آیفون 15 پرو با تراشه 3 نانومتری قدرتمندترین گوشی 2023 خواهد بود

به گزارش وبلاگ فروش، طبق گفته مسئولان شرکت تراشه سازی TSMC، نسل بعدی پردازنده های 3 نانومتری گوشی های هوشمند به زودی وارد فاز فراوری انبوه خواهند شد. اما تراشه های با فناوری ویژه N3E، برای اولین بار در مدل های پرو آیفون 15 مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هیچ گوشی هوشمندی قبل از آن به این تراشه ها مجهز نخواهد شد.

آیفون 15 پرو با تراشه 3 نانومتری قدرتمندترین گوشی 2023 خواهد بود

مدیرعامل شرکت TSMC در جلسه ای در رابطه با این موضوع بیان نمود: فرآیند 3 نانومتری ویژه N3E، خانواده N3 ما را با عملکرد، قدرت و بازدهی بیشتر توسعه خواهد داد. مشتریان استقبال و تقاضای بالایی از این فرآیند ویژه نموده اند و ما قصد داریم به زودی فراوری انبوه تراشه های 3 نانومتری با این فرآیند بهینه را شروع کنیم.

آن طور که به نظر می رسد تراشه پرچم دار بعدی کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 که در سری نو پرچم داران سال 2023 سامسونگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت، امکان استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC را نداشته و بر پایه فرآیند 4 نانومتری این شرکت تایوانی ساخته می گردد. از این رو ظاهراً تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 از فرآیند یادشده بهره خواهد برد و گوشی های سال 2024 به آن مجهز خواهند شد.

بعلاوه بزرگ ترین سازنده چیپست گوشی در دنیا یعنی شرکت مدیاتک نیز، تا خاتمه سال 2023 تراشه های فناوری 3 نانومتری TSMC را معرفی خواهد نمود. با این تفاسیر، از آن جایی که فراوری فرآیند 3 نانومتری ویژه TSMC برای اواخر سال 2023 در نظر گرفته شده، به احتمال زیاد غول فناوری آمریکایی تنها شرکتی خواهد بود که در این سال از فرآیند مذکور در تراشه گوشی های پرچم دار آیفون 15 پرو و پرو مکس بهره می برد.

همانطور که احتمالاً در جریان هستید، اپل در سری آیفون 14 رویکرد تقسیم پردازنده ها را پیش گرفته و بر این اساس، در نسخه های پایه و مکس آیفون 14 از تراشه 5 نانومتری A15 و در نسخه های پرو از تراشه 4 نانومتری A16 استفاده خواهد نمود. با توجه به شواهد موجود احتمالاً همین رویکرد را در سری آیفون 15 نیز خواهیم دید و انتظار می رود که گوشی های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس نیز به تراشه 3 نانومتری A17 مجهز شوند که می تواند آن ها را به قدرتمندترین گوشی های سال 2023 تبدیل کند.

طبق اعلام TSMC و برنامه ریزی فراوری تراشه های 3 نانومتری ویژه N3E، اپل مشتری اصلی تراشه های مذکور در سال 2023 خواهد بود و انتظار می رود که این شرکت تراشه سازی، سفارشات قابل توجه تراشه های 3 نانومتری مشتریان دیگرش را در سال 2024 انجام دهد. با اینکه تا رونمایی و عرضه سری آیفون های 15 زمان بسیار زیادی به جای مانده، اما هر از گاهی شایعات و گزارشات مختلفی در خصوص این سری از گوشی های هوشمند پرچم دار اپل منتشر می شوند و تصاویر ذهنی خوبی از این گوشی های اپل به ما ارائه می دهند.

در حال حاضر یکی از شایعه ترین قابلیت هایی که طبق خبرها در سری آیفون 15 انتظار داریم، استفاده از لنز پریسکوپی برای بهره گیری از زوم اپتیکال بهتر است. در حقیقت این با استفاده از این لنز، نور وارد شده به لنز تله فوتو در پشت آیفون به وسیله یک آینه زاویه دار به سمت سنسور تصویر دوربین منعکس می گردد. تغییر جهتی که نور به سمت آن حرکت می نماید به اپل این امکان را می دهد که تنظیمات تله فوتو بیشتری را در داخل آیفون قرار دهد و کاربران را قادر می سازد تا بدون هیچ گونه تاری از زوم بیشتر بهره ببرند.

آن طور که بعضی تحلیلگران فعال در حوزه فناوری پیش بینی می نمایند، لنز نو پریسکوپی به طور انحصاری در آیفون 15 پرو مکس بزرگ تر و گران قیمت در دسترس خواهد بود و آیفون 15 پرو کوچک تر لنز تله فوتو معمولی را برای زوم اپتیکال حفظ خواهد نمود. بعلاوه گفته می گردد اپل در سال آینده سری آیفون 15 را با میزان های نمایشگر مشابه سری آیفون 14 معرفی خواهد نمود و به نظر می رسد که حفره نمایشگر همچنان بخشی از صفحه نمایش سری آیفون 15 برای میزبانی از دوربین سلفی خواهد بود. ظاهراً با این تفاسیر آیفون 15 و 15 پرو با صفحه نمایش 6.1 اینچی و آیفون 15 پرو مکس و آیفون 15 مکس با نمایشگر 6.7 اینچی در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت.

اپل 16 شهریور ماه از سری نو آیفون 14 رونمایی خواهد نمود.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون 15 پرو با تراشه 3 نانومتری قدرتمندترین گوشی 2023 خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 پرو با تراشه 3 نانومتری قدرتمندترین گوشی 2023 خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید