خبرنگاران اتحادیه اروپا بلاروس را تحریم می نماید

به گزارش وبلاگ فروش، تهران- خبرنگاران- وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست روز آدینه خود توافق کردند که تحریم هایی علیه بلاروس به دلیل سرکوب اعتراض ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعمال نمایند.

خبرنگاران اتحادیه اروپا بلاروس را تحریم می نماید

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام های اتحادیه اروپا گفتند که وزیران خارجه این اتحادیه روز آدینه توافق کردند که به دلیل سرکوب معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری توسط دولت الکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری بلاروس، تحریم های جدیدی علیه این کشور اعمال نمایند.

یک مقام اتحادیه اروپا پس از نشست ویدئوکنفرانسی وزیران خارجه گفت: وزیران خارجه [اتحادیه اروپا] توافق کردند که علیه کسانی مسئول سرکوب هستند تحریم اعمال نمایند و فهرستی شامل بعضی نام ها تهیه خواهد شد.

اتحادیه اروپا از سال 2010 اقدامات محدود نماینده ای علیه بلاروس بکار بسته بود. اما در سال های 2014 و 2015 و پس از همکاری مقامات بلاروس با این اتحادیه در بحران اوکراین، روابط دو طرف اندکی بهتر شد؛ به ویژه که بلاروس به تحریم روسیه علیه اوکراین نپیوست و در به نتیجه رسیدن گفتگوهای مینسک 1 و 2 همکاری نمود.

به این ترتیب اتحادیه اروپا یاری های مالی و حتی مساعدت برای عضویت در سازمان جهانی اقتصاد WTO در اختیار این کشور قرار داد. جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید از 2014 تا کنون بیش از 170 میلیون یورو از طرف اتحادیه اروپا برای سرمایه گذاری در اختیار این کشور قرار گرفته است.

بورل ضمن انتقاد از اینکه نامزدهای بالقوه از شرکت در انتخابات منع شده اند تهدید نموده است که در صورت ادامه وضع موجود اتحادیه اروپا مجبور خواهد بود در روابط خود با بلاروس تجدید نظر کند.

انتخابات ریاست جمهوری بلاروس روز یکشنبه (19 مرداد) برگزار گردید و براساس گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور، الکساندر لوکاشنکو رییس جمهوری کنونی پیروز انتخابات اعلام شد، اما پس از سرانجام زمان اخذ رای، هزاران تن از مخالفان لوکاشنکو در شهرهای مختلف بلاروس به خیابان ها آمدند و با پلیس ضد شورش درگیر شدند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اتحادیه اروپا بلاروس را تحریم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتحادیه اروپا بلاروس را تحریم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید