راهکارهای روبرو شدن با چالش های سفر طولانی مدت (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ فروش، سفرهای طولانی مدت، گردشگران را معمولا با مسائل و چالش های متعددی روبرو می نماید. برای آشنایی با چگونگی روبروه با بعضی از این چالش ها، همراه خبرنگاران باشید.

راهکارهای روبرو شدن با چالش های سفر طولانی مدت (قسمت اول)

سفر و گردش از بدو خلقت انسان، همیشه مورد توجه و محبوب بشر بوده و امروزه به یکی از صنایع ارزشمند و البته پردرآمد در کشورهای سراسر دنیا، تبدیل شده است. در این میان، هستند علاقه مندانی که دوستدار ماجراجویی و کشف حقایق و ناشناخته های دنیا هستند و بسیاری از سال های عمر خود را در سفر می گذرانند. در این مقاله قصد داریم شما عزیزان وبلاگ فروشیی را با چالش های ایجاد شده در نوعی از این پدیده جالب و دوست داشتنی که به سفرهای طولانی مدت معروفیت یافته است، آشنا کنیم. مسائلی که چگونگی برخورد با آن ها، قطعا تاثیر شگرف و بسزایی را در داشتن و سپری کردن مسافرتی لذت بخش و سرشار از خاطرات شیرین، ایجاد خواهد نمود. به همین دلیل، از مطالب منتشر شده یکی از گردشگرانی که تجربه زیادی در سفرهای طولانی کسب نموده است، بهره برده و این مقاله را برای یاری و هدایت به شما سفردوستان، آن هم از نوع مسافرت های طولانی، آماده نموده ایم.

در یکی از روزهای تابستان، یکی از دوستان سفرنامه ای را از گردش یک هفته ای در مونی (Maui) به من نشان داد. نکته جالبی که در این سفرنامه سه صفحه ای وجود داشت، ثبت تمامی اتفاقات سفر بود. تمامی لحظه هایی را که در طول مسافرت بر وی گذشته بود، مثل توقف کردن برای خوردن غذا، تماشای ساحل، گذران اوقات فراغت (استراحت کردن) و تماشای منظره ها مختلف، در برنامه ی اکسل، ثبت نموده بود. اما آنچه بیش از همه تعجب من را برانگیخت، کنار نگذاشتن قلمش حتی در داخل وان حمام بود؛ چرا که وی حتی هنگام دوش گرفتن نیز از نوشتن خاطرات سفر، دست نکشیده بود.

مشاهده سفرنامه این دوست عزیز، مرا به فکر فرو برد تا تجربیات خود و دوستان دیگری را که به عنوان یک گردشگر حرفه ای شناخته می شوند در اختیار علاقه مندان به مسافرت قرار دهم. جودی اتنبرگ (said Jodi Ettenberg)، یکی از وبلاگ نویسان سفر است که از سال 2008 تا کنون در سفر بوده و وقایع سفر خود را در سایت منتشر می نماید. او در این مورد چنین نوشته است:

سفر درازمدت یک تمرین است. تمرینی که اجازه می دهد به طول دقیق به انجام کارهایی که در فهرست برنامه سفر ثبت نموده اید، بپردازید. یک برنامه ریزی لحظه به لحظه و امکان کنترل فرایند برنامه در طی مسافرت

1. برآورد بودجه و آنالیز اولیت های سفر

اگر شما نیز همانند بسیاری از مردم عمل می کنید، تامین و برآورد بودجه مهم ترین و درواقع نخستین مرحله آغاز یک سفر خواهد بود. در این راستا، سایت هایی همانند NomadList یا Earth Awaits، می تواند هدایت های ارزنده ای را در اختصاص دادن و تنظیم کردن بودجه شما با مقصد انتخابی و نیز ملزومات و اولویت های سفر در اختیار شما قرار دهد. سبک زندگی در سفر، سرعت اینترنت، ایمنی در سفر، آلودگی هوا و از همه مهم تر طرز برخورد با افرادی که در طی سفر ممکن است با آن ها روبه رو شوید، از جمله این یاری ها خواهد بود.

سوزان شین (Susan Shain)، یکی از گردشگرانی که سفرهای طولانی مدت خود را از سال 2008 آغاز نموده و در این راستا فعالیت های قابل توجهی در ثبت، هدایت و ارائه آن ها به دیگر گردشگران انجام داده است، چنین توصیه می نماید:

بودجه سفر شما، این امکان را فراهم می نماید که بتوانید هزینه های معمول در سفر روزانه خود را محاسبه کنید، اما بهتر است؛ 15 تا 20 درصد بیش از هزینه ای که برای سفرتان برآورد نموده اید، همراه خود داشته باشید.

وی پیشنهاد می دهد که با استفاده از برنامه های کاربردی مثل Trail Wallet یا Wave، (برنامه های برآورد هزینه های سفر محور که مخصوص وسایل هوشمند آی فون (iPhone) و آی پد (iPad) است)، می توان در محاسبه هزینه های سفر، هوشمندانه عمل کرد.

2. یافتن وای فای قابل اطمینان و در دسترس

استفاده از اینترنت در طول سفر یکی از ملزوماتی است که قطعا با آن روبرو خواهید بود. حضور موثر این تکنولوژی ارزشمند را زمانی حس خواهید کرد که برای جستجوی توقف گاه های بعدی در سفر یا آشنایی با مکان هایی که از آن ها اطلاعات چندانی ندارید، دچار مشکل خواهید شد. در این لحظه وجود وای فای، بسیار ضروری و کاربردی خواهد بود. اما نگران نباشید؛ چرا که گزینه های متعددی از وای فای را در اختیار خواهید داشت و این یک خبر عالی و فوق العاده است.

اگر برای سفر به مقصد انتخابی خود، از یک فرودگاه به فرودگاه دیگر در حال تردد و پرواز هستید، پیشنهاد می کنیم که از نقشه های تعاملی در وبلاگ فاکس نوماد (Fox Nomad)، بهره ببرید. در این وبلاگ می توان فهرستی از رمزهای عبور وای فای را در فرودگاه ها و سالن های انتظار فرودگاه ها در سراسر دنیا یافت. چیزی که مرتبا به روز می گردد. بعلاوه اسکان در بعضی هتل های زنجیره ای مانند بست وسترن (Best Western) و Hyatt، برای میهمانان خود، وای فای رایگان را درنظر گرفته است. البته ممکن است در قبال این تسهیلات، مبلغی اضافه را برای هزینه های سرعت اینترنت و حق بیمه، از میهمانان هتل دریافت نمایند.

اگر گردشگری ترجیح می دهد در قهوه خانه یا کافه از اینترنت استفاده کند، Work From، وبسایتی است بسیار پرطرفدار که به آن ها این امکان را می دهد تا فضاهای کاری محبت آمیز را بر مبنای سرعت وای فای و ساعت های کار، در بیش از 1250 شهر در سراسر دنیا، جستجو نموده و بیابند. معمولا آن ها می توانند روی استار باکس (Starbucks) و مک دونالد (Mc Donalds) که در کشورهای مختلف شعبه دارند، حساب نموده و از وای فای رایگانی که در یک دوره زمانی در اختیار مشتریان خود قرار می دهند، استفاده نمایند. بعلاوه شهر توکیو و کشور سنگاپور، در صورتیکه گردشگر از قبل ثبت نام نموده باشد، وای فای رایگان در اختیار آن ها قرار داده خواهد شد.

آلترناتیو (alternative)، برای دریافت اطلاعات بین المللی یکی از برترین گزینه های ممکن برای نصب بر گوشی گردشگران است و می توان آن را گزینه ای مناسب برای دریافت اطلاعات و داده های بین المللی روی گوشی درنظر گرفت. به عنوان مثال، طرح ماهانه اسپیرینت من (My monthly Sprint plan)، شامل یک بسته بین المللی است که دیتای نامحدود تیری جی (3G) را در بسیاری از کشورهای سراسر دنیا فراهم می نماید.

تی موبایل (T-Mobile)، نیز طرح مشابهی را به مشتریان ارائه می دهد. هرچند این گزینه می تواند برای سفرهای چند ماهه خارج از کشور گران و پرهزینه باشد. بنابراین بهتر است گردشگران پیش از ترک کشور خود، سوالاتی را در خصوص گزینه های بین المللی حامل تلفن همراه، از کشورهای مقصد، جویا شوند. تعداد زیادی از گردشگران و مسافران، از سیم کارت های همان کشوری که به عنوان مقصد گردشگری انتخاب نموده اند، استفاده می نمایند. اما آن ها ضمن این کار، به یک گوشی آنلاک، نیاز دارند که اپراتورهای معین، آن را محدود و مسدود ننموده باشند. به عنوان مثال، کرایه دستگاه های وای فای (بی سیم) جیبی، مانند دستگاه هایی که در کشور ژاپن وجود دارد، می تواند گزینه خوبی باشد. ولی تنها مسئله ای که وجود دارد، قیمت بالای این دستگاه ها است که قطعا هزینه آن، برای بسیاری از مسافران، مناسب نخواهد بود.

3. فراموش نکردن ویزا در طول سفر

ویزا، یکی از ملزومات سفر به کشورهای مختلف است. بنابراین همراه داشتن و مراقبت از آن در حین سفر، به ویژه سفرهایی که از کشوری به کشور دیگر صورت می گیرد، اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. در حالی که گردشگران می توانند با وزارت امور خارجه یا وب سایت کشورشان در مقصد مورد نظر، ویزای خود را چک و آنالیز نمایند، بهتر است از وب سایت شرکت حمل و نقل هوایی بین المللی برای انجام این کار مشاوره بگیرند. درواقع این شرکت بین المللی، اطلاعات مختلفی را برای کاربران خود، ساماندهی نموده است و مسافران می توانند اطلاعاتی را که در رابطه با ویزا و سایر ملزومات و نیازهای مربوطه است، با یاری این وب سایت، بدست آورند.

منبع: کجارو / nytimes.com

به "راهکارهای روبرو شدن با چالش های سفر طولانی مدت (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای روبرو شدن با چالش های سفر طولانی مدت (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید