایجاد زیرساخت های لازم برای کاربری های تجاری، فرهنگی و گردشگری، آب رسانی به منطقه بالادست 97 هکتاری و فضای سبز اقدامات مؤثری انجام شود.

آقازاده شرح داد: مدیریت شهری اراک موظف شده این طرح را با فوریت و دقت کافی در دستور کار قرار دهد و از آن حمایت کند.

او افزود: در راستای راه دسترسی و نقطه اتصال به کمربندی جنوبی در ورود و خروج تصمیمات خوبی گرفته شده و ایجاد مجتمع گردشگری در این منطقه پس از 10 سال به شرایط قابل قبول و رضایت بخشی رسیده است.

دره گردو منطقه نمونه گردشگری است که با وسعت 100 هکتار در جنوب شهر اراک قرار گرفته است و از آب وهوای مناسب، طبیعت بکر و راستا دسترسی آسان برخوردار است.

دلیل نام گذاری این منطقه وجود روستای گردو و شمار زیادی درخت گردو در این دره است.

منبع: میراث آریا

به "طرح منطقه تفرجگاهی گردو در اراک ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح منطقه تفرجگاهی گردو در اراک ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید