شیائومی 13 حاشیه بسیار کمی اطراف نمایشگر خواهد داشت

به گزارش وبلاگ فروش، شیائومی ظاهرا می خواهد سری 13 از پرچم داران خود را در دو مدل با نمایشگر تخت و خمیده و با فناوری تازه کاهش حاشیه نمایشگر راهی بازار کند.

شیائومی 13 حاشیه بسیار کمی اطراف نمایشگر خواهد داشت

شیائومی در حال حاضر سری 12 را به عنوان تازهترین و برترین پرچم داران خود در اختیار دارد. اما به نظر می رسد سال جاری میخواهد یک ماه زودتر، یعنی در ماه نوامبر، از پرچم داران سری 13 خود رونمایی کند. این در حالی است که شرکت چینی همین چند وقت پیش بود که از 12S اولترا به عنوان یکی از پرچم داران سری 12 خود رونمایی کرد. اگرچه این گوشی فقط در کشور چین در دسترس قرار گرفته اما با این حال فاصله آن با نسل بعد خیلی زیاد نیست که این، اهمیت پرچم داران را در دنیای امروزی نشان می دهد.

سری شیائومی 13 اگرچه باید تا کمتر از سه ماه دیگر رونمایی شوند، اما تا به امروز خبرهای خیلی زیادی راجع به آن ها نشنیده ایم. بیشتر خبرها در رابطه با نمایشگر و کیفیت ساخت آن هاست چرا که می دانیم این گوشی ها قرار است از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 یا حتی نماینده تازه مدیاتک به عنوان قلب تپنده بهره ببرند که ظاهرا کوالکام میخواهد در ماه نوامبر به جای دسامبر از آن رونمایی کند. البته نمی خواهیم در این مطلب راجع به تراشه پرچم دار کوالکام صحبت کنیم اما یک اشاره کوچکی به آن می کنیم؛ اینطور که به نظر می رسد، در این نسل قرار است هم چینش تراشه ها تغییر کند و هم اینکه ظاهرا از لحاظ مصرف انرژی شرایط بسیار بهتری را در مقایسه با نسل کنونی شاهد خواهیم بود.

بر می گردیم به شیائومی 13. محصولی که باز هم خبر تازه، در رابطه با نمایشگر آن است. افشاگر چینی معروف یعنی Digital Chat Station، مدعی شده شیائومی می خواهد سری 13 از پرچم داران خود را در مدل های مختلف رونمایی و راهی بازار کند. یکی از این مدل ها، به احتمال زیاد مدل استاندارد قرار است نمایشگر تختی داشته باشد. یک مدل دیگر که طبیعتا پرو خواهد بود، نمایشگری منحنی خواهد داشت. این نوع طراحی مدت هاست که در گوشی های شرکت چینی استفاده می گردد و حتی یک سری دیگر از شرکت ها نظیر سامسونگ هم از آن پیروی نموده و فقط محصولات پریمیوم را به نمایشگری منحنی مجهز می نمایند.

مدل پرو از این سری قطعا اسنپدراگون 8 نسل 2 را به عنوان قلب تپنده در اختیار خواهد داشت اما نمی دانیم آیا مدل استاندارد هم از همین پردازنده استفاده خواهد نمود یا خیر. شاید شیائومی تصمیم بگیرد از تراشه ساخت مدیاتک در این مدل استفاده کند که آن هم اصلا خبر بدی نیست چون مدیاتک این روزها عملکرد فوق العاده ای در زمینه فراوری تراشه دارد؛ خصوصا در زمینه پایدار ساختن آن ها چون در تست ها دیدیم که حتی یک تراشه میان رده مثل دایمنسیتی 8100 هم توانست بسیاری از تراشه های بالارده را در تست پایداری شکست دهد.

شیائومی 13 و 13 پرو از هر تراشه ای که بهره ببرند، این تراشه قطعا پرچم دار خواهد بود بنابراین خیلی روی آن مانور نمی دهیم. آنچه باعث شده کمی در رابطه با این محصولات هیجان زده شویم، فناوری جالبی است که در آن ها بکار گرفته شده است. این فناوری باز هم درون نمایشگر آن هاست. ظاهرا دوربین سلفی این گوشی ها باز هم قرار است به صورت حفره ای درون نمایشگر تعبیه گردد اما ظاهرا حواشی اطراف این پنل به خاطر فناوری تازهی که شیائومی میخواهد استفاده کند، بسیار کاهش خواهد داشت.

اخیرا شنیده بودیم سامسونگ پنل های تازه خود را به گونه ای طراحی نموده که حواشی تقریبا به صفر رسیده است. در واقع کاری که سامسونگ نموده این بوده که از چسب های شفاف استفاده کند و از آن جایی هم که این شرکت میخواهد فراوری نمایشگر 2K با پنل E5 (یا تازهتر) از نوع LTPO شیائومی 13 را بر عهده بگیرد، بنابراین باید انتظار داشته باشیم این گوشی ها از لحاظ زیبایی، بسیار زیبا باشند.

گفتنی است سری شیائومی 13 قرار است در ماه نوامبر رسما در دسترس قرار بگیرند. حالا نمی دانیم این اتفاق دقیقا در چه روزی رخ خواهد داد.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی 13 حاشیه بسیار کمی اطراف نمایشگر خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 13 حاشیه بسیار کمی اطراف نمایشگر خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید