سندروم دید برفکی یک بیماری کمتر شناخته شده

به گزارش وبلاگ فروش، سندروم دید برفکی یک اختلال عصبی است که هنوز دلیل آن ناشناخته است و با روش هایی چون تحریک مغناطیس می توان آن را درمان کرد.

سندروم دید برفکی یک بیماری کمتر شناخته شده

شاید تماشا برف برای عده زیادی از افراد مجذوب نماینده باشد، اما این که همواره جهان را از پشت یک مه برفی ببینید قطعا نه تنها مجذوب نماینده نیست بلکه خسته نماینده خواهد بود.افرادی که به بیماری سندروم برفکی دچار هستند جهان را از پشت یک عینک برفی می بینند.

یکی از مبتلایان می گوید: یک روز در سال 2015، زمانی که در حال رانندگی به سمت دانشگاه بودم، دید من سیاه شدو لحظاتی بعد برگشت، اما بعد از آن جهان دیگر مثل قبل نشد.مثل مه که چشمانم را پوشانده بود، انگار داشتم جهان را به وسیله یک تلویزیون ثابت آنالوگ می دیدم. علایم بیشتری آغاز شد؛ از جمله حساسیت شدید به نور،صدای زنگ در گوش و میگرن های مکرر. در ادامه به آنالیز این بیماری می پردازیم.

سندروم دید برفکی چیست؟

تحقیقات نشان داده است که سندروم دید برفکی یک اختلال عصبی است، به این معنی که مراکز پردازش در مغز ، بینایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

افراد مبتلا نقاط سفید یا سیاه یا نقاط شفاف را در قسمتی از میدان بینایی یا کل آن می بینند.

مبتلایان به این بیماری معمولا چیزی شبیه برفک می بینند که بسیار شبیه نویز بصری یا برفک صفحه تلویزیون است. بسیاری از افراد دچار این سندروم ،انواع دیگری از اختلالات بینایی مانند پراکنده تماشا نورتصویر، مگس پران و مشاهده رد نور هم دارند. به تازگی معین شده است که این بیماری آن قدرها که مردم فکر می نمایند هم نادر نیست.

علایم

همان طور که گفته شد علامت اصلی سندروم دید برفکی، شامل سوسو زدن مداوم نقاط در سراسر میدان بینایی است. دیگر علایم در افراد با هم فرق دارد، اما تا 75 درصد افراد مبتلا به سندروم دید برفکی حداقل سه مورد از علایم زیر را هم گزارش کردند.

پالینوپسی یا تماشا تصویر اجسام پس از ناپدید شدن

حساسیت به نور

اختلال دید در شب

وزوز گوش

میگرن

افزایش پدیده انتوپتیک یا تغییرات بصری ناشی از داخل چشم که ممکن است باعث این موارد گردد:

* تماشا تصاویر شناور

* تماشا خطوط موزون هنگام نگاه کردن به منطقه ها آبی روشن مانند آسمان

*خود نوری چشم، تماشا امواج رنگی یا ابرها در صورت بسته شدن چشم ها در فضای تاریک

* فتوپسی خود به خود، تماشا فلاش های درخشان نور

دلیل چیست؟

مطالعات بسیاری درباره دلیل اصلی این بیماری وجود دارد. بعلاوه مبتلایان دلایل زیادی را به دید برفکی خود نسبت می دهند، اما معین کردن دلیلی که در همه افراد مشترک است، سخت است. تا به حال این بیماری با ضربه مغزی و ضربه به سر مرتبط می نمایند،اما این بدان معنا نیست که هر فرد مبتلا به سندروم دید برفکی تجربه یکسانی را در ابتلا به این بیماری داشته است.بنابراین تا به امروز دلیل سندروم دید برفکی تا حد زیادی ناشناخته است.

درمان

تا به امروز هیچ درمان قطعی برای درمان سندروم دید برفکی ثابت نشده است.

محققان می گویند داروهایی که از میگرن پیشگیری می نماید، مانند داروهای ضد افسردگی یا داروهای ضد درد، به طور مداوم این بیماری را بهبود نمی بخشد یا بدتر نمی نماید. از سال 2021 تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال (TMS) به عنوان یک درمان در دست آنالیز است. پژوهش ها نشان می دهد که ممکن است این تحریک مفید باشد. (TMS ازمیدان های مغناطیسی برای تحریک نورون های مغز استفاده می نماید.)

منبع: گردشبان

به "سندروم دید برفکی یک بیماری کمتر شناخته شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندروم دید برفکی یک بیماری کمتر شناخته شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید