ارزآوری چند صد میلیون دلاری از محصولات فناورانه برای کشور

به گزارش وبلاگ فروش، پورعابدی گفت: بیش از چند صد میلیون دلار از محصولات فناورانه و پژوهشی جهاددانشگاهی برای کشور ارزآوری داشته است.

ارزآوری چند صد میلیون دلاری از محصولات فناورانه برای کشور

محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی کشور در گفت وگو با وبلاگ فروش، درباره محصولات جهاددانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی دارای توانمندی های زیادی است و محصولات خود را در زمینه های مختلف پژوهش و فناوری، آموزش و کارآفرینی، فرهنگی و تجاری سازی و اقتصاد دانش بنیان نشان داده است.

او افزود: بحث اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی و طرح ملی مشاغل خانگی از سوی جهاددانشگاهی مورد توجه جدی قرار گرفته است و به مرحله اجرایی کردن آن رسیده ایم.

پورعابدی درباره فراوری داخلی گفت: بسیاری از محصولات فناورانه جهاددانشگاهی برترین نمونه خارجی را دارد و توانسته ایم آن ها را به مرحله بومی سازی برسانیم و دستیابی به این طرح باعث ارتقای فناوری های کشور شده است. زمانی که به این فناوری مسلط شویم قصد توسعه و بهبود آن ها را هم خواهیم داشت.

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی افزود: مرز دانش در حوزه پزشکی یعنی تبدیل علم به فناوری و تبدیل آن به کاربردی کردن محصولات را انجام داده ایم و این محصولات فناورانه در بخش درمان نازایی پس از بیماران قلبی بیشترین ارز را برای کشور داشته ایم.

پورعابدی با بیان اینکه محصولات فناورانه و پژوهشی باعث فراوری ارز شده است، تاکید نمود: ایرانی های مقیم خارج از کشور و حتی کشور های منطقه از خدمات درمانی ایران برای بهبود بیماری های خود استفاده می نمایند و در حوزه صنعتی هم ارز زیادی فراوری نموده ایم و بیش از چند صد میلیون دلار محصولات فراوری شده جهاددانشگاهی توانسته باعث کاهش ارزآوری و ذخیره آن شده است.

وبلاگ فروش علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ارزآوری چند صد میلیون دلاری از محصولات فناورانه برای کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزآوری چند صد میلیون دلاری از محصولات فناورانه برای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید