سرعت طوفان در زابل به 126 کیلومتر بر ساعت رسید

به گزارش وبلاگ فروش، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه 126 کیلومتر بر ساعت بامداد امروز آدینه زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی این شهر به 400 متر کاهش داد.

سرعت طوفان در زابل به 126 کیلومتر بر ساعت رسید

محسن حیدری در تبادل نظر با ایسنا اظهار کرد: بعلاوه در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به 93 کیلومتر بر ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا 300 متر کاهش داد.

وی ادامه داد: غبار حاصل از طوفان امروز منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه هواشناسی سراوان را تا 2هزار متر کاهش داد.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا اواسط هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید تا خیلی شدید، نقاط مستعد طوفان گردوخاک سبب کاهش شدید دید و کیفیت هوا خواهد شد.

وی اضافه کرد: طی این مدت در زاهدان و منطقه ها مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان افزایش غبار را خواهیم داشت.

حیدری توصیه کرد: در تردد های جاده ای احتیاط و از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و بچه ها در زمان غبار آلود شدن هوا جلوگیری گردد.

بعلاوه سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: در پی آغاز مجدد طوفان های شدید همراه با گرد و غبار در شهرستان های تحت پوشش این دانشگاه، 998 نفر بیمار و مصدوم از این پدیده طبیعی روانه بیمارستان ها شدند.

محمد خلیلی اظهار کرد: طوفان های شدید گرد و غبار در شهرستان های شمال سیستان و بلوچستان خسارات عمده ای بر سلامت و زندگی مردم تحمیل نموده است.

وی ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان خط مقدم سلامت با آمادگی کامل برای ارائه خدمات درمانی به بیماران و مصدومان ناشی از طوفان و افرادی که در مسیر جاده ها در راه مانده اند، آماده خدمات رسانی است.

خلیلی ادامه داد: در پی طوفان های شدید در این منطقه ها، عمده مسائل مردم، قلبی، تنفسی، چشمی و تصادفات ناشی از کاهش میدان دید بوده و از عموم مردم درخواست می گردد از منزل خارج نشوند و در صورت بروز علائمی مانند حمله آسم، تنگی نفس، درد قفسه سینه و سرفه های شدید با اورژانس 115 تماس بگیرند.

منبع: فرارو

به "سرعت طوفان در زابل به 126 کیلومتر بر ساعت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت طوفان در زابل به 126 کیلومتر بر ساعت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید