5 اشتباه رایج در شستن صورت که باید از آن ها اجتناب کنید

به گزارش وبلاگ فروش، لایه برداری بیش از حد، شستشو با آب بسیار داغ و استفاده بیش از حد از دستمال مرطوب یکبار مصرف، از بزرگترین اشتباهاتی است که افراد هنگام شستن صورت خود انجام می دهند. این روش ها می توانند مانع درخشش طبیعی پوست شوند و آن را خشک نموده و منافذ پوست را مسدود نمایند.

5 اشتباه رایج در شستن صورت که باید از آن ها اجتناب کنید

افراط در روتین های مراقب از پوست

به گزارش روزیاتو، از ماسک های زغالی گرفته تا مرطوب کردن صورت با وازلین، شبکه های اجتماعی مملو از نکات پاکسازی پوست هستند. اما پیروی از این روند ها ممکن است مانع سلامت طبیعی پوست گردد. متخصصان پوست هشدار می دهند که انجام رسیدگی های زیاد با مواد شیمیایی، می تواند چربی طبیعی پوست را از بین ببرد و باعث خشکی آن گردد.

رایج ترین اشتباهی که مردم در خصوص روتین های مراقبت از پوست مرتکب می شوند این است که آن ها را بیش از حد پیچیده می نمایند. مردم دوست دارند آخرین روند های مراقبت از پوست را همانطور که در رسانه های اجتماعی توصیه می گردد دنبال نمایند که اغلب ممکن است برای هر پوستی مناسب نباشد و منجر به تحریک آن گردد.

وقتی صحبت از مراقبت از پوست به میان می آید یک نسخه ثابت برای همه وجود ندارد. روال مراقبت پوستی، باید منحصر به فرد و متناسب با نوع پوست باشد.

بهتر است به یک روال ساده، مانند روتینی که 2 تا 4 مرحله دارد، پایبند باشید. مثلا، صبح صورت خود را بشویید، مرطوب نماینده و ضد آفتاب بزنید. شب قبل از رفتن به رختخواب صورت خود را دوبار بشویید، آرایش خود را پاک کنید و سپس دوباره آن را به آرامی بشویید تا مطمئن شوید پوستتان تمیز شده است و در آخر مرطوب نماینده بزنید.

متخصصان از مردم می خواهند که از صابون دوری نمایند و از دیگر شوینده های ملایم صورت استفاده نمایند. صابون ها پوست شما را خشک می نمایند.

افراط در لایه برداری پوست صورت

یکی دیگر از اشتباهات رایج، لایه برداری بیش از حد پوست است. به گفته متخصصان، اگرچه اسکراب سلول های مرده پوست، چربی ها و کثیفی ها را از بین می برد، اما باعث از بین رفتن سلول های سالم نیز می گردد که باعث تحریک پوست، خشکی یا جوش می گردد.

در عوض، استفاده از لایه بردار های شیمیایی مانند اسید گلیکولیک و رتینول ها توصیه می گردد، زیرا این لایه بردار ها در حدود 10 دقیقه، لایه برداری ملایم می نمایند و در دو هفته نتایج قابل توجهی را به همراه خواهند داشت.

تصور می گردد که پارچه های صورت میکروفایبر برای پوست ملایم تر هستند و برای افرادی که پوست حساسی دارند به لایه برداری یاری می نمایند.

حتماً از دستان خود برای شستن صورت بهره ببرید. لیف یا پارچه برای شستن صورت، سایش زیادی دارند و سلول های سالم پوست را از بین می برند.

شستشو را متوقف کنید

2 بار در روز صورت خود را بشویید. اگر بیشتر از این صورت خود را بشویید، ممکن است با پوست خشک، تحریک شده یا حتی لکه دار روبرو شوید. شستشوی زیاد نه تنها باعث خشکی می گردد بلکه باعث ایجاد آکنه نیز می گردد. شستن بیش از حد صورت می تواند فراوری بیش از حد سبوم را افزایش دهد که یکی از دلایل آکنه است. شستن زیاد، می تواند به سد پوستی آسیب برساند و باعث قرمزی و کم آبی پوست گردد.

آب گرم

آب خیلی داغ، پوست را بیش از حد خشک می نماید که به نوبه خود باعث فراوری بیش از حد سبوم می گردد که آن را چرب و در نتیجه لکه دار می نماید. به گفته متخصصان، آب ولرم برترین دما برای شستن صورت است.

اگرچه بعضی از افراد از آب گرم برای باز کردن منافذ و سپس از آب سرد برای بستن منافذ استفاده می نمایند، اما به گفته متخصصین چنین اتفاقی نمی افتد. باز کردن منافذ پوست از نظر فنی غیرممکن است.

دستمال های مرطوب را رها کنید

از آنجا که دستمال مرطوب صورت در عرض چند ثانیه صورت را پاک می نماید، کاربردی به نظر می رسد. دستمال مرطوب صورت شاید برای پاک کردن آرایش خوب باشد، اما برای شستشوی روزانه صورت طراحی نشده است. در واقع، استفاده از آب می تواند بهتر از استفاده از دستمال های پاکتی باشد. دستمال های مرطوب در از بین بردن آلودگی ها، مواد آرایشی و چربی پوست کارآمد نیستند.

منبع: فرارو

به "5 اشتباه رایج در شستن صورت که باید از آن ها اجتناب کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اشتباه رایج در شستن صورت که باید از آن ها اجتناب کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید