رقابت عجیب گرانترین و مقرون به صرفه ترین ساعت های هوشمند دنیا، عکس

به گزارش وبلاگ فروش، گجت نیوز نوشت: در سال های اخیر ساعت های هوشمند به محبوب ترین گجت های پوشیدنی تبدیل شده و مورد استقبال گسترده کاربران قرار گرفته اند. در این مقاله با گران ترین و مقرون به صرفه ترین ساعت هوشمند دنیا آشنا شوید.

رقابت عجیب گرانترین و مقرون به صرفه ترین ساعت های هوشمند دنیا، عکس

دو ساعت هوشمند طیف کامل مقرون به صرفه ترین و گران ترین محصولات را نشان می دهند: مچ بند هوشمند H76 و ساعت هوشمند تگ هویر.

مقرون به صرفه ترین ساعت هوشمند جهان آشنا

با قیمت فقط 9.99 دلار، مدل H76 مقرون به صرفه ترین ساعت هوشمند موجود در جهان است. این محصول در فروشگاه اینترنتی آمازون بازبینی صفر و فقط سه امتیاز دارد. شرکت سازنده این محصول در سال 2015 تاسیس شد و طیف گسترده ای از کالاها از کیسه های زباله گرفته تا گجت های پوشیدنی 10 دلاری را ارائه می دهد.

این محصول در درجه اول یک ردیاب تناسب اندام است که می تواند ضربان قلب، فشار خون و اکسیژن خون را اندازه گیری کند. بعلاوه می تواند به وسیله بلوتوث به تلفن های سازگار وصل گردد تا کاربران بتوانند پیغام ها و اعلان های خود را به وسیله ساعت مشاهده نمایند. تماس های دریافتی نیز نمایش داده می شوند، اما اگر می خواهید پاسخ دهید باید گوشی همراه خود را از جیبتان در آورید و جواب دهید.

در ارتقاهای اخیر، عمر باتری این محصول بهبود یافته است تا با یک بار شارژ تا یک هفته دوام بیاورد. از سایر قابلیت های این محصول می توان به نمایش اطلاعات خواب و نظارت بر کیفیت خواب، ویژگی گام شمار، مسافت پیموده شده و اندازه مصرف کالری اشاره نمود.

گران قیمت ترین ساعت جهان

تگ هویر یک برند ساعت سوئیسی است که از سال 1860 ساعت های لوکس فراوری می نماید. این شرکت تجهیزات زمان بندی را برای استفاده در ورزش های دو و میدانی و آنالیز سلامت طراحی نموده است.

در قرن بیستم، هویر کرنوگراف ها را برای بازی های المپیک طراحی کرد و در نهایت به مسابقات اتومبیل رانی راه یافت. اولین ساعت هوشمند Tag Heuer با نام Connected Watch در سال 2015 عرضه شد و جدیدترین مدل آن Connected Caliber E4 است.

قیمت این ساعت بسته به اندازه و مدل بین 1800 تا 2500 دلار است، اما یک قاب و بند مدولار بسیار ویژه نیز وجود دارد که با 589 الماس تعبیه شده است. این ساعت هوشمند با قیمت 180 هزار دلار، به عنوان لوکس ترین ساعت هوشمند شناخته می گردد.

این گجت پوشیدنی از تراشه اینتل پشتیبانی نموده و Android Wear را اجرا می نماید و دارای ویژگی هایی مانند نمایشگر ضربان قلب، GPS و شتاب سنج است. یکی از اولین ویژگی هایی که در صفحه رسمی این محصول تبلیغ می گردد، امکان نمایش NFTها بر روی صفحه ساعت شما با اثبات مالکیت تایید شده است. این تمام اطلاعاتی را که در خصوص مخاطبان هدف این محصول احتیاج دارید در اختیار شما قرار می دهد.

پیش از اینکه این شرکت سوئیسی ساعت هوشمند خود را با الماس مزین کند، عنوان گران ترین ساعت جهان متعلق به اولین ساعت هوشمند شرکت لویی ویتون به نام Tambour Horizon بود که 2450 دلار قیمت داشت.

ساعت هوشمند تگ هویر در مقابل H76، آنالیز سنسورها، طراحی و ویژگی های خاص

با توجه به اینکه هر چقدر بیشتر خرج کنید همانقدر هم به دست خواهید آورد، انتظار می رود فاصله بسیار زیادی بین عملکرد و قابلیت های این دو محصول هوشمند وجود داشته باشد.

با کمال تعجب، H76 ادعا می نماید که ضربان قلب، فشار خون و اندازه گیری اکسیژن خون را ارائه می دهد، ویژگی هایی که معمولاً فقط در یک ساعت هوشمند سطح بالا و گران قیمت تعبیه می گردد. به عنوان مثال، فقط اپل واچ سری 6 و مدل های بالاتر می توانند اکسیژن خون را اندازه گیری نمایند و حتی مدل های برتر نیز قادر نیستند فشار خون را بدون لوازم جانبی اندازه گیری نمایند.

با این حال، طبق مشخصات محصول H76 فقط دارای یک سنسور سه محوری SC7A20 است، نوعی حسگر شتاب که از معیارهای حرکتی مانند شمارش گام، مسافت و کالری سوزی پشتیبانی می نماید و هیچ سنسوری برای ردیابی جریان خون به وسیله مچ دست ندارد، قابلیتی که بیشتر ساعت های هوشمند برای محاسبه ضربان قلب و اکسیژن خون یا تخمین فشار خون از آن استفاده می نمایند.

از طرف دیگر ساعت Tag Heuer مجهز به سنسور ضربان قلب به همراه میکروفون، شتاب سنج و فشارسنج است که به آن اجازه می دهد معیارهای مختلف سلامتی مانند ضربان قلب، کالری سوزی، قدم ها، ارتفاع و مسافت را در طول روز ردیابی کند که همه در برنامه اختصاصی Tag Heuer ذخیره و تجزیه و تحلیل می شوند.

هر دو ساعت راهی برای اتصال ساعت به تلفن هوشمند و دریافت اعلان ها ارائه می دهند. برای H76، این یک ویژگی غیرتعاملی است؛ شما می توانید گوشی خود را به گونه ای وصل کنید که پیغام ها، ایمیل ها، اعلان های رسانه های اجتماعی و حتی تماس های تلفنی روی صفحه ساعت شما ظاهر شوند، اما نمی توانید به آن ها پاسخ دهید.

ازآنجایی که در ساعت H76 میکروفون وجود ندارد، بنابراین برقراری تماس نیز ممکن نیست. اما ویژگی های دیگری را ارائه می دهد که می توان به چراغ قوه، اعلان های هشدار، کرونومتر، کنترل موسیقی و اطلاعات آب و هوا اشاره نمود.

ساعت تگ هویر روی سیستم عامل Wear OS Google اجرا می گردد که به آن امکان دسترسی به انواع برنامه ها و ویژگی ها را می دهد: امکان دسترسی به نقشه ها، پرداخت ها، جستجو، موسیقی، پیغام رسانی، تماس ها، اعلان ها و هر چیز دیگری که از یک ساعت هوشمند انتظار دارید.

با دسترسی به فروشگاه گوگل پلی، کاربران می توانند برنامه های ساعت هوشمند مورد علاقه خود را دانلود نمایند و از برنامه های از پیش نصب شده مانند Tag Heuer Golf، Sports، Wellness و NFT Viewer لذت ببرند.

جالب است بدانید که H76 در واقع صفحه نمایش بزرگتری نسبت به Tag Heuer 45 دارد و از صفحه نمایش رنگی HD 1.57 بهره می برد. با توجه به اطلاعات محصول، صفحه نمایش تا 240 360 پیکسل است و از شیشه هایپربولوئید ساخته شده که احتمالاً به لبه های خمیده آن اشاره دارد.

صفحه نمایش ساعت تگ هویر 1.39 اینچ، دایره ای شکل و با تعداد پیکسل 454×454 است. اگرچه در مقایسه با صفحه نمایش AMOLED کوچک تر است، اما پیکسل های بیشتری برای نمایشی صاف تر و باکیفیت تر دارد و با شیشه های کریستالی یاقوت کبود مزین شده است.

صفحه ساعت می تواند از دیگر طرح های آنالوگ Tag Heuer تقلید کند، به طوری که شما به سختی متوجه می شوید که صفحه نمایش روی مچ دست خود دارید. این ساعت بعلاوه قاب سرامیکی مدل کلاسیک را حفظ می نماید و نشانگرهای دقیقه را در اطراف ساعت نشان می دهد.

از طرف دیگر، مدل مقرون به صرفه در مقایسه گران ترین و مقرون به صرفه ترین ساعت هوشمند جهان هیچ الماسی ندارد و در سه رنگ عرضه می گردد که هر کدام دارای یک بند دو رنگ هستند: نقره ای درخشان با بند خاکستری و آبی، مشکی با بند مشکی و قرمز و طلایی با بند صورتی و آبی پاستلی.

آمازون مواد سازنده محصول را در دسته مواد سیلیکونی لیست می نماید که نشان می دهد که تسمه ها از چه ساخته شده اند. این ماده واکنش های آلرژیک را کاهش می دهد، اما می تواند برای بعضی از کاربرانی که پوستشان به رطوبت زیر بند حساس است، ناراحتی ایجاد کند.

اگرچه بندهای زیادی برای ساعت Tag Heuer Connected موجود است، اما بند مدولار محبوب ترین و جالب ترین آنها محسوب می گردد. قاب و بند از طلای 18 عیار با سگک تیتانیومی و الماس باگت شکل 23.35 قیراط ساخته شده است.

حتی برای افراد ثروتمندی که جامعه مورد هدف شرکت سازنده این محصول هستند، ممکن است خرج کردن 180 هزار دلار برای ساعت هوشمندی که با گذشت چند سال کنار گذاشته می گردد، تا حدودی دور ریختن پول محسوب می گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "رقابت عجیب گرانترین و مقرون به صرفه ترین ساعت های هوشمند دنیا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت عجیب گرانترین و مقرون به صرفه ترین ساعت های هوشمند دنیا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید