داروی آب سیاه چشم از اختلال شناختی جلوگیری می نماید

به گزارش وبلاگ فروش، تحقیقات تازه نشان می دهد که دارو های گلوکوم می توانند از اختلالات شناختی مرتبط با بیماری آلزایمر در موش ها جلوگیری نمایند.

داروی آب سیاه چشم از اختلال شناختی جلوگیری می نماید

دارو ها با پاکسازی آمیلوئید بتا از عروق خونی، کاهش التهاب و بهبود عملکرد سلولی عمل می نمایند.

دانشمندان علوم اعصاب موافق هستند که نتایج این مطالعه امیدوارنماینده است. اما تحقیقات بیشتری در خصوص انسان مورد احتیاج است.

یکی از علائم هشدار دهنده اصلی بیماری آلزایمر، تجمع آمیلوئید بتا در رگ های خونی مغز است. آمیلوئید بتا پروتئینی است که به تشکیل پلاک یاری می نماید، که می تواند بر مقدار مواد مغذی و اکسیژن دریافتی مغز تأثیر بگذارد.

در نهایت، این روند می تواند باعث آنژیوپاتی آمیلوئید مغزی گردد که یکی از دلایل اصلی زوال شناختی در بین افراد مسن است.

برای آنالیز بیشتر این مفهوم، محققان دانشگاه تمپل در پنسیلوانیا، دو داروی مورد تأیید سازمان غذا و دارو آمریکا را آنالیز کردند تا ببینند آیا این دارو ها اثرات آنژیوپاتی آمیلوئید مغزی و زوال شناختی را در مدل آلزایمر کاهش می دهند یا خیر.

آن ها کشف جالبی کردند و دریافتند که دارو های گلوکوم از اختلالات شناختی مرتبط با بیماری آلزایمر در موش ها جلوگیری می نمایند.

محققان این مطالعه را روی موش ها با استفاده از مهارنماینده های کربنیک انیدراز (CAIs) انجام دادند که به درمان سایر بیماری ها از جمله گلوکوم و بیماری در ارتفاعات یاری می نماید.

این دارو ها بعلاوه به رهایی از بتا آمیلوئید از رگ های خونی و سلول های گلیال یاری می نمایند، که در نهایت منجر به جلوگیری از اختلالات شناختی، کاهش التهاب و بهبود عملکرد سلول می گردد.

این مطالعه ممکن است راه را برای تفکر جدیدی در خصوص درمان آلزایمر هموار کند.

منبع: فرارو

به "داروی آب سیاه چشم از اختلال شناختی جلوگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی آب سیاه چشم از اختلال شناختی جلوگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید