هفته گذشته روزهای خوبی برای گلادیاتورهای رم نبود

به گزارش وبلاگ فروش، گلادیاتور بودن در رم یک شغل تمام وقت محسوب می گردد یا به عبارت بهتر زمانی محسوب می شد. این گلادیاتورها هفته گذشته را در میدان نبرد برای بازپس گیری شغل های ازدست رفته خود گذراندند. مقررات جدیدی که در شهر ابدی، رم، لازم الاجرا شده اند، پوشیدن لباس های مبدل شخصیت های تاریخی و هنری را قدغن می نمایند. این قوانین افراد متخلف را وادار به پرداخت 450 دلار جریمه می کند.

هفته گذشته روزهای خوبی برای گلادیاتورهای رم نبود

این قانون منع تنها یکی از چندین قانونی است که برای کنترل هجوم گردشگران به شهر رم (که هر ساله میلیون ها بازدیدکننده را به سمت خود جلب می نماید) وضع شده است. مصرف نوشیدنی های الکلی در خیابان ها پس از ساعت دو صبح، فروش آنها در هر مکانی پس از این زمان و شنا کردن و خوردن مواد غذایی در منطقه ها ممنوعه ازجمله بخش های دیگر این قانون هستند.

این قوانین که چندی پیش به صورت موقتی و آزمایشی در بعضی از بخش های رم اعمال شده بودند، اکنون به صورت دائمی اجرا خواهند شد. به نظر می رسد که افراد بومی ایتالیا نیز چندان دل خوشی از گلادیاتورها ندارند. بسیاری از بومیان رفتار آنها را مزاحمت برای عموم، سرکیسه کردن گردشگران و حتی دزدی از آنها می دانند. در هفته ای که گذشت، شهردار رم از پلیس این شهر خواست تا با متخلفان با جدیت برخورد گردد و ممکن است که پای این قانون بزودی به شهرهای دیگر ایتالیا همانند ونیز هم برسد.

با این حال، قانون مذکور تنها باعث خشم گلادیاتورها نشده است. در هفته گذشته لایحه های نوی به این قانون اضافه شدند که تردد اتوبوس های گردشگران را از مرکز باستانی شهر رم محدود و یا حتی قدغن می کنند. منتقدان قانون نو (که از اول ژانویه اجرایی خواهد شد) می گویند که این اقدام باعث می گردد تا علاقمندان به بازدید از جاذبه های گردشگری رم همگی با پای پیاده به این مکان ها بیایند و باعث ایجاد خرابی های غیرقابل جبران و ترافیک بیشتر در منطقه شوند.

در طی دو هزار سال گذشته، رم شاهد سهم عادلانه خود از تحولات، خرابی ها و آشوب های مختلف بوده است؛ ولی به نظر می رسد که اکنون تاب مقابله با سرسخت ترین دشمن خود یعنی هجوم گردشگران به این شهر را ندارد.

منبع: همگردی

به "هفته گذشته روزهای خوبی برای گلادیاتورهای رم نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفته گذشته روزهای خوبی برای گلادیاتورهای رم نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید