استارت ساخت خط نو مترو ، خط 10 از کدام منطقه ها تهران عبور می نماید؟ ، مشخصات ایستگاه های این خط مترو را ببینید

به گزارش وبلاگ فروش، تفاهم نامه واگذاری زمین دپوی خط 10 مترو به مساحت 25/8 هکتار میان شهرداری منطقه 22 و شرکت راه آهن شهری (مترو) تهران و حومه منعقد شد تا بر این اساس گامی در جهت ساخت خط نو متروی تهران برداشته گردد.

استارت ساخت خط نو مترو ، خط 10 از کدام منطقه ها تهران عبور می نماید؟ ، مشخصات ایستگاه های این خط مترو را ببینید

به گزارش وبلاگ فروش، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جریان امضای این تفاهم نامه با قدردانی از شهرداری منطقه 22 و شرکت مترو گفت: با تخصیص این زمین، گامی بزرگ در ایجاد یک زیرساخت پیروز و موثر برای ساکنان منطقه 22 و سایر منطقه های که در ادامه خط 10 وجود دارند، برداشته شده است.

سید مجتبی شفیعی اضافه نمود: متأسفانه فکری درخصوص تأمین دپو در دوره های گذشته نشده بود و همین سبب شده تا خطوط خدمات مطلوبی نظیر کاهش سرفاصله و جابجایی بیشتر مسافر را نداشته باشند.

او ضمن موثرخواندن دپو زمین در بلندمدت، اعلام کرد: یکی از ارکان خطوط مترو، تأمین دپوی مناسب است. اگر دپو از ابتدای پروژه تأمین شده باشد یاری بزرگی برای طراحی ها و اقدامات اجرایی در آینده خواهد بود.

معاون شهردارتهران گفت: با همه مسائل موجود، شبکه متروی تهران در جهان از نظر طول و تعداد ایستگاه، رتبه بیستم را میان 250 مترو دنبا دارد؛ شمن اینکه هم اکنون حدود 10 شهر ایران درحال توسعه خطوط متروی خود هستند.

پیش بینی زمان ساخت خط 10

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه هم در ادامه، با بیان اینکه خط 10 مترو طی 4 سال آینده با فازبندی وارد مرحله بهره برداری خواهد شد، گفت: طول خط 10 برابر با 43 کیلومتر و 35 ایستگاه است که با این تفاهم به 47 کیلومتر و 36 ایستگاه افزایش می یابد.

مسعود درستی اضافه نمود: 11 ایستگاه از خط 10 در منطقه 22 وجود داشت که با این تفاهم نامه به 12 ایستگاه افزایش خواهد یافت. این خط یکی از خطوطی است که در زمان اوج سفر، مسافران بسیاری را جابجا خواهد نمود. خط 10 به صورت شرقی و غربی در منطقه 22 طراحی شده است.

درستی درباره دپو زمین اعلام کرد: تأمین زمین دپو مساحت بسیاری احتیاج دارد و امکان تملک آن به راحتی وجود ندارد. دپو زمین باعث می گردد که زیرساخت کلیدی را در اختیار داشت تا همزمان با ساخت تونل و ایستگاه در آینده هم برای پایانه آن تدابیری اندیشید تا خدمات دهی مطلوب باشد.

مشخصات طولانی ترین خط متروی تهران

خط 10 متروی تهران به طول تقریبی 47کیلومتر بر اساس برآورد اعتبارات مورد احتیاج بر پایه سال اقتصادی سال جاری، 54 هزار میلیارد تومان هزینه احتیاج دارد. این خط با بیشتر خطوط موجود متروی تهران (خطوط 1، 3، 4، 5، 6 و 7) و خطوط آینده متروی تهران تقاطع خواهد داشت. خط 10 در شرق تهران در محدوده فلکه دوم تهران پارس (تقاطع با توسعه شرقی خط 4 متروی تهران) آغاز می گردد و با عبوراز بسیاری از منطقه ها مرکز به ایستگاه متروی وردآورد از خط 5 متروی تهران در غرب تهران متصل خواهدشد. راستا خط 10 متروی تهران یکی از طولانی ترین و پرتقاطع ترین خطوط متروی خاورمیانه است.

ویدئوی زیر جزئیات راستا و ایستگاه هایی که در خط 10 متروی تهران ساخته خواهد شد را به تصویر کشیده است:

منبع: همشهری آنلاین

به "استارت ساخت خط نو مترو ، خط 10 از کدام منطقه ها تهران عبور می نماید؟ ، مشخصات ایستگاه های این خط مترو را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استارت ساخت خط نو مترو ، خط 10 از کدام منطقه ها تهران عبور می نماید؟ ، مشخصات ایستگاه های این خط مترو را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید