تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ایام شهادت امام رضا (ع) ، بیماریابی در مبادی ورودی شهر مستقر شد

به گزارش وبلاگ فروش، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماریابی فعال به صورت ارزیابی سندرومیک، توضیح حال مختصر و تب سنجی در مبادی ورودی شهر قرار مستقر شد.

تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ایام شهادت امام رضا (ع) ، بیماریابی در مبادی ورودی شهر مستقر شد

به گزارش خبرنگار استان های وبلاگ فروش، محمدعلی کیانی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری ستاد مقابله با کرونای خراسان رضوی به تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی در ایام پایانی ماه صفر اشاره نمود.

کیانی ضمن ابراز نگرانی نسبت به ورود زائران در تعطیلات آخر صفر، گفت: از زائران خواهشمندیم در مدت اقامت خود و هنگام زیارت پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مبادی ورودی شهر مشهد، بیماریابی فعال به صورت ارزیابی سندرومیک، توضیح حال مختصر و تب سنجی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه این شیوه بیماریابی در 10 جهت منتهی به مشهد استقرار می یابد، گفت: این 10 جهت شامل پایانه مسافربری، راه آهن، فرودگاه، ورودی قوچان، ورودی طرقبه، وکیل آباد 72، ورودی سرخس، ابتدای جاده میامی، ورودی کلات، بلوار 22 بهمن، ورودی نیشابورف ایستگاه هواشناسی، ورودی بلوار حر، ایستگاه آتش نشانی حر 88، پایانه معراج و میدان معراج می گردد.

کیانی اضافه نمود: در فرودگاه مراقبت های ویژه جهت جلوگیری از ورود افراد ناقل به داخل شهر مشهد در حال اجرا است و چند مورد هم مبتلا به بیماری کرونا شناسایی شدند و از ورود آن ها به داخل شهر جلوگیری شد و از آن ها در قرنطینه مراقبت می گردد. بعلاوه قصد داریم فردا بخش راه آهن و ورودی های زمینی را هم فعال کنیم.

وی تاکید نمود: اگر زائری در حین سفر مبتلا به کرونا شد حتما با سامانه 191 تماس بگیرد و خود را به نزدیکترین مرکز درمانی به محل اقامتش برساند تا سریعا اقدامات لازم جهت بهبودی بیماری برای او انجام گردد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام نمود: برای ورود هیأت های مذهبی و دسته های سینه زنی در دهه آخر صفر منتظر دستور ستاد کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه فرایند بیماری کرونا در مشهد رو به کاهش است، اعلام نمود: در 24 ساعت گذشته در استان تعداد بستر های جدید177 نفر، بستر های موجود 995 نفر و تعداد بستری ها در بخش مراقب های ویژه 287 نفر بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ایام شهادت امام رضا (ع) ، بیماریابی در مبادی ورودی شهر مستقر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ایام شهادت امام رضا (ع) ، بیماریابی در مبادی ورودی شهر مستقر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید