گوگل پیکسل 7 و 7 پرو با چیپست تنسور G2 معرفی شدند

به گزارش وبلاگ فروش، در بین شرکت های اندرویدی، استراتژی گوگل دقیقا مشابه اپل است و به همین خطار هر ساله تعداد اندکی گوشی نو معرفی می کند. مانند چند سال اخیر، این بار هم شاهد معرفی دو مدل پرچم دار به نام های گوگل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو هستیم که تفاوت مهم بین این دو مدل به دوربین و نمایشگر برمی گردد. در ادامه به مشخصات این دو گوشی می پردازیم.

گوگل پیکسل 7 و 7 پرو با چیپست تنسور G2 معرفی شدند

گوگل پیکسل 7 پرو

پیکسل 7 پرو تا حدود 12 ماه آینده بهترین گوشی گوگل محسوب می شود و بنابراین این شرکت توجه بیشتری به آن نشان داده است. با این حال، این گوشی نسبت به نسل قبلی به غیر از استفاده از چیپست متفاوت و دوربین تله فوتو نو، تفاوت خاصی ندارد.

چیپست استفاده شده برای این گوشی تنسور G2 نام دارد که مبتنی بر فناوری ساخت 4 نانومتری سامسونگ است. پردازنده موجود در این تراشه از همان هسته های نسل قبلی استفاده می کند ولی سرعت آن ها اندکی افزایش یافته است. Mali-G710 MC10 به عنوان پردازنده گرافیکی آن انجام وظیفه می کند که در زمینه یادگیری ماشینی حدود 35 درصد سرعت بیشتری ارائه می کند و بنابراین پردازش های دوربین با سرعت بیشتری صورت می گیرند. به لطف قابلیت های نو این تراشه، گوشی های نسل نو پیکسل از قابلیت اختصاصی Photo Unblur بهره می برند که کاربران با استفاده از آن می توانند عکس های قدیمی و مات را شفاف کنند.

مانند نسل قبلی، این گوشی مبتنی بر 12 گیگابایت رم است و کاربران برای خرید آن می توانند بین مدل های 128، 256 و 512 گیگابایتی دست به انتخاب بزنند. در بدنه این گوشی خبری از درگاه microSD نیست و بنابراین کاربران برای انتخاب حافظه داخلی باید دقت زیادی به خرج دهند.

دوربین اصلی بار دیگر مبتنی بر سنسور 50 مگاپیکسلی است. در کنار آن اولترا واید 12 مگاپیکسلی با زاویه دید 156 درجه ای تعبیه شده که البته این دوربین حالا از قابلیت فوکوس اتوماتیک پشتیبانی می کند. دوربین اصلی از لرزشگیر اپتیکال استفاده می کند ولی گوگل اعلام کرده به لطف توانایی های بیشتر چیپست G2، این دوربین بهتر از نسل قبلی لرزش دست را کاهش می دهد.

دوربین تله فوتو زوم 5 برابری ارائه می کند که برای مقایسه باید بگوییم زوم نسل قبلی 4 برابر بود. دوربین تله فوتو از سنسور 48 مگاپیکسلی استفاده می کند که این یعنی با پردازش نرم افزاری می تواند زوم دیجیتال باکیفیتی را به ارمغان بیاورد.

در پنل جلویی شاهد نمایشگر 6.71 اینچی AMOLED هستیم که از رزولوشن QHD+ بهره می برد. به لطف استفاده از پنل LTPO، رفرش ریت این نمایشگر بین 10 تا 120 هرتز قرار می گیرد. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار گرفته و در ضمنً باید به قابلیت تشخیص چهره هم اشاره کنیم. ظرفیت باتری مانند نسل قبلی 5000 میلی آمپر ساعت است و گوگل اعلام کرده که این باتری از شارژ سریع پشتیبانی می کند ولی در این زمینه عدد مشخصی ارائه نشده است.

به لطف بهره گیری از گواهی IP68، گوگل پیکسل 7 پرو یک گوشی ضدآب محسوب می شود. مدل 12/128 گیگابایتی این گوشی با قیمت 900 دلار راهی بازار می شود.

گوگل پیکسل 7

این گوشی 300 دلار ارزان تر از مدل پرو است و در کل میزان کوچک تری دارد. همانطور که انتظار داشتیم، کاربران با خرید این گوشی با رم 8 گیگابایتی روبرو می شوند ولی می توانند بین 128 و 256 گیگابایت حافظه دست به انتخاب بزنند. مانند مدل های قبلی، این دو گوشی 3 آپدیت اصلی اندروید را دریافت می کنند و تا 5 سال از آپدیت های امنیتی بهره مند می شوند.

نمایشگر این گوشی 6.3 اینچ میزان دارد و وزن آن به 207 گرم می رسد. اگرچه نمایشگر مانند نسل قبلی مبتنی بر رزولوشن FHD+ است، اما حداکثر روشنایی آن 25 درصد افزایش یافته است. متاسفانه خبری از رفرش ریت 120 هرتزی نیست و خریداران باید به رفرش ریت 90 هرتزی بسنده کنند.

طبیعتا بدنه کوچک تر به معنای باتری کوچک تر است و این گوشی از باتری 4355 میلی امپر ساعتی بهره می برد که کمتر از نسل قبلی است. با این حال به لطف استفاده از سخت افزارهای بهینه تر، مصرف باتری بهبود پیدا کرده و برای استفاده معمولی حدود 31 ساعت دوام می آورد.

مانند مدل پرو، این گوشی هم از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده می کند و در کنار آن فقط شاهد اولترا واید 12 مگاپیکسلی هستیم. بنابراین برای زوم کردن باید فقط از زوم دیجیتال بهره ببرید. گوگل برای این دو گوشی از دوربین سلفی بهتری استفاده کرده و حالا به جای استفاده از سنسور 8 مگاپیکسلی، از سنسور 10.8 مگاپیکسلی استفاده شده است. همچنین زاویه دید آن هم با افزایش روبرو شده. کاربران برای خرید مدل 8/128 گیگابایتی این گوشی باید 600 دلار بپردازند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوگل پیکسل 7 و 7 پرو با چیپست تنسور G2 معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل پیکسل 7 و 7 پرو با چیپست تنسور G2 معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید