رمز و راز مجسمه ابوالهول و ارتباطش با فرازمینی ها

به گزارش وبلاگ فروش، مجسمه ابوالهول Great Sphinx با طرحی به شکل بدن شیر و سر انسان، بدون شک اسرارآمیزترین بنای تاریخی روی سیاره زمین بشمار می رود. حتی، می توان گفت از اهرام بزرگ Great Pyramids که در فاصله بسیار نزدیکی از آن قرار گرفته، جذاب تر است. حقایق جالب درباره مجسمه ابوالهول بسیار هستند. اگر زمین شناسان و محققان اجازه داشته باشند تا بطور واقعی به آزمایش و تحقیق در مورد اسرار مجسمه بزرگ ابوالهول مشغول شوند، آنچه که بدست خواهند آورد، باعث نوشته شدن دوباره تاریخ خواهد شد. بعلاوه، کشفیات آنها پیرامون رمز و راز مجسمه ابوالهول ممکن است تاریخچه واقعی سیاره زمین را برای اولین بار نشان دهد.

رمز و راز مجسمه ابوالهول و ارتباطش با فرازمینی ها بیشتر بخوانیدحقایقی عجیب در مورد اهرام مصر | اهرام عجیب مصر

نظریه پردازان از مدتها پیش اعلام کرده اند که دلایل قطعی بسیار زیادی برای وجود فعالیت های فرازمینی در مجسمه ابوالهول Sphinx وجود دارند. بیشتر دلایل اثبات هم در سالن و تونل های موجود در این مجسمه نهفته هستند. شواهد و بحث های بسیار زیادی در مورد حضور فرازمینی ها در تاریخچه زندگانی انسان و مراحل ساخت عظیمترین و قدیمی ترین سازه های موجود بر روی سیاره زمین وجود دارند و مجسمه ابوالهول Sphinx نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این نوشتار قصد داریم به این سوال پاسخ بدهیم که آیا مجسمه ابوالهول بدست فرازمینی ها ساخته شده است؟! برای دانستن پاسخ این سوال و قضاوت در مورد حقایق جالب درباره مجسمه ابوالهول، با ما همراه شوید.

کشف دوباره یک سازه تاریخی

مجسمه ابوالهول Sphinx برای مدت بسیار زیادی زیر شن ها مدفون شده بود. حتی زمانیکه اشخاص مهمی مانند ناپلئون Napoleon آن را در جهت کشورگشایی های خود کشف کردند، این سازه تاریخی مانند اکنون کامل و برآمده از شن ها نبود. در حقیقت، این سازه توسط مهندسی به نام امیل باراز Emil Baraize کشف و از زیر خاک بیرون آمد. او تلاش کرد تا تمامی شن هایی که این سازه را پوشانده بودند، کنار بزند. این تلاش بیش از یک دهه طول کشید اما، تا سال 1936 تمامی شن های روی ابوالهول Sphinx کنار زده شدند و یک بنای عظیم ساخته شده از یک تکه سنگ عظیم در اندازه های 74 متر طول و 21 متر ارتفاع در برابر جهانیان تعیین شد.

مجسمه ابوالهول Sphinx عظیمترین سازه باستانی باقی مانده از دوران باستان در جهان است. اما، هیچ اثر یا نشانه ای از اینکه چه کسی این سازه را ساخت؛ چرا دست به این کار زده و این کار در چه زمانی صورت گرفته است، پیدا نشد. یکی از معدود بخشهای حاوی اطلاعات در مورد رمز و راز مجسمه ابوالهول بر روی کتیبه ای به نام لوح رویا Dream Stele دیده می شوند.

افسانه توتمس چهارم Thutmose IV

یکی از حقایق جالب درباره مجسمه ابوالهول، داستان مربوط به توتمس چهارم Thutmose IV است. شخصی بنام توتمس چهارم قبل از اینکه به مقام فرعونی دست پیدا کند، به نزدیک ابوالهول Sphinx آمد تا استراحت کند. توتمسThutmose در حال سفر بود و برای گذراندن شب، مجسمه ابوالهول Sphinx را برگزید. وقتی به خواب رفت، در رویا دید که ابوالهول Sphinx با او سخن می گوید و تاکید می کند که اگر شن هایی که بدن او را پوشانده اند کنار بزند، به یک فرعون تبدیل خواهد شد. وقتی توتمسThutmose بیدار شد، شروع به کنار زدن شن ها از اطراف این سازه عظیم کرد و قولی که ابوالهول Sphinx به او داده بود، حقیقت پیدا کرد. او به مقام فرعونی رسید و توتمس چهارم Thutmose IV نام گرفت.

اینکه این بخش از رمز و راز مجسمه ابوالهول چقدر حقیقت دارد، کاملا تعیین نیست. برخی می گویند که چنین داستان هایی فقط افسانه هستند. نکته جالب این بخش از اسرار مجسمه عظیم ابوالهول اینجاست که توتمس چهارم در قرن پانزدهم پیش از میلاد می زیست. بنابراین، ابوالهول Sphinx حتی در دوران او نیز یک بنای باستانی بشمار می رفت که در زیر شن ها مدفون شده بود. بنابراین، قدمت این سازه تاریخی از برآورد دانشمندان در این زمینه، خیلی بیشتر است. اما، اگر این داستان حقیقت داشته باشد، چه چیزی پشت این رویا پنهان است؟ آیا یک نوع دستگاه ارتباطی مربوط به ابوالهول Sphinx باعث بوجود آمدن این رویا شد؟ و اگر چنین بود، ابوالهول Sphinx چطور از پس برآورده کردن قولش برآمد؟ بسکمک از نظریه پردازان فضانوردی باستان ادعا می کنند که این مهم توسط ارتباط فرازمینی ها رخ داد.

قرص آتون Aten Disc و آخناتن Akhenaten

در بالاترین نقطه لوح رویا Dream Stele نشانه ای وجود دارد که از آن با عنوان چشم درخشان خداوند یاد می گردد. براساس گفته های توتمس چهارم Thutmose IV، این نشانه ممکن است منبع قدرتی باشد که او را به مقام فرعونی رساند. این بخش از اسرار مجسمه عظیم ابوالهول آنقدر برای نوه او جالب بود که نام خودش را به آخناتن Akhenaten تغییر داد. او فردی بدعت کار بود که باور و نظریه هایش به شدت با عقاید و آداب و رسوم آن زمان مغایرت داشت. بعد از به تاج و تخت رسیدن آمن هوتپ چهارم Amenhotep IV، هر تغییری که او ایجاد کرد، اصلا مورد قبول واقع نشد. این مسئله شاید نشان دهنده نفرت عمیق مردم از او در دوران پادشاهیش باشد.

او همه خدایان آن زمان را باطل گفته و ادعا کرد که تنها یک خدا وجود دارد. این خدا در نوشته های باستانی به عنوان یک قرص گرد Aten شناخته می گردد که به چشم درخشان خداوند بر روی لوح رویا Dream Stele شباهت بسیار زیادی دارد. قرص آتون Aten Disc براساس رمز و راز مجسمه ابوالهول، نشان دهنده قرص خورشید است؛ خدای جدیدی که مردم مصر به دستور آخناتن Akhenaten می بایست به او ایمان می آوردند.

عصر طلایی مصر باستان و بار اول

براساس مطالب نوشته شده بر روی لوح رویا Dream Stele، مجسمه ابوالهول از بار اول در این مکان قرار داشت. بار اول یک دوره زمانی است که زپ تپی Zep Tepi نیز نامیده می گردد و به عنوان عصر طلایی در تاریخ مصر باستان شناخته می گردد. براساس اسرار مجسمه عظیم ابوالهول، در طول این دوران، خدایان با انسانها زندگی و آزادانه با آنها در مراوده و معاشرت بودند. بیشتر تاریخ شناسان اعتقاد دارند که این تنها یک افسانه است اما، برخی هم به درستی آن ایمان دارند.

یکی از این محققان که رابرت بووال Robert Bauval نام دارد، دهه های متوالی از زندگی خود را صرف تحقیقات در مورد حقایق جالب درباره مجسمه ابوالهول کرد. تحقیقات او نشان می دهند که ابوالهول Sphinx حداقل 12500 سال قدمت دارد. همچنین، ثابت می کنند که این سازه تاریخی و اهرام نزدیک به آن، با صور فلکی شکارچی هم تراز هستند.

قدمت ابوالهول چقدر است؟

همانطور که قبلا هم ذکر کردیم، اغلب تاریخ شناسان عقیده دارند که مجسمه ابوالهول Sphinx حدود 3000 سال قدمت دارد اما، ثابت کردن این موضوع روز به روز سخت می گردد. اما، محققانی نیز وجود دارند که عقیده دارند این سازه باستانی حداقل 12000 سال عمر دارد و حتی شاید خیلی بیشتر از این. محقق و زمین شناسی به نام رابرت اسکوچ Robert Schoch ادعا می کند می تواند ثابت کند که ابوالهول Sphinx بسیار باقدمت تر از سه یا چهار هزار سال است. براساس نظریه او، شواهد آشکار فرسایش توسط آب نشان می دهند که ابوالهول Sphinx حداقل 7000 سال قدمت دارد.

برخی از محققان نیز عقیده دارند این سازه باستانی صدها هزار سال پیش ساخته شد که اگر این بخش از اسرار مجسمه عظیم ابوالهول حقیقت داشته باشد، مسلما ساختش توسط مصری های باستان صورت نگرفته است و آنها فقط ادعای ساخت را داشته اند. بنابراین، براساس حقایق جالب درباره مجسمه ابوالهول می توان نتیجه گیری کرد که ساخت این سازه توسط تکنولوژی فرازمینی ها و به کمک آنها صورت گرفت.

چهره و ظاهر واقعی ابوالهول

برای بیش از هزاران سال، این مجسمه سالم باقی ماند؛ بجز در قسمت بینی. برخی از تاریخ شناسان ناپلئون را در شکسته شدن بینی این مجسمه مقصر می دانند و تصور می کنند گلوله های جنگی که او شلیک کرد، باعث آسیب رسیدن به ابوالهول Sphinx شده اند. اما در حقیقت، این آسیب بسیار پیشتر به آن وارد آمده است. یکی از فرمانروایان مسلمان در قرون وسطی به این نتیجه رسید که ابوالهول Sphinx نماد نگهبان جهان زیرین و نوعی شیطان خطرناک است. آنها باور داشتند که او خدای شیاطین بوده و در نتیجه به آن حمله و خساراتی وارد کردند. سال های سال است که دانشمندان بر سر اینکه چهره ابوالهول Sphinx به چه کسی تعلق دارد، با هم اختلاف نظر دارند.

بیشتر دانشمندان این چهره را به خفرع Khafra منتسب می کنند؛ فرعونی که تصور می کنند ساخت ابوالهول Sphinx را انجام داد. اما، نظریه پردازان فضانوردان باستان با این تصور مخالف هستند. آنها می گویند قدمت این سازه به دوران پیش از فرعون ها باز می گردد و سر واقعی ابوالهول Sphinx هزاران سال است که دیده نشد. آنها می گویند سر این مجسمه با توجه به نسبت های سر و بدن، برای بدنش بیش از اندازه کوچک است چرا که بعدها آن را تغییر شکل داده و با طرح دیگری تراشیده اند. دانشمندی به نام رابرت تمپل عقیده دارد این موضوع به این علت است که این مجسمه در ابتدا شکلی کاملا متفاوت داشت؛ شکل یک سگ در شرایط نشسته و نگهبانی.

آنوبیس و آزیریس حقیقی

یکی از شناخته شده ترین نکات جالب، خدایی به نام آنوبیس Anubis است. او را نگهبان قبرها و خدای مومیایی می دانستند و او را به رستاخیز خدای آزیریس Osiris مرتبط می دانند. آنوبیس Anubis به عنوان خدای مردگان شناخته می گردد. او نماد زندگی پس از مرگ است. اما، جالب ترین نکته در مورد آنوبیس Anubis ارتباطی بوده که به مجسمه ابوالهول Sphinx دارد؛ این تئوری که چهره این مجسمه، چهره یک فرعون یا حتی یک انسان نیست و این شباهت سازی به چهره انسان سالها بعد از ساخت این مجسمه صورت گرفت. برخی محققان با بررسی رمز و راز مجسمه ابوالهول ادعا می کنند که سر آن بسیار کوچک بوده و نمی تواند سر یک انسان باشد.

آنها طرز نشستن ابوالهول Sphinx را با طرز نشستن یک سگ در زمانیکه در حالت پرآرامشی نشسته است و نگهبانی می دهد، مقایسه می کنند. از آنجایی که آنوبیس Anubis خدایی با چهره یک سگ است، آیا این حقیقت دارد که ابوالهول Sphinx در حقیقت آنوبیس Anubis بوده که به حالت نشسته قرار گرفته است و نگهبانی می دهد؟ اگر این را هم در نظر بگیریم که براساس افسانه های مصری، آنوبیس نگهبان نکروپولیس Necropolis یا همان شهر مردگان بود، می توان در نظر گرفت که این مجسمه برای حفاظت از اهرام ساخته شد.

اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد، نتیجه می گیریم که اهرام نیز به اندازه ابوالهول Sphinx قدمت دارند و اگر عصر طلایی نیز حقیقت داشته باشد، آیا این بدان معنی است که آنوبیس Anubis یک فرازمینی واقعی بوده است؟ اگر این حقیقت را که یک معبد مربوط به آزیریس Osiris نیز در ویرانه های ابوالهول Sphinx یافت شد در نظر بگیریم، این ادعاها سندیت بیشتری پیدا می کنند. اگر این خدایان افسانه ای در حقیقت موجوداتی فرازمینی بوده اند، از کجا به زمین آمده اند؟

دروازه ورودی و ارتباط با مریخ

کشف آرامگاه آزیریس Osiris به خودی خود جالب بود و وقتی با اسرار مجسمه عظیم ابوالهول ترکیب شد، برخی از محققان اعتقاد پیدا کردند که این سازه و اهرام نزدیک به آن به عنوان دروازه های ورودی به سیاره زمین مورد استفاده قرار می گرفته اند. بسکمک از این محققان، از اهرام به عنوان نیروگاه های برق فرازمینی ها بر روی زمین نام می برند. اما اینکه آیا این بناهای شگفت انگیز دروازه های ورودی یا نیروگاه های انرژی بوده اند، نمی توان بطور قطعی در مورد آن نظر داد. البته، وقتی تصاویری از مریخ به نمایش درآمدند که بنایی مانند ابوالهول Sphinx در آن دیده شد و محققان شروع به برآورد در مورد ارتباطات بین فرازمینی ها، مریخ و مصر باستان نمودند.

در این زمینه، حقایق غیرقابل انکاری نیز موجود هستند. برای مثال، این اعتقاد وجود دارد که مجسمه ابوالهول Sphinx در ابتدا رنگ سرخ تیره ای داشت. همچنین نام شهر قاهره Cairo به معنی جایگاه مریخ است. انگار که مصری های باستان به بازدید از مریخ رفته و سپس همانند بناهای آن را در مصر بازسازی کرده بودند یا این احتمال وجود دارد که تمدنی خاص از سیاره سرخ مریخ به سیاره زمین آمده و فرهنگ خود را با خود به این سیاره آورده اند. اگر این نکته را قبول کنیم که این داستان در بسکمک از مذاهب عنوان شده است و همه آنها در این نکته با هم مشترک هستند، این ایده اصلا عجیب و غیرواقعی به نظر نمی رسد.

بیشتر بخوانیدسفر به قاهره | جهانیی از عجایب و شگفتی های باور نکردنی بیشتر بخوانیدمجسمه ابوالهول در مصر + عکسمنبع: همگردی

به "رمز و راز مجسمه ابوالهول و ارتباطش با فرازمینی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمز و راز مجسمه ابوالهول و ارتباطش با فرازمینی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید