کشف یک دالان مخفی در هرم بزرگ مصر

به گزارش وبلاگ فروش، مقام های حوزه باستان شناسی مصر در روز پنجشنبه کشف یک دالان مخفی 9 متری در نزدیکی ورودی اصلی هرم بزرگ 4,500 ساله خبر دادند که می تواند به اکتشافات بیشتری منجر گردد.

کشف یک دالان مخفی در هرم بزرگ مصر

کشف درون هرم بزرگ جیزه، آخرین عجایب هفتگانه دنیا باستان که هنوز پابرجاست، در قالب بخشی از پروژه Scan Pyramids انجام شد که از سال 2015 از فناوری غیرتهاجمی شامل ترموگرافی مادون قرمز، شبیه سازی های سه بعدی و تصویربرداری پرتو کیهانی برای مشاهده درون آن استفاده نموده است.

مقاله ای که روز پنجشنبه در مجله نیچر منتشر شد، می گوید این کشف می تواند به دانش درباره ساخت هرم و هدف از بنا کردن ساختار آهکی شیروانی مقابل راهرو یاری کند.

هرم بزرگ در حدود 2560 سال قبل از میلاد در زمان سلطنت فرعون خوفو یا خئوپس به عنوان یک مقبره تاریخی ساخته شد. این بنا که به ارتفاع 146 متر ساخته شده است، اکنون 139 متر است و تا پیش از ساخت برج ایفل در پاریس در سال 1889، بلندترین سازه ساخته شده به وسیله بشر بود.

مصطفی وزیری، رئیس شورای عالی آثار باستانی مصر، گفت که راهروی ناتمام احتمالاً برای تقسیم مجدد وزن هرم در اطراف ورودی اصلی که اکنون به وسیله گردشگران استفاده می گردد یا اطراف اتاق یا فضای دیگری که هنوز کشف نشده است، ایجاد شده بود.

او پس از یک کنفرانس مطبوعاتی به وبلاگ فروش گفت: ما به اسکن کردن ادامه می دهیم تا ببینیم چه کاری می توانیم انجام دهیم ... تا بفهمیم چه چیزی می توانیم در زیر آن یا تا انتهای این راهرو پیدا کنیم.

در سال 2017، محققان Scan Pyramids از کشف یک فضای خالی به طول حداقل 30 متر در داخل هرم بزرگ خبر دادند که اولین ساختار داخلی بزرگ کشف شده از قرن نوزدهم تا به امروز است.

منبع: گردشبان

به "کشف یک دالان مخفی در هرم بزرگ مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک دالان مخفی در هرم بزرگ مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید