کشف نخستین پنجه مرگ دنیا با قدمت 1500 سال

به گزارش وبلاگ فروش، در کشفی نادر نخستین پنجه مرگ دنیا در پرو کشف شد. این پنجه مرگ که به مردمان تمدن ناشناخته موچی تعلق دارد، در محوطه تاریخی مشهور هوآسا پرو که یکی از گزینه های دولت پرو برای ثبت در لیست میراث دنیای سازمان یونسکو به شمار می رود، به وسیله باستان شناسان آمریکایی کشف شد.

کشف نخستین پنجه مرگ دنیا با قدمت 1500 سال

به گزارش ایسنا به نقل از هریتیج کی، طی دهه های اخیر باستان شناسان تصاویر زیادی از نوعی پنجه حیوان که به آن پنجه مرگ گفته می گردد را در مقبره های تمدن موچی مشاهده نموده بودند، اما تا کنون نمونه آن کشف نشده بود.

پنجه مرگ کشف شده که نخستین نمونه آن در دنیا محسوب می گردد، شامل دو پنجه ساخته شده از آهن با روکش چرم است و با قدمتی 1500 ساله در مقبره یک کاهن کشف شد.

براساس متون تاریخی کاهنان تمدن موچی از پنجه های مرگ که به مواد سمی آغشته می شده برای کشتن مخالفان خود و بعلاوه بیهوش کردن قربانیان استفاده می نموده اند.

باستان شناسان بعلاوه در این مقبره که حدود 400 کیلومتری با شهر لیما، مرکز پرو فاصله دارد تصاویری را نیز کشف نموده اند که نشان می دهد مردمان تمدن موچی که پیش از اینکا ها در بیشتر منطقه ها آمریکای جنوبی زندگی می نموده اند، در علوم نجوم، ریاضیات و کشاورزی نیز سرآمد دیگر مردمان هم عصر خود بوده اند.

علاوه بر پنجه مرگ که یک اثر تاریخی منحصر به فرد محسوب می گردد، صد ها اثر تاریخی دیگر شامل سلاح، ظروف سنگی و زیورآلات در این مقبره کشف شده است و پروژه کاوش برای کشف دیگر آثار تاریخی احتمالی همچنان ادامه دارد.

منبع: فرارو

به "کشف نخستین پنجه مرگ دنیا با قدمت 1500 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف نخستین پنجه مرگ دنیا با قدمت 1500 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید