راهنمای سفر در زمستان: با خیالی راحت سفر کنید

به گزارش وبلاگ فروش، این روزها که هوای برفی منطقه ها سردسیر کشور را فرا گرفته نه تنها باید در عبور و مرور و تردد در شهر مراقب بود بلکه باید نکات ایمنی در سفرهای جاده ای و تفریحی را بیش از پیش رعایت کرد. هرچند کمتر کسی به سفر در زمستان فکر می نماید اما کوه نوردان و بسیاری از دوستدارن طبیعت برفی در روزهای سرد زمستان به دل کوه ها و طبیعت برف گرفته می زنند. در چنین شرایطی با رعایت نکات ضروری سفر در زمستان بهتر و آسوده تر سفر خواهید کرد.

راهنمای سفر در زمستان: با خیالی راحت سفر کنید

هواپیما، وسیله ای ایمن برای سفر

در روزهای برفی و سرد زمستان برترین وسیله برای سفر هواپیماست؛ با این وسیله دیگر نگران گیرکردن در مسیر یا اتفاقات جاده ای که روزهای برفی دامنگیر خودروها می گردد در امانید. البته اگر بارش برف سنگین باشد معمولا پروازها هم لغو می شوند اما در حالت معمول پروازها به کار خود ادامه می دهند. مزیت دیگر سفر با هواپیما در زمستان مقرون به صرفه تر بودن بلیط ها نسبت به سایر فصل هایی است که گردشگران بیشترند.

رعایت ایمنی در سفرهای جاده ای

همواره امکان سفر در زمستان با هواپیما نیست و گاهی در زمستان و در روزهای برفی هم مجبور به سفر با خودروهای شخصی یا اتوبوس هستیم. بهتر است در چنین مواقعی نکات ایمنی را به طور کامل رعایت کنیم. باید شرایط راه ها را پیش از حرکت چک کنیم و از پیش بینی هوای چند ساعت و چند روز آینده آگاه باشیم. همراه داشتن زنجیر چرخ و لاستیک یدک اضافه را نباید فراموش کرد. چک کردن لاستیک ها، باد چرخ ها و همراه داشتن آب وغذای کافی به خصوص آجیل و تنقلات به شما یاری خواهد نمود. یادتان باشد در صورتی که روی شیشه ماشین برف نشسته بود نباید از برف پاک کن بهره ببرید و بهتر است از سرعت خود کم کنید.

نوشیدن آب به مقدار کافی

شاید در زمستان کمتر از سایر فصل ها تشنه شوید اما این بدان معنا نیست که بدن در زمستان به آب کمتری احتیاج دارد. در سفرهای زمستانی همواره آب همراه خود داشته باشید و مراقب باشید بدنتان دچار کمبود آب نگردد؛ به خصوص اگر اهل کوه نوردی هستید و در روزهای برفی به دل کوه می زنید.

مراقبت بیشتر از سلامتی

در زمستان باید بیش از پیش مراقب سلامتی خود باشید؛ لباس گرم بپوشید و از غذاهای مقوی و مکمل ها بهره ببرید. شال وکلاه در روزهای سرد برفی لازم است تا سروگردن شما را به خوبی گرم نگه دارد. از قلم نیاندازید کف کفشتان لیز نباشد و بهتر است کمی هم عاج داشته باشد تا روزهای برفی و بارانی به دردسر نیفتید. همراه داشتن قرص هایی همانند سرماخوردگی و استامینوفون نیز زمستان ها به کار می آید.

برنامه ریزی و تهیه فهرست وسایل مورد احتیاج

وقتی برای سفر در زمستان خود را آماده می کنید بد نیست از چند روز قبل برنامه سفر خود را بدانید و با برنامه ریزی کامل سفر کنید. می توانید وسایل مورد احتیاج را فهرست کنید تا چیزی از قلم نیفتد. مسلما هرچه از قبل برنامه ریزی دقیقتری داشته باشید و مجهز تر سفر کنید کمتر در طول سفر اذیت می شوید.

رعایت چه نکاتی در سفر با هواپیما لازم است؟

هزینه سفر به جام جهانی روسیه 2018

منبع: فلای تودی

به "راهنمای سفر در زمستان: با خیالی راحت سفر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر در زمستان: با خیالی راحت سفر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید