اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

به گزارش وبلاگ فروش، معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در بودجه سال 1401 اطلاع داد.

اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

عباس عبادی، در اجلاس روسای دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری سال 86 تصویب شد، اما بسته های خدمتی آن سال 95 تدوین شده و اجرای آن تا 1400 عقب افتاد.

وی اضافه کرد: با پیگیری های اجرا شده اردیبهشت ماه 1401 دستورالعمل نهایی این قانون در هیات دولت تصویب شد و با ارزش سنجی نسبی خدمات پرستاری به وسیله بیمه، قیمت گذاری ها بر اساس بسته خدمتی تدوین و تیرماه 1401 به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: همه پرستاران در تمام مقاطع تحصیلی، در تمام بخش های پرستاری، با هر نوع شرایط استخدامی در همه مراکز درمانی و بیمارستانی در بخش های دولتی و خصوصی مشمول این قانون تعرفه گذاری هستند.

وی زمان اجرای این قانون را از ابتدای فروردین 1401 اعلام و بیان کرد: مدل تخصیص سازمان های بیمه گر برای بستری ها 90 درصد و برای سرپایی 70 درصد خواهد بود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در ادامه توضیح داد: تا به امروز 1340 مرکز در سطح کشور برای مراقبت در منزل موافقت اصولی گرفته اند که کمتر از 1150 مرکز فعال هستند. باید به ازای هر 50 هزار نفر، یک مرکز داشته باشیم، بنابراین نیازمند 1700 مرکز مراقبت در منزل در سطح کشور هستیم.

وی ضمن تاکید بر تخصصی سازی در حوزه پرستاری، اضافه کرد: درحال حاضر 4 هزار و 257 کارشناس ارشد پرستاری داریم که 35 درصد آن ها در بخش های غیرتخصصی مشغول به کار هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: باید در سازماندهی نیرو ها بازنگری کنیم تا متخصصان در بخش های مربوطه جایابی شوند.

عبادی از تاسیس واحد های آموزش بیمار در 100 بیمارستان خبر داده و گفت: باید طی چهار سال آینده 1050 بیمارستان مجهز به این واحد ها شوند.

وبلاگ فروش علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 5 هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید