تانک 500 ؛ خودروی شاسی بلند چینی برای رقابت با تویوتا لندکروزر

به گزارش وبلاگ فروش، خودروسازی تانک جدیدترین محصول خود یعنی تانک 500 را به اسم خودروی شاسی بلند، برای رقابت با تویوتا لندکروزر معرفی کرد.

تانک 500 ؛ خودروی شاسی بلند چینی برای رقابت با تویوتا لندکروزر

وبلاگ فروش - نوترین محصول خودروسازی تانک، زیرمجموعه هاوال، یک شاسی بلند پهن پیکر با ابعاد مشابه تویوتا لندکروزر است. این مدل مجهز به پیشرانه 3 لیتر توربوشارژ با قدرت 350 اسب بخار خواهد بود.

طی سال های اخیر، گروه های خودروسازی چینی برای رقابت با مدل های مشهور از دیگر کشورها، تنوع محصولات را افزایش داده اند. دیگر ترفند این شرکت ها برای رسیدن به اهداف بالاتر، تأسیس برندهای متنوع است.

تانک، یک برند نو زیرمجموعه هاوال محسوب می گردد. اولین مدل تانک با کد مدل 300، با برند وی (WEY) عرضه شد. این شاسی بلند پهن پیکر، از معدود خودروهای دو دیفرانسیل چینی با قابلیت رانندگی در مسیرهای خارج جاده است که همراه پیشرانه 2 لیتر توربوشارژ 227 اسب بخار و طراحی شبیه به فورد رونکو، سال 2020 رونمایی شد. تانک 300 هم اکنون با قیمت 27 تا 33 هزار دلار در چین و روسیه عرضه می گردد.

تانک یک برند نو شد

مدیران هاوال به تازگی تصمیم گرفته اند تانک را به اسم یک برند نو وارد زیرمجموعه های خود نمایند. محصولات تانک، شاسی بلندهای دو دیفرانسیل مناسب طبیعت گردی خواهند بود که البته قیمتی مقرون به صرفه از رقبای ژاپنی خواهند داشت. تا به امروز دو مدل تانک 300 و تانک 400 فراوری شده اند و محصولات عظیم تر با کد 700 و 800 هم به زودی رونمایی می شوند.

نخستین مدل اختصاصی تانک، 500 نام دارد. علت این نام گذاری چندان تعیین نیست و احتمالا، صرفا برای نشان دادن یک محصول عظیم تر از تانک 300 و 400 استفاده شده است.

طراحی بیرونی تانک 500 الهام گرفته از شاسی بلندهای مقدار عظیم آمریکایی مثل فورد اکسپدیشن به نظر می رسد. این خودرو با طول بدنه 4878 میلی متر (بدون احتساب محوطه چرخ یدکی)، تنها 7 سانتی متر کوچک تر از نسل نو تویوتا لندکروزر است؛ درحالی که از نظر عرض بدنه، 4.5 سانتی متر کوچک تر از لندکروزر و 5 سانتی متر عظیم تر از پرادو خواهد بود.

در نمای جلو، حجم دهی بسیار خوبی برای جلوپنجره و کاپوت وجود دارد؛ اما نشان تجاری به شکل حرف T با ابعاد عظیم، چشم نواز و هماهنگ نیست. از دید جانبی، حالت مکعبی مشابه تویوتا لندکروزر و اینفینیتی QX80 وجود دارد.

در پشت تانک 500 چراغ های ساده با ساختار مستطیل عمودی نصب شده است که البته برای شاسی بلندهای مقدار عظیم معمول است اما جاسازی چرخ یدکی روی درپوش صندوق، اقدامی عجیب و ناخوشایند به نظر می رسد.

امکانات داخل تانک 500

داخل کابین تانک 500 ترکیبی فراتر از سبک متداول در خودروهای چینی وجود دارد و بیننده را به یاد شاسی بلندهای لوکس آمریکایی مثل لینکلن نویگیتور می اندازد. نمایشگر لمسی 14.6 اینچی در وسط همراه پنل دیجیتال 12.3 پشت فرمان، تانک 500 را هماهنگ با فناوری های روز نشان می دهد.

روی داشبورد، فرمان و حاشیه درهای ورودی، چرم و مواد نرم وجود دارد؛ درحالی که مجموعه کلیدهای فلزی، دسته دنده و حتی ساعت کلاسیک عقربه ای، حس بسیار خوبی به سرنشینان شاسی بلند چینی می دهد.

ویژگی های پیشرانه تانک 500

پیشرانه تانک 500، سه لیتر توربوشارژ با قدرت 350 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر است. این مدل با جعبه دنده اتوماتیک 9 سرعته و سیستم دو دیفرانسیل عرضه می گردد و قفل دیفرانسیل برای چهار چرخ، محور جلو و محور عقب هم وجود خواهد داشت. نسخه قدرتمندتر همراه پیشرانه هیبریدی 510 اسب بخار هم به زودی فراوری خواهد شد.

قیمت نهایی تانک 500 هنوز اعلام نشده است؛ اما با توجه به دیگر محصولات مشابه ساخت چین، می توان هزینه خرید 40 تا 45 هزار دلار را برای آن پیش بینی کرد. این مدل، ابتدا در چین و سپس برای بازار استرالیا فراوری خواهد شد.

منبع: زومیت

منبع: بیت ران

به "تانک 500 ؛ خودروی شاسی بلند چینی برای رقابت با تویوتا لندکروزر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تانک 500 ؛ خودروی شاسی بلند چینی برای رقابت با تویوتا لندکروزر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید