رونمایی از فاز دوم یلو نام در الکامپ 1402

به گزارش وبلاگ فروش، فاز دوم سامانه احراز هویت و امضای دیجیتال (Mobile ID) ایرانسل که با نام تجاری یلو نام (Yello Name) شناخته می گردد، همزمان با نمایشگاه الکامپ به بهره برداری رسید.

رونمایی از فاز دوم یلو نام در الکامپ 1402

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، این سامانه که فاز نخست آن، روز 24 خرداد 1399 طی مراسمی در ساختمان مرکزی ایرانسل با حضور وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و اصحاب رسانه رونمایی شده بود، در فاز دوم، با ارائه سرویس امضای دیجیتال، امکان امضای آنلاین اسناد تجاری بین کسب وکار ها را فراهم نموده است.

با توسعه روزافزون استفاده از فناوری های دیجیتال و خدمات اینترنتی، مسأله ثبت نام کاربران در پلتفرم های مختلف دیجیتال برای انجام کار های روزمره، امری لازم است. استاندارد موبایل آی دی که سامانه یلو نام بر اساس آن طراحی شده، یک استاندارد برتر در این زمینه است که بر خلاف استاندارد هایی مانند موبایل کانکت، سرویس امضای دیجیتال را نیز قابل ارائه می نماید.

با استفاده سامانه از ایرانسل که با نام تجاری یلو نام عرضه شده است و فاز دوم آن امروز دوشنبه 5 تیرماه 1402 در نمایشگاه الکامپ به بهر برداری رسید، احتیاج به طی فرایند های جداگانه ثبت نام و احراز هویت (Authentication) در پلتفرم های مختلف و مراجعه حضوری برای احراز هویت رفع می گردد و ارائه دهندگان خدمات دیجیتال می توانند تجربه کاربری بهتری را به مشتریان خود ارائه دهند و در توسعه نرم افزار و سخت افزار مورد احتیاج، صرفه جویی نمایند.

یلو نام، با یاری مجموعه ویژگی های منحصربه فرد هر کاربر، با استفاده از هوش مصنوعی، امکان ثبت نام، احراز هویت امن، مدیریت حساب های کاربری و دریافت گواهی معتبر امضای دیجیتال را برای تمامی افراد و کسب وکارها، به صورت آنلاین فراهم می نماید و دارای بالاترین سطح امنیت است.

سرویس امضای دیجیتال که در فاز تازه یلو نام، به امکانات این سامانه افزوده شده است، راهگشای یکی از چالش های موجود در مورد امضای اسناد تجاری بین کسب وکار ها است. با استفاده از این سرویس در سطح ملی، امکان صدور گواهی امضای دیجیتال و امضای اسناد تجاری بین کسب وکارها، بانک ها و سازمان های بزرگ دولتی و خصوصی، به صورت آنلاین فراهم می گردد.

از جمله مزایای یلو نام، می توان به احراز هویت دیجیتال آسان و در لحظه، صرفه جویی در زمان و هزینه، امنیت بالا، محدود نبودن به مکان و زمان خاص، ارائه خدمات 24 ساعته، جلوگیری از کلاهبرداری و… اشاره نمود.

با اتصال کسب وکار ها به این سامانه، کاربران فعال در فضای دیجیتال فارغ از اینکه مشترک کدام اپراتور باشند، می توانند از خدمات آن استفاده نمایند، در سامانه های مختلف وارد شوند و سطح دسترسی کسب و کار ها به اطلاعات کاربری خود را مدیریت نمایند.

از جمله دیگر مزایای مهم یلو نام، انجام فرایند احراز هویت به وسیله اپلیکیشن و وابسته نبودن به سیم کارت است. این مزیت، احتیاج به تغییر سیم کارت برای انجام فرایند امضای دیجیتال را رفع می نماید.

یلو نام، امکان احراز هویت در دو سطح پایه، شامل تأیید به وسیله کد پیامکی و کد دستوری (USSD) و سطح پیشرفته (به صورت تصویری) را فراهم نموده است.

سامانه یلو نام، با نصب اپلیکیشن به وسیله نشانی yelloname.ir یا وب سایت ایرانسل به نشانی digital.irancell.ir در دسترس است.

ایرانسل اولین اپراتور ارائه دهنده 5G و رکورددار سرعت و تعداد سایت نسل پنج در ایران، با رویکرد برنامه جامع تحول دیجیتال، در سالن اصلی (38) و سالن 8و9 بیست وششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ شرکت نموده و آخرین محصولات، خدمات و دستاورد های خود را در حوزه های مختلف فناوری های ارتباطی، هوش مصنوعی، نوآوری و تحول دیجیتال، تا 8 تیرماه از ساعت 8 تا 16، به بازیدنمایندگان و علاقه مندان معرفی می نماید. غرفه ایرانسل در نمایشگاه الکامپ 1402، مانند نمایشگاه های گذشته، تحت پوشش شبکه نسل پنج تلفن همراه 5G است و بازدید نمایندگان می توانند کاربست های (usecase) مختلف 5G را با ایرانسل تجربه نمایند.

منبع: فرارو

به "رونمایی از فاز دوم یلو نام در الکامپ 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از فاز دوم یلو نام در الکامپ 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید