کامیون مورد انتظار تسلا با برد 500 مایلی به فراوری نهایی رسید

به گزارش وبلاگ فروش، کامیون مورد انتظار تسلا اکنون برای اولین مشتریان خود ارسال می گردد. اولین مدل های تولیدی آن به دست های غول مواد غذایی و نوشیدنی پپسی PepsiCo خواهد رسید. این خودروساز این خبر را در یک رویداد رونمایی در روز آدینه فاش کرد، در حالی که جزئیات قابل توجهی از برد و عملکرد دکل بزرگ الکتریکی را به اشتراک گذاشت.

کامیون مورد انتظار تسلا با برد 500 مایلی به فراوری نهایی رسید

تسلا برای اولین بار در سال 2016 در طرح اصلی ایلان ماسک، Part Deux، یک کامیون سنگین تمام الکتریکی را با هدف بهبود هزینه ها و ایمنی مرتبط با حمل و نقل محموله و البته کاهش مسائل زیست محیطی معرفی کرد. کامیون تسلا یک سال بعد با پیش سفارش هایی مانند بادوایزر و وعده تحویل آن برای سال 2019 معرفی گردید.

به گفته ماسک در مراسم رونمایی روز آدینه، همه گیری و عوامل دیگر با هم ترکیب شدند تا این تحویل را برای سه سال به تعویق بیاندازند، اما کامیون از آن موقع تحت آزمایش های سخت در طیف وسیعی از شرایط قرار گرفته است. پیشرانه این وسیله نقلیه از پیکربندی سه موتوره و روتورهای کربنی مشابه مدل Plaid S Plaid برخوردار است که تسلا می گوید قدرت آن سه برابر هر کامیون دیزلی در جاده است.

ماسک شرح داد که یکی از آن موتورها دائماً درگیر است، در حالی که دو تا از آن موتورها، برای گشتاور و شتاب، خاموش هستند تا بی جهت مشغول نباشند، این امر کارایی کامیون را در طول بزرگراه بهبود می بخشد. کامیون تسلا این کار را با کشیدن 37 تن انجام می دهد و توانایی مقابله با شیب های معموال را با سرعت مناسب دارد. ضمناً ترمزی دارد که انرژی جنبشی را در مسیر پایین جذب می نماید.

این پیشرانه در یک تست رانندگی در 25 نوامبر، که در آن یک کامیون تسلا با وزن 36.7 تن خارج شد و توانست با یک بار شارژ 804 کیلومتر را طی کند.

دن پریستلی، رئیس مهندسی تسلا گفت که این شبیه سازی در در یک جاده واقعی و در موقعیت ترافیکی واقعی انجام داده است.

ویدئوی این آزمایش، نگاهی به داخل کابین، شرایط نشستن رانندگان و نمایشگرهای لمسی بزرگ در دو طرف، ارائه می دهد. طراحی کابین اطراف راننده به این روش بعلاوه به آنها اجازه می دهد تا بایستند و لباس عوض نمایند، همراه فضایی برای ذخیره بار شخصی و شارژ دستگاه بی سیم دارد.

تسلا ادعا می نماید که کامیون آن با طراحی آیرودینامیکی، کمتر از 2 کیلووات ساعت انرژی در هر مایل (1.6 کیلومتر) مصرف می نماید. بعلاوه فناوری شارژ جدیدی را با کابل های خنک نماینده مایع توسعه داده است تا شارژ مگاواتی را ارائه دهد، که ماسک گفته که این فناوری که برای تسلای سایبرتراک Cybertruck نیز در زمان فروش در دسترس خواهد بود.

ماسک در انتها ارائه تایید کرد که تحویل در حال حاضر در حال اجرا است.

منبع: یک پزشک

به "کامیون مورد انتظار تسلا با برد 500 مایلی به فراوری نهایی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامیون مورد انتظار تسلا با برد 500 مایلی به فراوری نهایی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید