در شرایط کرونا چندان لطمه ای به بازار صنایع غذایی وارد نشد

به گزارش وبلاگ فروش، خبرنگاران/مازندران رئیس سازمان صمت مازندران معتقد است در شرایط کرونا چندان لطمه ای به بازار صنایع غذایی وارد نشد.

در شرایط کرونا چندان لطمه ای به بازار صنایع غذایی وارد نشد

حسینقلی قوانلو، در مراسم جشن غذا که در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران برگزار گردید، اظهار کرد: 46.5 درصد فراوری ناخالص داخلی صنعت استان مربوط به صنایع غذایی است.

وی گفت: ارزش افزوده صنایع غذایی، دارویی و نوشیدنی بیش از 11 هزار میلیارد تومان بوده و صنعت غذایی دارای بهره وری پایین است و باید نسبت در این صنعت افزایش یابد.

رئیس سازمان صمت مازندران با اشاره به اینکه صنعت غذایی دارای ظرفیت های بالایی است، گفت: فراوری ارزش افزوده صنایع غذایی 24 درصد بوده که نسبت به دیگر صنایع پایین است در حالی که 50 درصد اشتغال استان به صنعت غذایی اختصاص دارد.

قوانلو با تاکید بر اینکه باید نیازمندی های این بخش رفع گردد، توضیح داد: با وجود تحریم، در سال قبل، رشد مالی 6.5 درصدی محقق شد و خوشبختانه در شرایط کرونا چندان لطمه ای به بازار صنایع غذایی وارد نشده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت ها سبب شده تا بازار صنایع غذایی با کاهش فروش روبرو گردد، راه برون رفت را توسعه صادرات در کشورهای هدف مطرح نمود.

در ادامه محمدمهدی گیوه چی رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با اشاره به اهمیت برگزاری جشن غذا، اظهار کرد: واحدهای صنعت غذایی استان به 9 گروه از جمله کارخانجات آرد، روغن، فرآورده های گوشتی، فراوری قند و شکر، نان و غیره تقسیم شده و همه صنعت غذا جزو این 9 گروه محسوب می گردد.

گیوه چی تعداد واحدهای صنعت غذایی را در استان 520 واحد مطرح نمود و گفت: در کمیته فنی، برندهای برتر صنعت غذا انتخاب شدند.

عزیزالله شهیدی فر مدیرکل جهاد کشاورزی استان نیز گفت: فراوری غذا یکی از اهرم های سیاست گذاری دنیا است و در حکمرانی دنیا و کشورها، استان هایی پیروز ترند که جایگاه بیشتری در فراوری دارند از سطح پیگیری بهتری برخوردارند.

وی گفت: بخش دوم نگاه ما و کشور به سمت سرمایه گذاران و بخش تخصصی باید به سمت ارزش افزوده محصولات غذایی باشد تا صنعت غذایی در هر کجای هرم صنعت غذایی قرار داریم باید در بخش صادرات و غیره ارزش افزوده را در نظر بگیریم تا به صنعت غذا یاری گردد.

به گزارش وبلاگ فروش، در سرانجام این مراسم، از میان واحدهای برتر که به وسیله نهادهای ناظر از جمله جهاد کشاورزی، استاندارد، دامپزشکی معرفی شده بودند، در نهایت از بین آن ها از واحدهای نمونه و برتر به همراه کارشناسان برتر تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "در شرایط کرونا چندان لطمه ای به بازار صنایع غذایی وارد نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در شرایط کرونا چندان لطمه ای به بازار صنایع غذایی وارد نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید