تا انتها اردیبهشت 298 میلیارد و 753 میلیون تومان عوارض خروج از کشور دریافت شده است

به گزارش وبلاگ فروش، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، تا خاتمه اردیبهشت 298 میلیارد و 753 میلیون تومان عوارض خروج از کشور دریافت شده است.

تا انتها اردیبهشت 298 میلیارد و 753 میلیون تومان عوارض خروج از کشور دریافت شده است

عوارض خروج از کشور یکی از منابع درآمدی برای دولت است که هر ساله اندازه آن برای هر نفر را در لایحه بودجه خود معین می نماید اما برخلاف سالهای گذشته در لایحه بودجه سال 1401، اندازه عوارض خروج از کشور برای هر نفر تعیین نشد.

طبق آنچه که در لایحه بودجه امسال قید شده بود، بطور کلی در بخش درآمدهای دولت در بخش مالیات بر کالاها و خدمات عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور 1500 میلیارد تومان پیش بینی شده بود.

در این بین، افزایش عوارض خروج از کشور واکنش هایی را در زمان ارائه لایحه برانگیخت و از آنجا که در لایحه بودجه رقم دقیقی برای عوارض خروج از کشور معین نشده بود و بعضی اعداد متفاوتی را برای عوارض خروج از کشور اعلام کردند؛ در آن موقع رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت اینگونه نیست و پیشنهاداتی در دولت درباره عوارض خروج از کشور مطرح است که از جمله آن معین درصدی از قیمت بلیت است ولی هنوز این پیشنهاد آنالیز و تایید نشده است.

با این حال، لایحه بودجه 1401 تصویب شد و در حال حاضر نیز چند ماهی از اجرای قانون بودجه امسال میگذرد اما تا به امروز هنوز سازمان برنامه و بودجه جداول مربوط به قانون بودجه را منتشر نکرده تا شرایط و اندازه عوارض خروج از کشور برای امسال شفاف و دقیق تعیین گردد.

در این بین، آنالیز آمارهای عملکرد درآمدی سازمان امور مالیاتی تا انتها اردیبهشت امسال نشان می دهد که معادل 298 میلیارد و 753 میلیون تومان عوارض خروج از کشور دریافت شده است.

منبع: همگردی

به "تا انتها اردیبهشت 298 میلیارد و 753 میلیون تومان عوارض خروج از کشور دریافت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا انتها اردیبهشت 298 میلیارد و 753 میلیون تومان عوارض خروج از کشور دریافت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید