10 علت اهمیت مهارت های نرم برای پیشرفت در مسیر شغلی

به گزارش وبلاگ فروش، اگرچه مهارت های سخت، تخصص و توانایی های فنی افراد را به کارفرماها نشان می دهند، اما مهارت های نرم نشان دهنده توانایی اشخاص برای تعامل با همکاران و رشد در یک شرکت هستند. مهارت های نرم می توانند به شما در ایجاد روابط و حل مسائل یاری نمایند تا بتوانید به رشد یک سازمان یاری کنید. درک اثرگذاری این توانایی ها و قید کردن آن ها در رزومه، نقش به سزایی در پذیرش شما و موفقیتتان دارد.

10 علت اهمیت مهارت های نرم برای پیشرفت در مسیر شغلی

در این مقاله از وبلاگ فروش مگ، شرح می دهیم که مهارت های نرم چیست و 10 علت اهمیت آن ها در رشد شغلی و دستیابی به اهداف را بیان می کنیم.

مهارت های نرم چیست؟

مهارت های نرم، ویژگی ها و توانایی های شخصی هستند که افراد ممکن است به طور ذاتی از آن ها برخوردار باشند. این ویژگی ها معمولا به شخصیت و منش یک فرد مرتبط است. مهارت های نرم که به آن مهارت های مردمی هم می گویند، می توانند به افراد در برقراری ارتباط موثر یاری نمایند، حرفه ای بودن را نشان دهند و منجر به توسعه روابط کاری شوند.

بعضی از حرفه ها، مانند خدمات پشتیبانی از مشتری، عمدتا به مهارت های نرم متکی هستند. افراد گوناگون برای تعامل و ارتباط با همکاران و مدیرانشان، می توانند از این توانایی ها بهره ببرند تا کار خود را آسان تر و اثرگذاری شان را بیشتر نمایند. توسعه و بهبود مهارت های نرم مهم است؛ زیرا می توانند به کارمندان یاری نمایند تا وظایفشان را با پیروزیت انجام دهند و سرعت پیشرفت شغلی خود را بیشتر نمایند. نمونه هایی از مهارت های نرم عبارت اند از:

  • حل مسئله
  • خلاقیت
  • امانت داری

چرا مهارت های نرم مهم هستند؟

کارفرماها اهمیت مهارت های نرم را در محیط کار می دانند. بنابراین نشان دادن این توانایی ها هنگام درخواست شغل بسیار مهم است. در ادامه به 10 اهمیت مهارت های نرم در یافتن و پیشرفت شغلی اشاره خواهیم کرد.

1. نشان دهنده ماندگاری شما هستند

هنگام استخدام برای یک موقعیت کاری، بسیاری از کارفرماها در پی نشانه هایی هستند که مطمئن شوند شما در شرکت آن ها می مانید. مدت زمان ماندگاری کارجو برای کارفرماها مهم است؛ زیرا آن ها مایل اند هزینه های کمتری را صرف استخدام و نگه داشت نیروی تازه نمایند.

مهارت های نرم مانند حل تعارض، تعهد و انگیزه می توانند شما را به یک دارایی بلند مدت برای سازمان تبدیل نمایند. اخلاق کاری و حرفه ای بودن از دیگر شاخص های مهم طول عمر در یک شغل هستند که می توانند به شما یاری نمایند خود را از سایر کارجویان یک موقعیت متمایز کنید.

2. مهارت های نرم منجر به کار تیمی می شوند

اگر برای موقعیت کاری به عنوان بخشی از یک تیم درخواست می دهید، مسئول استخدام ممکن است با توجه به اندازه مشارکت و همکاری در گروه، رزومه شما را ارزیابی کند. کارفرماها از مهارت های نرم برای سنجش توانایی های کار تیمی و ارتباطی شما استفاده می نمایند. برای نشان دادن توانایی حل تعارض خود، در طول مصاحبه در خصوص نحوه برخورد با اختلاف ها در یک گروه یا بین دو کارمند صحبت کنید، به خصوص اگر برای یک نقش مدیریتی درخواست می دهید. توانایی مدیریت تعارض مستلزم این است که خود را به جای افراد معترض قرار دهید و هر دو طرف را به روشی بی طرفانه درک کنید. برای جلب توجه کارفرما، مهارت هایی مانند انعطاف پذیری و گوش دادن فعال را در رزومه خود لیست کنید.

3. به حفظ روابط یاری می نمایند

مهارت های نرم علاوه بر حمایت از روابطتان در محیط کار، اندازه پیروزیتتان را در معاشرت با مشتریان و همکاران معین می نمایند. کارفرماها در پی کارمندانی هستند که بتوانند به آن ها اعتماد نمایند و به عنوان نماینده از آن ها نام ببرند. بعضی از مهارت ها، مانند تعامل موثر با افراد، می توانند در بسیاری از موقعیت ها، صرف نظر از شرکت یا صنعت، ارزشمند باشند.

4. باعث افزایش سرعت شبکه سازی می شوند

مهارت های نرم برای ایجاد و رشد شبکه شغلی بسیار مهم هستند. افراد حرفه ای با مهارت های نرم عالی، نگرش کنجکاوانه ای دارند که به آن ها اجازه می دهد در پی سرنخ ها و توسعه سریع دانش خود باشند. کارفرماها به افرادی با شبکه کاری قوی اعتماد می نمایند و برای ایجاد روابط تجاری، پیشرفت و حتی تصمیم گیری در خصوص استخدام از آن ها یاری می گیرند.

5. رشد را تسهیل می نمایند

بیشتر مهارت های نرم به توانایی شما در استفاده از قابلیت های موجودتان یاری می نمایند و آن ها را به طور مداوم در طول زمان توسعه و رشد می دهند. پذیرش و اجرای بازخوردهای سازنده، یک مهارت ارزشمند است که می تواند به شما در بهبود بهره وری و کیفیت کار یاری کند.

کارفرماها مایلند افرادی را استخدام نمایند که به طور مستمر در پی راه هایی برای ابتکار عمل هستند تا به این وسیله، مجموعه مهارت های خود را بهبود و توسعه دهند. خودکفایی و تامل در انجام کارها، از ویژگی هایی هستند که می توانند شما را در میان سایر همکاران برجسته سازند.

6. مهارت های نرم به شما یاری می نمایند تا منظم بمانید

توجه به جزئیات، مدیریت زمان و توانایی تفویض اختیار، همگی مهارت های نرمی هستند که به شما یاری می نمایند سازماندهی زمان و وظایفتان را به دست بگیرید. سازماندهی وظایف می تواند به کارفرماها نشان دهد که شما قابل اعتماد هستید و می توانید ضرب الاجل ها (Deadlines) را رعایت کنید. بعلاوه این مهارت ها رشد پیشرفت شما در پروژه ها را تسریع و انگیزه تان را برای ادامه کار حفظ می نمایند.

7. منجر به تقویت اعتماد به نفس می شوند

مهارت های اجتماعی تان یاری می نمایند تا با اعتماد به نفس مسائل را حل کنید. اعتماد به نفس شما می تواند منجر به تاثیرگذاری تان بر دیگران گردد. بعلاوه به شما این امکان را می دهد که از خودتان دفاع و ایده ها یا پیشنهادهای تازه را به وضوح بیان کنید. وقتی اعتماد به نفس دارید، برند شخصی بهتری هم می سازید. در طول مصاحبه شغلی، اعتماد به نفستان می تواند نظر کارفرما را جلب و او را متقاعد به استخدام شما کند.

8. ثابت می نمایند ابتکار عمل دارید

کارفرماها اغلب افرادی را استخدام می نمایند که انگیزه و ابتکار خود را نشان می دهند. داشتن نگرش مثبت و خلاق بودن می تواند به مدیران نشان دهد که شما جاه طلب هستید، به پروژه های تازه فکر می کنید و به طور مستقل راه چاره مسائل را می یابید. بعلاوه مهارت های نرم به شما یاری می نمایند تا با استفاده از انگیزه، جلسات طوفان فکری را به وسیله ایده های خود، به پروژه های عملی تبدیل کنید.

9. نشان می دهند که دارای مهارت های رهبری هستید

شما می توانید با تاکید بر مهارت های نرم در رزومه ، قابلیت های رهبری خودتان را به کارفرماها نشان دهید. تمرکز بر بعضی از توانایی هایتان نشان می دهد که در پی تاثیرگذاری بر دیگران هستید. مهارت های نرم به ارتقای هوش هیجانی یاری می نمایند که یک هوش ضروری برای رهبران است. این هوش به رهبران یاری می نماید تا عملکرد کارکنانشان را بسنجند و آن ها را به برترین نحو حمایت نمایند. کارمندان با مهارت های نرم می توانند به سرعت با محیط های مختلف سازگار شوند.

10. به ایجاد معروفیت شما یاری می نمایند

مهارت های نرم برای یاری به ایجاد معروفیت شغلی مهم هستند. بعلاوه این توانایی ها می توانند به شما یاری نمایند تا به معروفیت سازمان یاری کنید. اگر یک کارفرما هستید، نحوه تعاملتان با مشتریان و شرکای تجاری می تواند بر درک مردم از شرکتتان و تصمیم آن ها برای همکاری تاثیر بگذارد. مهارت های نرمتان می توانند پیروزیت تعاملات اجتماعی، وقت شناسی و توانایی شما برای میانجی گری در تعارضات را معین نمایند.

سخن پایانی

مهارت های نرم از جمله انعطاف پذیری، رهبری و مدیریت زمان نقش به سزایی در معین مسیر شغلی افراد دارند. این توانایی ها در طول زمان قابل یادگیری و توسعه هستند. افرادی که به این مهارت ها توجه دارند، معمولا پیروز تر از همکاران خود در محیط کاری ظاهر می شوند، پیشرفت های آن ها قابل تقدیر و کوشش هایشان موثر است. تاثیر مهارت های نرم بر مسیر شغلی کاملا مشهود خواهد بود؛ به شرطی که کارمندان و مدیران در پی کسب و ارتقای آن ها باشند.

منبع: indeed

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 علت اهمیت مهارت های نرم برای پیشرفت در مسیر شغلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 علت اهمیت مهارت های نرم برای پیشرفت در مسیر شغلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید