برطرف مشکل خام فروشی مواد در اصفهان نیازمند سیاست گذاری است

به گزارش وبلاگ فروش، استاندار اصفهان گفت: مشکل اساسی ما در استان، بحث خام و خام فروشی مواد است و انجام این مهم به سیاست گذاری احتیاج دارد.

برطرف مشکل خام فروشی مواد در اصفهان نیازمند سیاست گذاری است

به گزارش وبلاگ فروش به نقل از ایرنا، عباس رضایی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه اصفهان در سالن همایش های اتاق بازرگانی استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید، اضافه نمود: برای حل این مشکل استان باید برنامه ریزی و سیاستگذاری اصولی صورت گیرد.

وی اعلام کرد: برغم همه مسائل در استان در هشت ماهه امسال تعداد اقلام صادراتی استان هزار و 73 قلم به 90 کشور از جمله چین، عراق، افغانستان، اندونزی، ترکیه، هند، عمان، پاکستان و امارات بوده است.

استاندار اصفهان اضافه نمود: ارزش صادراتی استان در هشت ماهه امسال یک میلیارد و 738 میلیون دلار بوده، به لحاظ وزنی 44 درصد و به لحاظ ارزش 18 درصد رشد داشته است.

وی اضافه نمود: در اتاق بازرگانی اصفهان اقداماتی نظیر بسته های حمایتی مالیاتی، کشاورزی و گمرک و بانکی اجرا شده اما در این راستا اطلاع رسانی نشده است.

رضایی با بیان اینکه نوآوری های صنعتی فراوانی در استان داریم، اظهارداشت: این نوآوری های صنعتی باید احصا شوند.

استاندار اصفهان با بیان این که فعالان مالی همچنان مسائل بانکی دارند، یادآور شد: متاسفانه بانک ها هنوز نتوانستند با ضوابط و قوانین زمان جنگ مالی خود را تطبیق دهند.

رضایی توضیح داد: علاوه بر اینکه منطقه ویژه صنعتی اصفهان برگزار کردیم، طی چند ماه گذشته برای اولین بار منطقه ویژه علم و فناوری هم دایر کردیم.

وی با اشاره به اینکه طلاسازان استان اصفهان مظلوم واقع شدند، توضیح داد: افرادی که به عنوان صنعت طلاساز و صادرکننده هم بودند مسائل و مسائل بسیاری دارند که باید مورد آنالیز قرار بگیرد.

باید به صادرات خدمات فنی مهندسی توجه ویژه گردد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: براساس جلسات برگزار گردیده با صنعت گران و تولیدکنندگان مسائلی در راستای مجوز صادراتی مطرح شد.

ایرج پیروز اضافه نمود: باید به سمت شرکت های مدیریت صادرات تخصصی حرکت کنیم که این اقدام در اصفهان اجرا شده است.

وی ادامه داد: یکی از مباحث اصلی صادرات خدمات فنی مهندسی است که با توجه به شرایط موجود باید مورد توجه قرار بگیرد این در حالیست که متاسفانه در راستای صادرات خدمات فنی مهندسی به صورت جزیره ای عمل می گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه در کشور هزار و هشت کارخانه فرش و در استان اصفهان 820 کارخانه وجود دارد، گفت: براین اساس تقاضای مجوز برگزاری نمایشگاه فرش در اصفهان به صورت ویژه را داریم.

وی با اشاره به احتیاج صادرکنندگان بر تامین مواد اولیه اظهار داشت: صادرکنندگان در بخش پتروشیمی، فولادمبارکه و ذوب آهن محتاج مواد اولیه هستند.

پیروز با اشاره به میزان صادرات در هشت ماه امسال اضافه نمود: یک میلیارد و 738 میلیون دلار صادرات از این استان اجرا شده که به لحاظ وزنی نسبت به سال گذشته 44 درصد و به لحاظ ریالی 18 درصد افزایش را شاهد بودیم.

از 59 صادرکننده نمونه استانی و 2 صادر کننده ملی در آیین تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان اصفهان با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت تجلیل شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت روز پنجشنبه در سفر یک روزه به استان اصفهان از تعدادی شرکت های واقع در شهرک صنعتی رازی شهرستان شهرضا و شهرک صنعتی جی بازدید کرد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی، صنعتی ترین استان کشور به شمار می آید.

منبع: همشهری آنلاین

به "برطرف مشکل خام فروشی مواد در اصفهان نیازمند سیاست گذاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف مشکل خام فروشی مواد در اصفهان نیازمند سیاست گذاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید