افزایش تقاضا برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ فروش، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: تقاضا برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در استان افزایش یافته است.

افزایش تقاضا برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ فروش و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، قدیر افروند اظهار کرد: در ماه گذشته شاهد راه اندازی اولین اقامتگاه بوم گردی در این استان بودیم. این اقامتگاه بوم گردی در رویین اسفراین راه اندازی شده و میراث فرهنگی خراسان شمالی حمایت های لازم را برای آن انجام داده است.

افروند با بیان اینکه سه اقامتگاه بوم گردی در شهرستان رازوجرگلان نیز به مناسبت هفته گردشگری افتتاح شد، گفت: در این زمینه دو اقامتگاه در روستای هدف گردشگری دویدوخ و یک اقامتگاه در روستای گز از توابع شهرستان رازوجرگلان با حضور مسؤولان افتتاح شده است. این اقامتگاه ها مبتنی بر توانمندی ها و فرهنگ و هنر بومی و محلی و ذوق و خلاقیت های افراد شکل می گیرند و به طور حتم همه منافع آن هم به خود آن ها می رسد.

افروند با بیان اینکه بی گمان خراسان شمالی به واسطه شرایط جغرافیایی ظرفیت های خوبی را برای بوم گردی دارد، بیان نمود: بوم گردی ظرفیت بالایی برای توسعه پایدار گردشگری دارد زیرا می توان از موقعیت استان های مختلف استفاده کرد.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، در این استان تقاضا برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی افزایش یافته است.

افروند بیان نمود: با ایجاد واحدهای بوم گردی یکی از زیرساخت های حضور و استقرار گردشگر در این مناطق فراهم می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش تقاضا برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تقاضا برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید