گروه 7 کودتای میانمار را محکوم کرد

به گزارش وبلاگ فروش، کشورهای عضو گروه هفت، کودتا در کشور میانمار را محکوم نموده و اتمام حکومت نظامی و بازگشت دولت قانونی این کشور به قدرت را خواهان شدند.

گروه 7 کودتای میانمار را محکوم کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ فروش، گروه متشکل از هفت قدرت مالی عظیم دنیا، موسوم به گروه هفت، روز چهارشنبه کودتا در کشور میانمار را محکوم کردند.

به نوشته پایگاه اینترنتی رادیو فرانسه، این گروه در بیانیه ای نوشت: ما وزرای امور خارجه گروه هفت [متشکل از] کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و ایالات متحده، نماینده ارشد اتحادیه اروپا در محکومیت کودتا در میانمار متحد هستیم.

در این بیانیه آمده است: ما بابت بازداشت رهبران سیاسی و فعالان جامعه مدنی از جمله آنگ سان سوچی، رهبر دولت و وین مینت رئیس جمهور و هدف قرار دادن رسانه ها عمیقاً نگران هستیم. ما در کنار مردم میانمار ایستاده ایم تا آینده ای دموکراتیک را [در این کشور] ببینیم.

وزرای امور خارجه گروه هفت از ارتش میانمار خواستند به حکومت نظامی در این کشور خاتمه داده، دولت قانونی را به قدرت برگرداند و ورود یاری های بشردوستانه را میسر نمایند.

روز دوشنبه بود که پس از انتشار اخباری درباره بازداشت سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار و دیگر رهبران این حزب، ارتش این کشور در بیانیه ای اعلام نمود که قدرت را به مدت یک سال در اختیار گرفته است.

ارتش میانمار با اعلام حکومت نظامی در این کشور اعلام نمود که قدرت برای مدت یک سال به مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش میانمار منتقل شده است.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در 23 آبان ماه با کسب 83 درصد از آراء در انتخابات پارلمانی میانمار پیروز شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "گروه 7 کودتای میانمار را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه 7 کودتای میانمار را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید