حمله موشکی نیروهای یمنی به جده، صنعا خواهان مبادله زندانیان جنگ یمن شد

به گزارش وبلاگ فروش، خبرگزاری خبرنگاران- نیروهای مسلح یمن با استفاده از چند فروند موشک و پهپاد رزمی، اهداف نظامی ائتلاف متجاوز سعودی را در شهر جده هدف قرار دادند.

حمله موشکی نیروهای یمنی به جده، صنعا خواهان مبادله زندانیان جنگ یمن شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری وبلاگ فروش، منابع خبری از عملیات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح و کمیته های مردمی یمن علیه اهدافی در جنوب و غرب عربستان سعودی اطلاع دادند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد سه شنبه گزارش داد که یمنی ها با چند فروند موشک، اهداف نظامی ائتلاف متجاوز سعودی در شهر جده و عمق خاک عربستان را هدف قرار دادند.

بعد از عملیات یمنی ها علیه اهدافی در جده، تمامی پروازها در فرودگاه این شهر و همچنین فرودگاه شهر جازان به حالت تعلیق درآمدند و آسمان این مناطق از عربستان سعودی خالی از هواپیما شد.

بعضی منابع نیز می گویند بخش نظامی فرودگاه جده هدف حمله موشکی یمنی ها قرار گرفته و تصاویر اطلاعات هوانوردی نشان می دهد که هواپیماهای در راستا نشستن در فرودگاه جده، در حال چرخ زدن در آسمان و موقعیت فرود هستند.

جزئیات بیشتری از این عملیات هنوز منتشر نشده است.

پیش از این، محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تاکید نمود که اگر ائتلاف سعودی بخواهد به حماقت خود در تجاوز علیه یمن ادامه دهد راهبرد موسوم به درد عظیم به اجرا گذاشته می گردد.

صنعا خواهان مبادله زندانیان جنگ یمن شد

مقامات صنعا در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از نیروهای ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان و امارات خواستند که با اجرای توافق نامه تبادل اسرا که بدون استثنا همه اسرای طرفین را شامل گردد، موافقت نمایند.

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن امروز (سه شنبه) در توئیتی نوشت: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ما خواهان تبادل کامل اسرای طرفین هستیم.

وی کشورهای متجاوز آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات و متحدان آن ها و سازمان ملل را مسئول هرگونه تاخیر در انجام مبادله اسرا دانست و اضافه نمود: این یک پرونده بشردوستانه است که نباید منوط به انتخاب لیست های خاص یا مطالبات بستگان درجه یک مزدوران با هزینه دیگران گردد.

این مقام سیاسی صنعا اضافه نمود: در این راه چاره همه باید بصورت مساوی در نظر گرفته شوند.

فوت یکی از فرماندهان ارشد یمن بر اثر بیماری

وزارت کشور دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء از فوت سرتیپ سلطان زابن از فرماندهان شاخص این کشور بر اثر ابتلا به بیماری صعب العلاج اطلاع داد.

وزارت کشور دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء در بیانیه ای خاطرنشان کرد که سرتیپ سلطان زابن مدیرکل تحقیقات جنایی وزارت کشور یمن بر اثر ابتلا به بیماری صعب العلاج درگذشت.

دولت نجات ملی یمن فوت سرتیپ زابن را ضایعه عظیمی برای کشور دانست و اضافه نمود: او یکی از روسای نهاد امنیتی و جنایی وزارت کشور و فرمانده نظامی بود که وظایف محول شده را با اقتدار انجام می داد.

در این بیانیه همچنین از نقش این فرمانده شاخص یمنی در تحقق پیروزی ها در جنگ با ائتلاف سعودی و خنثی کردن توطئه این ائتلاف تمجید شده است.

تجمع گسترده ضد آمریکایی-سعودی مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء

شمار زیادی از مردم یمن، امروز مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء در اعتراض به محاصره مالی و دزدی دریایی ائتلاف آمریکایی - سعودی و انفعال سازمان ملل در قبال این جنایت، تجمع کردند.

شمار زیادی از کارمندان شرکت نفت، بخش ها و نهادهایی خدماتی دولت و اتحادیه های صنفی مختلف، امروز (سه شنبه - 6 آوریل)، مقابل مقر سازمان ملل در صنعاء تجمع عظیمی را برگزار کردند و خواهان برطرف محاصره و ورود نفتکش ها به یمن شدند.

شرکت نمایندگان در این تجمع گسترده، طی بیانیه ای که نسخه ای از آن در پایگاه خبری شبکه الراستاه، منتشر شد، خواهان ورود فوری و بدون تعلل نفت کشها به یمن به موجب توافق نامه های بین المللی و قوانین سازمان ملل و عدم گنجاندن موضوع سوخت ها در درگیری ها و عدم استفاده از آن برای تحقق اهداف سیاسی و نظامی شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است که سازمان ملل باید کمیته تحقیق و بازرسی در جیبوتی را فعال کند و تصمیمات آن را اجرایی یا کاملا لغو کند. ائتلاف متجاوز به یمن و سازمان ملل مسئول کلیه تبعات این محاصره ظالمانه علیه یمنی ها به ویژه ممانعت از ورود کشتی های سوخت به یمن هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "حمله موشکی نیروهای یمنی به جده، صنعا خواهان مبادله زندانیان جنگ یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله موشکی نیروهای یمنی به جده، صنعا خواهان مبادله زندانیان جنگ یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید