آخرین روز کاری بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا

به گزارش وبلاگ فروش، نگاهی به کارنامه پامپئو ثابت می نماید بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا لقبی برازنده برای رئیس سابق دروغگوی سازمان سیا است.

آخرین روز کاری بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فروش به نقل از رادیو بین المللی چین، مایک پامپئو در آستانه برکناری از وزارت خارجه آمریکاست. گرچه وزارت امورخارجه ایران روز سه شنبه 19 ژانویه (30 دی) او را در فهرست تحریم های خود قرار داد اما این امر تاثیری بر ادامه رویکرد پامپئو یعنی دروغگویی نداشته است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی وبلاگ فروش بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ فروش بخوانید. (کلیک کنید)

پامپئو روز 15 آوریل 2019 (26 فروردین 1398) به دانشگاه ای اند ام تگزاس رفت و بیش از پیش ماهیت و عملکرد آمیخته با دروغ خود را افشا کرد. او در سخنرانی خود تاکید نمود: وقتی من رئیس سیا بودم، ما دروغ می گفتیم، فریبکاری می کردیم، دزدی می کردیم. ما برای این کارها یک دوره کامل آموزشی داشتیم. این به شما شکوه تجربه (آزمون و خطای) آمریکایی را یادآوری می نماید.

البته کوشش های دیوانه وار آخر پامپئو محدود به موضوع چین نیست بلکه درباره مسائل مختلف مجموعه ای از گفتارها و کردارهای دیوانه وار را در کارنامه خود ثبت نموده که بسیاری رسانه های جهان نیز به آن اشاره نموده اند.

روزنامه واشنگتن پست در این باره نوشت: پس از قطعی شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، پامپئو تقریبا هر روز به اصطلاح سرفصل های مهم سیاست خارجی آمریکا را اعلام می کرد تا به این طریق موانعی برای دولت بایدن در آینده ایجاد گردد.

روزنامه کانزاس سیتی استار در این باره نوشت در دوره پامپئو به عنوان وزیر خارجه، کل جهان نگاهی غمگین، خشمگین و دلسوزانه به آمریکا داشت؛ روزنامه گاردین انگلیس نیز نوشت پامپئو اخیرا در سراسر جهان گستاخانه دام پهن می نماید و مین گذاری می نماید...

اما نکته ای که نباید از آن غافل شد این است که پامپئو نه تنها در آخرین روزها به عنوان وزیر خارجه آمریکا، بلکه در کل فرایند این ماموریت، دیوانه وار عمل نموده است.

او به جای تقویت همکاری بین المللی برای مقابله با کرونا، پشتیبانی اقتصادی از سازمان بهداشت جهانی را لغو و تحریم ها علیه دیگر کشورها را شروع کرد که باعث گسترش بحران انسانی شد.

پامپئو به وخامت شرایط همه گیری کرونا در آمریکا اهمیت نداد و از خشم معترضان به نژادپرستی در آمریکا ناشی از کشتار مرد سیاهپوست توسط پلیس چشم پوشی کرد.

او همزمان با از کنترل خارج شدن بحران کرونا در آمریکا با دروغ پردازی کوشش کرد مسئولیت این فاجعه انسانی را به گردن چین بیاندازد. پامپئو در همان زمان سعی کرد حمایت کسانی که مانند خودش به جنگ سرد علاقه دارند را به دست آورد و چین هراسی و تحریک تقابل ایدئولوژیک را شروع کند.

به عبارت دیگر، وزارت امور خارجه آمریکا در دوره پامپئو نهادی دیپلماتیک با مشخصات و ویژگی های سازمان سیا بود. پامپئو که پیش از آن رئیس سیا بود، در دوره خود به عنوان وزیر خارجه آمریکا روینمودهای قبلی خود را کنار نگذاشت و و بدون در نظر دریافت هیچ محدودیت اخلاقی، به رقبا و دشمنان حمله کرد و به طور کامل اخلاق حرفه ای را به عنوان یک دیپلمات به دست فراموشی سپرد.

در دوران تصدی وی، ارزش به اصطلاح دمکراسی آمریکایی کاهش یافت و سیاست یک بام و دوهوای آمریکا نیز برای سراسر جهان آشکارتر شد به گونه ای که روزنامه نیویورک تایمز صراحتا پامپئو را بدترین وزیر امور خارجه در طول تاریخ آمریکا معرفی کرد.

هرچند پامپئو از پست وزارت خارجه آمریکا می رود اما نباید درباره سیاست های آینده آمریکا خیلی خوش بین بود. پامپئو نماینده تعداد زیادی از سیاستمداران بی وجدان در ایالات متحده است. آنها در آینده به روش های مختلف به ایجاد دردسرهای بیشتر برای جهان ادامه خواهند داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آخرین روز کاری بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین روز کاری بدترین وزیر خارجه تاریخ آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید