راهنمای خرید پمپ آب خانگی در سال 1402

به گزارش وبلاگ فروش، در این مقاله، هدایت های 0 تا 100 لازم برای خرید مناسب ترین پمپ آب خانگی برای ساختمان های یک، دو، سه و چهار طبقه را آنالیز می کنیم.

راهنمای خرید پمپ آب خانگی در سال 1402

انتخاب برترین پمپ آب برای منزل به عوامل مختلفی از جمله منطقه زندگی، تعداد طبقه های ساختمان و بودجه شما برای خرید پمپ بستگی دارد. در این مقاله راهنمایی جامع و عملی برای خرید مناسب ترین پمپ آب ارائه می کنیم. اگر نمی دانید کدام پمپ با چه قدرت پمپاژ ، فشار، آبدهی یا دبی برای منزل شما مناسب است، اصلا نگران نباشید و این راهنما را تا پایان با دقت مطالعه کنید تا برترین خرید ممکن را داشته باشید.

گام اول در انتخاب پمپ آب مناسب

قبل از هر چیز بهتر است اشاره ای به پمپ آب و انواع آن داشته باشیم. پمپ آب خانگی نوعی الکتروموتور است که جریان آب را با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی شدت میدهد و با ایجاد فشار مکانیکی آن را به شکل عمودی برای راهنمایی به ارتفاع و یا به صورت افقی، برای حرکت در سطح راهنمایی می نماید. پمپ ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. بعضی از آنها برای ویلا و باغ مناسب است و گروهی برای خانه ها و آپارتمان ها، بعلاوه از پمپ آب می توان در مجتمع های صنعتی و دیگر محیط های کارگاهی هم استفاده کرد. بسیاری از مشتریان الین پمپ قبل از خرید در پی راهنمای انتخاب پمپ آب هستند. یک خرید خوب وابسته به داشتن آگاهی و اطلاعات در مورد انواع پمپ آب خانگی است که ما در ادامه این مطلب، مهمترین نکات خرید پمپ آب را آنالیز می کنیم. امروز فراوری این محصول در کشورهای مختلفی انجام می گردد و می توان آن را از پرمصرف ترین تجهیزات ساختمانی به شمار آورد. پمپ آب با فناوری موتور الکتریکی و تبدیل جریان الکتریسیته به چرخش، آب را با نیروی مکانیکی فراوری شده به حرکت در می آورد. الکتروموتور معمولاً سیم پیچ مسی دارد که به شکل استوانه بوده و با تشکیل یک میدان مغناطیسی کار خود را انجام می دهد. در ادامه همه نکات مهم خرید پمپ آب به صورت گام به گام عنوان شده است.

انواع پمپ آب

انواع مختلفی از پمپ آب در الین پمپ وجود دارد که با توجه به ارتفاع دبی یا همان حجم آب در واحد زمان تقسیم بندی شده اند؛ با این حال به صورت کلی انواع پمپ آب خانگی در چهار گروه پمپ آب سیرکولاتور، پمپ آب شناور، پمپ آب بشقابی و پمپ آب جتی قرار می گیرد.

پمپ آب خانگی جتی

این مورد را می توانید یکی از پرفروش ترین مدل ها در بین همه پمپ های آب خانگی در نظر بگیرید. به پمپ آب جتی، خود مکش هم گفته می گردد و می توان آن را بالاتر از منبع تحت فشار نصب کنید. مثلاً اگر قصد خرید پمپ آب برای ساختمان چهار طبقه یا ساختمان هایی با طبقات و ارتفاع بیشتری دارید، پمپ آب خانگی جتی قطعاً باید اولین انتخاب شما باشد؛ اما اگر در پی پمپی بی صدا می شد اصلاً به سراغ این محصول نروید. پمپ آب جتی در دسته پمپ های سانتریفیوژ قرار می گیرد که با ترکیب هوا با آب و ایجاد خلاء، سیال سازی می نماید و در نهایت با غلبه بر هوا، مایعات پمپاژ می شوند. موردی که در مشاوره خرید پمپ آب افراد زیادی از ما سوال می نمایند پمپ آب خانگی بی صدا است. توجه داشته باشید که همه پمپ های آب خانگی به خاطر چرخش در دور بالا صدا فراوری می نمایند و چیزی به نام پمپ آب خانگی بی صدا وجود ندارد. البته صدای بعضی دستگاه ها کمتر از بقیه انواع آن است؛ مثلاً پمپ آب بشقابی از نوع جتی صدای کمتری فراوری می نماید.

پمپ آب خانگی بشقابی

یکی دیگر از انواع پمپ آب خانگی است که در رتبه دوم فروش الین پمپ واقع شده است. در این پمپ آب هم به وسیله نیروی گردشی، مایعات منتقل می شوند. در این محصول از چند روتور برای ایجاد نیروی چرخشی استفاده می گردد؛ روتور در واقع همان قسمت پمپ است که کار اصلی چرخش را انجام می دهد. جنس این قطعه از فولاد بوده و در مدل های مختلف آن قسمتی استوانه ای شکل و چرخ دنده ای دارد. طراحی پروانه پمپ آب بشقابی از نوع جتی متفاوت بوده و حفره های انحناداری دارد که میان دو صفحه قرار می گیرند. به همین علت بعد از ورود آب به پروانه ها با چرخش آنها، آب از بخش لبه های پروانه خارج شده و فشار آن افزایش می یابد.

پمپ آب شناور

این پمپ برای استفاده در مصارف خانگی مناسب نبوده و بیشتر در امور کشاورزی و زراعی برای کشیدن آب از چاه یا آب انبار استفاده می گردد. پمپ آب شناور مناسب آب های عمیق است و در مناطقی که آب لوله کشی ندارند و از منبع یا مخزن استفاده می نمایند؛ یا اینکه برای مصارف روزانه در زیر آنها استخر تعبیه شده است باید از پمپ شناور استفاده نمایند. پروانه های این پمپ برنزی بوده و دارای دو نوع سه فاز و تک فاز هستند. طراحی پمپ آب شناور به گونه ای است که می توان آن را بدون هیچ مسئله ای داخل آب قرار داد که به خاطر همین موضوع دستگاه خنک شده و دچار استهلاک کمتری می گردد.

پمپ آب سیرکیولاتور

این پمپ مناسب کارهای صنعتی بزرگ یا موتورخانه ها بوده و مثلاً می توان در شوفاژ خانه ها برای انتقال آب از آن استفاده کرد.

معین اندازه هد پمپ آب بر اساس ارتفاع ساختمان

هد در واقع اندازه ارتفاعی است که پمپ می تواند آب را تا آنجا انتقال دهد. اندازه هد با توجه به شرایط استاندارد در نظر گرفته شده و روی پمپ آب خانگی درج می گردد. شما معمولاً می توانید اندازه آن را با عنوان مکث در پلاک پمپ آب ببینید؛ حتماً قبل از آنالیز قیمت پمپ آب توجه کنید که هد محصول انتخابی از ارتفاع ساختمان شما کمتر نباشد.

آنالیز دبی یا اندازه آبدهی پمپ

مورد بعدی که در زمان خرید پمپ آب خانگی از الین پمپ باید در نظر داشته باشید، اندازه آبدهی یا دبی پمپ است. برای آشنایی بیشتر با دبی پمپ آب ابتدا تعریفی از آن ارائه می کنیم. دبی همان حجم آب یا اندازهی است که پمپ آب توانایی انتقال آن را دارد. واحد اندازه گیری دبی متر مرکب بر ثانیه است. اهمیت آن به خصوص در آپارتمان هایی که می خواهند اندازه آبدهی در همه واحدها یکسان باشد؛ معین می گردد. مثلاً در صورت پایین بودن دبی پمپ آب در طبقات بالا اندازه آبدهی بسیار ضعیف خواهد بود.

خرید پمپ آب از الین پمپ

گام آخری که باید به آن توجه کنید مراجعه به فروشگاه های معتبر جهت خرید پمپ آب است. شما باید سعی کنید پمپی ارزان و مناسب هم از نظر انرژی و هم از لحاظ هزینه انتخاب کنید که کیفیت مناسبی داشته باشد تا هزینه نگهداری و تعمیر دستگاه هم پایین بیاید. الین پمپ به عنوان تامین نماینده انواع پمپ آب با بیش از نیم قرن تجربه در حوزه فروش تجهیزات صنعتی مثل پمپ، الکتروموتور و سایر قطعات جانبی؛ یکی از انتخاب های مناسب و معتبر برای خرید پمپ آب خانگی است. سرمایه گذاری خصوصی در این بخش باعث شده تا به یکی از بزرگترین شرکت های ایرانی در این صنف تبدیل گردد. محصولات الین پمپ را می توانید به صورت حضوری از فروشگاه ما در پاساژ سعدی قدیم، پلاک 2، الین پمپ (فروشگاه سعید) و هم به وسیله اینترنتی با مراجعه به سایت elinpump.com و یا به وسیله تماس با تیم فروش ما با شماره 02186074100 به صورت عمده و جزئی خرید کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "راهنمای خرید پمپ آب خانگی در سال 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید پمپ آب خانگی در سال 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید