این کپسول شیشه ای ژاپنی، شما را به فضا می برد، عکس

به گزارش وبلاگ فروش، همشهری آنلاین نوشت: یک شرکت استارت آپ ژاپنی از یک بالن فضایی رونمایی کرد که در حال حاضر می تواند حدود 25 کیلومتر از زمین بلند گردد.

این کپسول شیشه ای ژاپنی، شما را به فضا می برد، عکس

گردشگری فضایی در حال رشد و توسعه است و اخیرا یک شرکت استارت آپ ژاپنی از وسیله جدیدی برای تحقق این رویا رونمایی نموده است. ایوایا گیکن، شرکتی است که امیدوارست بتواند سفرهای فضایی را در دسترس همه و نه فقط میلیاردرها قرار دهد.

کیسوکه ایوایا، مدیر عامل شرکت ژاپنی توسعه فضایی ایوایا گیکن، از بالن مخصوص گردشگری فضایی رونمایی کرد. این بالن دارای دو صندلی است و می تواند 25 کیلومتر از زمین بالاتر برود که تقریبا در میان لایه استراتوسفر جو زمین است. این بالن فضایی شیشه ای احتمالا برای کسانی که قلب ضعیفی دارند مناسب نیست.

این کپسول کروی با دو صندلی، بسیار شبیه وسایل بازی شهربازی ها است. مدیر عامل شرکت، در یک کنفرانس خبری در توکیو به حاضران اطمینان داد که بالن فضایی ساخته شرکتش بسیار ایمن و گزینه ای ارزان برای سفر فضایی است. ایده این است که گردشگری فضایی برای همه امکان پذیر باشد.

اگرچه در حال حاضر این بالن نمی تواند شما را به جایی از فضا ببرد که احتمالا انتظارش را دارید، اما در همان 25 کیلومتری بالای زمین هم چشم انداز ای عالی خواهید داشت.

ایوایا فکر می نماید که این بالن فضایی گامی به سوی دموکراتیک کردن سفرهای فضایی است که در حال حاضر عمدتا برای میلیاردرها در نظر گرفته شده است.

او از سال 2012 روی پروژه بالن فضایی کار می نماید. مسافران خوش شانس روی بالن بالاتر از همه هواپیماهای معمولی معلق می شوند تا دید خوبی از انحنای این کره آبی داشته باشند. قیمت پروازها از حدود 180 هزار دلار آغاز می گردد. با این حال، این شرکت میخواهد قیمت را به چند ده هزار دلار کاهش دهد تا افراد بیشتری بتوانند از بالن های فضایی استفاده نمایند.

تا ماه آگوست ارسال درخواست برای سفر فضایی به وسیله بالن این شرکت امکان پذیر است و نام 5 مسافر اول در ماه اکتبر اعلام می گردد. برنامه ریزی شده که پروازها با فاصله یک هفته انجام شوند، اما باز هم بستگی به شرایط آب وهوایی دارد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "این کپسول شیشه ای ژاپنی، شما را به فضا می برد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این کپسول شیشه ای ژاپنی، شما را به فضا می برد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید