بخور نخورهای تغذیه ای مبتلایان به آنفلوانزا

به گزارش وبلاگ فروش، یک متخصص تغدیه گفت: افراد برای پیشگیری از آنفلوانزا باید از خوراکی هایی که دارای ویتامین و سرشار از املاح مغذی برای بدن هستند استفاده نمایند.

بخور نخورهای تغذیه ای مبتلایان به آنفلوانزا

نرگس جوزدانی متخصص تغذیه در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: آنفلوانزا یک بیماری واگیر است که با آغاز فصل سرد و برودت هوا خود را نشان می دهد.

او ادامه داد: مبتلایان به آنفلوانزا برای بهبود بیماری از خوراکی هایی مانند هویج، اسفناج، کلم بروکلی و کرفس به صورت خام و یا در سوپ های رقیق شده استفاده نمایند.

این متخصص تغذیه اضافه نمود: میو هایی که حاوی ویتامین B 6، B 12 و E هستند مانند: توت فرنگی، گوجه فرنگی نیز نقش بسیارموثری در بهبود و پیشگیری این عارضه دارند. همچنین از گوشت مرغ، بوقلمون به دلیل چربی کم موجود در آنها و حبوبات برای مبتلایان به آنفلوانزا مفید هستند.

جوزدانی گفت: یکی از رایج ترین نشانه های آنفلوانزا حالت تهوع و استفراغ است که توصیه می گردد در این حالت ها از میوه موز که سرشار از ویتامین های A, B و C است بهره ببرید. البته ترکیب دو قاشق عسل و چای بسیار کم رنگ نیز مفید خواهد بود.

او در ادامه اضافه نمود: مصرف 1 حبه سیر در طول درمان آنفلوانزا یاری زیادی برای بهبود بیماران می نماید.

جوزدانی تاکید نمود: استفاده از ماست پر بیوتیک در درمان سرفه های ناشی از آنفلوانزا نقش بسیار مهمی دارد.

او درباره خوراکی های منع شده در زمان ابتلا به آنفلوانزا اظهار کرد: برخی از مواد غذایی باعث وخیم تر شدن شرایط بیمار می شوند؛ که توصیه می گردد افراد این مواد را مصرف ننمایند. این مواد غذایی عبارتند از: روغن و خامه در سوپ های رقیق شده، نمک، نوشیدنی های انرژی زا و کافئین دار (قهوه، چای و نسکافه). همچنین شیر پرچرب باعث شدیدتر شدن سرفه های ناشی از آنفلوانزا می گردد.

او درباره پیشگیریآنفلوانزا اضافه نمود: افراد برای پیشگیری از این عارضه باید سیستم ایمنی خود را با ترکیبات گلوکزین که در سبزیجاتی مانند: کلم، کلم بروکلی، اسفناج، برگ کاهو و قسمت قرمز هندوانه وجود دارد تقویت نمایند.

این متخصص تغذیه توضیح داد: مواد غذایی که دارای مقادیر زیادی املاح روی و سدیم هستند نیز برای جلو گیری از بیماری آنفلوانزا مفید خواهند بود.

جوزدانی یاد آوری کرد: هم وطنان عزیز در فصول سرما به طور مرتب مثلا یک شب درمیان از سوپ و آش های فلفل دار استفاده نمایند. همچنین از شلغم و چای زنجبیل را در فصول سرد سال بسیار مورد استفاده قرار دهند.

او در سرانجام توضیح داد: همه افراد چه افراد سالم چه افراد مبتلا به بیماری های سرما خوردگی، آنفلوانزا از لیمو و عسل برای پیشگیری و یا بهبود خود در چای استفاده نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بخور نخورهای تغذیه ای مبتلایان به آنفلوانزا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخور نخورهای تغذیه ای مبتلایان به آنفلوانزا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید