جمالی نژاد: مدیریت شهری جوابگو چاره ای جز استفاده از ظرفیت پژوهش ندارد

به گزارش وبلاگ فروش، تهران (پانا)- معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت مدیریت شهری و روستایی جوابگو اگر بخواهد به تمام نیازهای شهروندان خود جوابگو باشد و منابع در اختیار را به مطلوب ترین شکل تخصیص و در جهت توسعه پایدار قرار دهد، چاره ای جز بهره گیری از ظرفیت پژوهش و تحقیق ندارد.

جمالی نژاد: مدیریت شهری جوابگو چاره ای جز استفاده از ظرفیت پژوهش ندارد

به گزارش وزارت کشور، مهدی جمالی نژاد که در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و هفتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی سخن می گفت، اضافه نمود: تحقق ایران شهر 1400 از راستا تحقیق و پژوهش می گذرد و ورود به سده 1400 باید با تغییر بنیادی در رویکردهای اداره امور شهرها و روستاهای کشور هنراه بوده و با بهره گیری از رویکرد محله قوی، روستای قوی، شهر قوی؛ ایران قوی را محقق کنیم.

وی همچنین بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت های مشترک شهرداری ها و دهیاری ها و به اشتراک گذاری آنها برای تسریع فرآیند توسعه در شهرها و روستاها تاکید نمود و گفت: شهرها و روستاهای امروز ما، حاصل برنامه ریزی و مدیریت افراد پیش از ماست و شهرها و روستاهای آینده، هدیه ما برای نسل بعد از خود است. بنابراین رسالت ما در اداره امور شهرها و روستاها، رسالت خطیر و بزرگی است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: کووید 19 و آموخته های آن بر ضرورت تغییر در نظام برنامه ریزی شهری از جمله کاربری ها، نظام حمل و نقل، مدیریت پسماند و ... و همچنین افزایش تاب آوری شهرها و روستاها، محله محوری در برنامه ها و تقویت مشارکت مردم در اداره امور شهر، بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان تاکید می نماید.

جمالی نژاد همچنین در مورد دوازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و هفتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی گفت: با توجه به اینکه پایه توسعه شهرهای خلاق و نوآور؛ خلاقیت، دانش و دانایی است و دانایی را تبدیل به ثروت و قدرت می نماید، جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری می تواند موثر و محرک توسعه در شهرها و روستاهای کشور باشد.

وی اضافه نمود: این جشنواره سیاست های مهمی دارد و ارزش گذاری به دانش و علم در حوزه شهری و روستایی از سیاست های مهم این جشنواره است. علاوه بر این پرداختن به موضوعات نو و نوآوری و خلاقیت در این عرصه بسیار مهم است و از این رو موضوعاتی که برای این جشنواره انتخاب شده بکر و جدید است.

جمالی نژاد در مورد تاثیر این جشنواره گفت: دوره های قبلی جشنواره در نگاه و گفتمان شهرداران و شوراها و دهیاران در توسعه شهرها و روستاهای کشور و تغییر نگاه و راهبرد و رویکرد نسبت به شهر و روستا تحول ایجاد کرد.

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اضافه نمود: همچنین با توجه به اینکه بحران های زیادی در شهرها و روستاها داشتیم، بحث انعطاف پذیری شهرها و شهرهای انعطاف پذیر و نگاه به این موضوع در این جشنواره بسیار مهم و کلیدی است.

جمالی نژاد گفت: در این جشنواره کوشش سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و شهرداری تهران این است که از تجربیات موثر در شهرها در نقاط مختلف کشور و سایر نقاط دنیا استفاده گردد و تبادل تجربیات در موضوعاتی که می تواند در جهت حل مسائل، راهگشا و موثر باشد، انجام گیرد.

در این دوره جشنواره 4126 اثر در قالب طرح پژوهشی، طرح نوآوری، مقاله، کتاب، سرانجام نامه در 16 محور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "جمالی نژاد: مدیریت شهری جوابگو چاره ای جز استفاده از ظرفیت پژوهش ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمالی نژاد: مدیریت شهری جوابگو چاره ای جز استفاده از ظرفیت پژوهش ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید