زنگ خطر شیوع بیماری آبله مرغان در این استان به صدا عایدی ، دانش آموزان دارای علائم قرنطینه شوند

به گزارش وبلاگ فروش، رئیس سلامت و تندرستی آموزش وپرورش اصفهان با اعلام اینکه آبله مرغان در اواخر زمستان و اوایل بهار شیوع بیشتری پیدا می نماید و معمولا با علائمی همانند تاول های پوستی تشخیص داده می گردد، گفت: شیوع بیماری آبله مرغان در مدارس موضوع جدیدی نیست اما دانش آموزان دارای علائم این بیماری باید در خانه قرنطینه شوند.

زنگ خطر شیوع بیماری آبله مرغان در این استان به صدا عایدی ، دانش آموزان دارای علائم قرنطینه شوند

به گزارش وبلاگ فروش، بهنام امینی با بیان اینکه اسفند سال گذشته موارد بیماری های حاد را در مدارس استان پیگیری کردیم اظهار کرد: آبله مرغان در اواخر زمستان و اوایل بهار شیوع بیشتری پیدا می نماید و به طور معمول با علائمی همانند تاول های پوستی تشخیص داده می گردد. طبق آنالیز ها موارد بیماری های حاد در مدارس روند کاهشی پیدا نموده است، البته در تعطیلات نوروزی هم شرایط مناسب تری را پشت سر گذاشتیم.

وی با تأکید بر اینکه شیوع بیماری آبله مرغان در مدارس موضوع جدیدی نیست، اضافه نمود: دانش آموزان دارای علائم این بیماری، باید در خانه قرنطینه شوند. در شیوع بیماری آبله مرغان، اگر مدرسه ای شرایط حادتر و تعداد غایبان آن بیشتر از حد طبیعی باشد، به صورت اختصاصی جلساتی ویژه تشکیل خواهد شد.

رئیس سلامت و تندرستی اداره کل آموزش وپرورش اصفهان با اعلام اینکه مراکز بهداشت نیز برای پیشگیری از شیوع این بیماری ویروسی اقدامات لازم را انجام می دهند، گفت: شرایط این بیماری در مدارس مانند سال های گذشته است و روند صعودی ندارد. البته ممکن است به علت شیوع بیماری های ویروسی مانند آنفلوانزا در فصل زمستان و ابتلای دانش آموزان به آن، دوره درمان این بیماری تا حدی بیشتر گردد.

وی با اشاره به حضور ناظران بهداشت در مدارس، اعلام نمود: اکنون با فعالیت ناظران بهداشت در مدارس استان و با نظارت های پی درپی روی دانش آموزان مبتلا به آبله مرغان و برای پیشگیری و کنترل این بیماری از حضور این گونه دانش آموزان در کلاس جلوگیری و با مشاهده مواردی از شیوع بیماری اقدامات لازم اجرا می گردد و به هیچ وجه نسبت به این موضوع بی تفاوت نیستیم.

امینی گفت: برای مراقبت و پیشگیری از شیوع بیماری ها، واحد بهداشت در آموزش وپرورش استان تشکیل شده است و با هماهنگی مراکز بهداشتی استان و برپایی جلسات مرتبط، به صورت مستمر این موضوع پیگیری می گردد. علائم بیماری آبله مرغان در بچه ها خفیف، اما در بزرگسالان شدید است، در مرحله اول علائم آن شبیه سرماخوردگی مانند تب مختصر، گلودرد، دل درد یا سردرد است، ولی در مرحله بعد به مرور با بروز ضایعات پوستی نمایان می گردد.

وی با اشاره به نحوه فعالیت ناظران بهداشت در مدارس استان، شرح داد: با مشاهده علائم آبله مرغان در دانش آموزان باید مراتب هرچه به سرعت به مراکز بهداشتی اطلاع رسانی گردد و در موارد حادتر، برای پیشگیری از بروز ویروس در دانش آموز از حضور فرد مبتلا در کلاس درس به وسیله ناظران بهداشتی مدرسه جلوگیری و دستورات لازم برای مراقبت های اولیه و بهبودی کامل ارائه می گردد. اکنون استان اصفهان دارای بیش از یک میلیون نفر دانش آموز است که در بیش از 6 هزار واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "زنگ خطر شیوع بیماری آبله مرغان در این استان به صدا عایدی ، دانش آموزان دارای علائم قرنطینه شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنگ خطر شیوع بیماری آبله مرغان در این استان به صدا عایدی ، دانش آموزان دارای علائم قرنطینه شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید