حنا برای رشد مو

به گزارش وبلاگ فروش، حنا به مدت طولانی است که در بعضی کشورها مانند هند برای مراقبت از مو استفاده می گردد. علاوه بر رشد مو، حنا دارای چندین خاصیت دیگر هم است. ادامه مطلب را بخوانید تا اطلاعات بیشتری از آن کسب کنید.

حنا برای رشد مو

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

حنا به مدت طولانی است که در بعضی کشورها مانند هند برای مراقبت از مو استفاده می شود. علاوه بر رشد مو، حنا دارای چندین خاصیت دیگر هم است. ادامه مطلب را بخوانید تا اطلاعات بیشتری از آن کسب کنید.

حنا یک ماده گیاهی است که به طور گسترده ای در کشورهای خاورمیانه و جنوب آسیا مورد استفاده قرار می گیرد. از حنا بیشتر به اسم رنگ مو استفاده می شود. این گیاه رنگ قهوه ای مایل به قرمز بسیار زیبایی را به موهای تیره می بخشد. با این حال، بسیاری افراد از خواص آن در درمان ریزش مو و افزایش رشد مو آگاهی ندارند. علت آنکه حنا به رشد موها یاری می نماید، این است که می تواند به خوبی با پروتئین های طبیعی موجود در مو ترکیب شده در نتیجه، رشد مو را تحریک می سازد. معین شده است که استفاده مرتب از حنا موجب مقاوم تر و سالم تر شدن مو می شود.

مزایای استفاده از حنا برای مو

حنا یک درمان طبیعی ضد ریزش مو است. بعلاوه فایده زیادی در حفظ سلامت موها دارد. حنا پوشش مو را اصلاح و بازسازی ساخته در نتیجه به التیام و سلامتی ساقه مو یاری می نماید. این امر مانع از شکستگی مو شده و بعلاوه درخشش آن را حفظ می سازد. حنا pH پوست سر را متعادل ساخته، در نتیجه، از ریزش زودرس مو جلوگیری می نماید. این گیاه بیشتر مسائل پوست سر مانند شوره سر، خشکی، و غیره را درمان می نماید. بعلاوه اثرات آلودگی بر روی مو و همینطور خشکی ناشی از استفاده بیش از حد از سشوار را معکوس می سازد. علاوه بر این، حنا سفید شدن زودرس مو را متوقف می سازد.

خواص نرم کنندگی حنا

حنا داروی گیاهی بسیار عالی به جهت نرم کنندگی است. به موهای شما ظاهری براق و درخشان می بخشد. حنا مو را تغذیه نموده و آن را نرم و ابریشمی می سازد. برترین راه جهت بهره برداری از خواص حنا برای نرم کنندگی مو، خیساندن آن در ماست معمولی و سپس استفاده از آن در تمام سر است. ماست مانع از خشک شدن مو شده و بعلاوه موجب درخشش مضاعف مو می شود. متناوباً، بعلاوه می توانید پودر حنا را با ماستِ مخلوط با اندازه کمی آب لیمو ترکیب نمایید. پس از یک ساعت و یا در این حدود این مخلوط را از موهای خود با شستشو پاک کنید. اگر می خواهید از حنا برای رنگ کردن موهای تیره خود بهره ببرید، پودر حنا را با آب لیمو در یک کاسه آهنین مخلوط نموده و اجازه دهید یک شب بماند. با این حال اگر می خواهید رنگ موهایتان قرمز مایل به قهوه ای درخشان شود، از کاسه آهنین و یا هرگونه ظرف آهنین برای این منظور استفاده نکنید.

حنا می تواند به اسم درمان عالی شوره سر با مخلوط کردن دانه شنبلیله آسیاب شده در مخلوط حنایی که در بالا ذکر شد، بکار رود. برای این کار، 1 قاشق چایخوری دانه شنبلیله را در آب خیسانده و یک شب آن را بحال خود رها کنید. خمیری از آن درست نموده و آن را با مخلوط حنا ترکیب کنید. می توانید خواص حنا را با اضافه کردن چند قطره عصاره اسطوخودوس یا روغن نعناع بالا ببرید. این امر نه تنها موهای شما را مقاوم تر و سالم تر می سازد، بلکه به آن عطر فوق العاده ای هم می بخشد.

دستور العمل های استفاده

چنانچه تمایل دارید حنا را برای رشد مو مورد استفاده قرار دهید، آنگاه بایستی آن را به طور مرتب در قالب روغن به مو بزنید. در ذیل روش تهیه روغن از حنا آورده شده است:

حدود ¼ لیتر روغن خردل را در یک قابلمه، با شعله کم گرم کنید.

اندازهی برگ حنا را خرد یا له نموده و آنها را در قابلمه حاوی روغن خردل بریزید. (برگهای حنا به راحتی در عطاری ها یا مغازه های مخصوص گیاهان و ادویه جات هندی قابل تهیه است.)

اجازه دهید مدتی این مخلوط به جوش آید.

هنگامی که مخلوط به رنگ قرمز مایل به قهوه ای در آمد، شعله را خاموش کنید.

پیش از صاف کردن آن اجازه دهید برای مدتی خنک شود.

روغن را با صاف کردن از برگ حنا جدا نموده و تنها زمانی که به طور کامل خنک شد، آن را در یک بطری ریخته، نگهداری کنید.

هنگامی که می خواهید آن را به موهای خود بزنید، همواره این روغن را با ماست یا آب لیمو مخلوط کنید. (اندازه روغن مورد استفاده به بلندی موهای شما بستگی خواهد داشت).

آن را بر روی موهای خود به مدت چند ساعت پیش از شستن آن با آب گرم، رها کنید.

برای رشد مو حنا را می توان با مارچوبه، ریحان یا گیاهان دیگری مخلوط کرد. این یک راه طبیعی و کاملا ایمن جهت به دست آوردن موهایی زیبا است. استفاده از حنا بر روی مو می تواند کاری وقت گیر و موجب کثیف کاری شود. با این حال، می توانید محصولات تجاری حنایی که در بازار فروخته می شوند را برای این کار برگزینید، اما در این صورت مجبورید که با اثربخشی آن کنار بیایید. به گونه ای که حنا در طول فرایند پردازش خواص تغذیه ای خود را از دست می دهد.

منبع: راسخون

به "حنا برای رشد مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حنا برای رشد مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید