زیباکلام: مردم به ظریف هم رأی نخواهند داد

به گزارش وبلاگ فروش، صادق زیباکلام گفت: اصولگرایان تندرو با کار هایی که در این سه سال کردند عملاً به 24 میلیون نفری که در 29 اردیبهشت 96 رأی دادند این پیغام را رساندند که حضورتان در پای صندوق رأی بی فایده است.

زیباکلام: مردم به ظریف هم رأی نخواهند داد

به گزارش اعتمادآنلاین، صادق زیباکلام، تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره تکلیف جریان اصلاحات با انتخابات 1400 گفت: اصلاح طلبان اصلاً و ابداً نمی توانند به فکر انتخابات 1400 باشند، زیرا مردم دیگر به اصلاح طلبان رأی نمی دهند و به همین دلیل آن ها هیچ شانسی نخواهند داشت. در واقع مردم در دوم اسفند 98 نشان دادند به هیچ وجه با رویکرد فعلی جریان اصلاحات موافق نیستند.

او در ادامه سخنانش گفت: به نظر من جبهه اصلاحات باید برای خروج از این شرایط چاره اندیشی کند؛ یعنی اصلاح طلبان باید این را بپذیرند که چاره ای جز انتقاد از خود ندارند تا از این طریق دریابند چرا مردم از آن ها روی برگرداندند و اصلاح طلبان چرا دیگر چهره های محبوبی نیستند. در واقع برای این طیف یک راه مانده و آن چیزی جز این نیست که به سمت مردم برگردند.

زیباکلام شرح داد: تنها راه بازگشت به جامعه و جلب مجدد رأی و توجه مردم این است که اصلاح طلبان پرچم آزادی خواهی را بلند نمایند. چون این مهم در ایران به زمین افتاده و دشمن ستیزی جایش را گرفته است. البته شاید عده ای چنین بگویند که موانعی پیش روی اصلاح طلبان قرار گرفته است که اجازه دموکراسی طلبی را از آن ها سلب می نماید. با این حال، باید اذعان داشت چاره ای غیر از این ندارند و به همین دلیل باید این مهم را به طور جدی دنبال نمایند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بخشی از مردم به این دلیل در انتخابات مجلس یازدهم شرکت نکردند که اصولگرایان تندرو با کار هایی که در این سه سال کردند عملاً به 24 میلیون نفری که در 29 اردیبهشت 96 رأی دادند این پیغام را رساندند که حضورتان در پای صندوق رأی بی فایده است.

صادق زیباکلام در خاتمه صحبت هایش گفت : این قطعاً گمانی غلط است که با ورود آقای ظریف مردم تصمیم به رأی دادن خواهند گرفت. مردم همان طور که در دوم اسفند رأی ندادند به ظریف هم رأی نخواهند داد.

کاوش مسائل بحث اصلاح طلبی و اصولگرایی را کنار بگذاریم

همچنین حسین کاشفی، عضو حزب اتحاد ملت، در این باره گفت: در شرایطی به استقبال انتخابات 1400 می رویم که شرایط مالی به خصوص بعد از شیوع ویروس کرونا به طور نگران نماینده ای به هم ریخته است. برای برون رفت از این سختی ها به عنوان قدم اول دولت باید ارتباطش را با مردم بیشتر کند. اگر هم دولتی ها این کار را انجام ندهند، اصلاح طلبان باید واقعیت ها را به جامعه انتقال نمایند و از جامعه برای برون رفت از این شرایط یاری بخواهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت: به عنوان مثال باید با دقت زیادی آنالیز کنیم که سیاست خارجی نظام در به وجود آمدن چنین شرایطی سهیم است و اینکه کدام اهمال و کوتاهی هایی باعث شده این همه گرفتاری به سراغ مان بیاید.

وی اضافه نمود: روشن است که متاسفانه نیرو های شاخص و کارآمد به بهانه های مختلف حذف شدند تا کار به دست گروهی خاص بیفتد که چنین رویکردی به اعتماد عمومی و سرمایه های انسانی ضربه زده است. ضروری است در رفتار ها بازنگری گردد تا مردم احساس نمایند که کشور به آن ها تعلق دارد، در چنین شرایطی حل مسائل راحت تر خواهد شد. مردم در حال حاضر به این ذهنیت رسیده اند که در مناسبات کشور اثرگذاری ندارند.

او توضیح داد: همچنین مهم این است که در کاوش مسائل بحث اصلاح طلبی و اصولگرایی را کنار بگذاریم و فقط روی شناخت مسائل و علت این شرایط کاری کارشناسانه انجام دهیم. اینکه جوانان تحصیل نموده از کشور می فرایند نشان از بی تدبیری در مدیریت شرایط دارد و تا زمانی که زیر بار اصلاح نرویم وضع مان همین خواهد بود و حتی بدتر هم می گردد.

کاشفی ادامه داد: الان در شرایطی هستیم که کشور های دیگر زمینه را برای جذب مهم ترین سرمایه های ما فراهم می بینند و در نتیجه نخبگان ایران به جای اینکه دانش و توان خود را صرف مسائل مربوط به کشورشان نمایند، راهی خارج می شوند و در کشور های بیگانه فعالیت های تاثیرگذار انجام می دهند.

منبع: فرارو

به "زیباکلام: مردم به ظریف هم رأی نخواهند داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباکلام: مردم به ظریف هم رأی نخواهند داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید