ژاپنی ها بالاترین IQ را دارند؛ ایرانیان در چه جایگاهی ایستاده اند؟، عکس

به گزارش وبلاگ فروش، ضریب هوشی (IQ) معیاری برای سنجش هوش انسان است. افرادی که می خواهند ضریب هوشی خود را مقدار گیری نمایند، تست های استانداردی را انجام می دهند و نمره ای دریافت می نمایند که سطح هوش آنها را رتبه بندی می نماید. هر چه نمره ضریب هوشی فرد بالاتر باشد، آن شخص باهوش تر در نظر گرفته می گردد.

ژاپنی ها بالاترین IQ را دارند؛ ایرانیان در چه جایگاهی ایستاده اند؟، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فروش، نمرات IQ معمولاً منعکس نماینده کیفیت آموزش و منابع در دسترس مردم در منطقه جغرافیایی محلی خود است. مناطقی از دنیا با نمرات IQ پایین تر، به ویژه در زمینه آموزش، در مقایسه با کشورهایی با نمرات IQ بالاتر، معمولاً فقیرتر و کمتر پیشرفته هستند. بسیاری از محققان بعلاوه از IQ برای مشخص باهوش ترین کشورهای دنیا استفاده می نمایند. نقشه ضریب هوشی بالا بسته به اینکه میانگین نمره IQ چقدر بالا باشد، هر کشور را تحت الشعاع قرار می دهد.

بیشتر بخوانید:

زمین ما درون سیاه چاله گیر افتاده است؟

چهره باورنکردنی نسل نو هیوندای سانتافه/ عکس

بر اساس مطالعه سال 2019 به وسیله محققان ریچارد لین و دیوید بکر در مؤسسه اولستر، بالاترین میانگین نمرات IQ در دنیا متعلق به ژاپنی ها است و شهروندان تایوان و سنگاپور در پشت سر قرار دارند.

لازم به ذکر است که مطالعات لین، در عین جامع بودن، باعث ایجاد بحث های قابل توجهی می گردد. بعضی از محققان مخالف تکنیک هایی هستند که لین برای محاسبه تخمین ها در صورت کمبود داده ها استفاده می نماید. بعضی دیگر ادعا می نمایند که لین، داده های خود را برای حمایت از نتایجی که هم از نظر علمی نادرست هستند و هم از فزونی سفیدپوستان حمایت می نمایند، اشتباه تفسیر می نماید.

همانطور که داده ها نشان می دهد، طیف گسترده ای از میانگین نمرات IQ در سراسر دنیا وجود دارد. بعضی از محققان کشورهای دنیا را بر اساس میانگین نمرات IQ آنها به دسته های رتبه بندی شده تقسیم می نمایند. این میانگین ها با آنالیز میانگین نمره کشور در آزمون های IQ استاندار، سپس تنظیم دقیق آن نمرات با میزان گیری های اضافی مانند ارزیابی های ملی ریاضی و علوم و در عین حال در نظر گرفتن کیفیت کلی به دست آمده است.

با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که IQ تنها راه برای میزان گیری هوش نیست. در واقع راه های مختلفی برای جستجوی باهوش ترین کشورهای دنیا وجود دارد و بسیاری از آنها هیچ ارتباطی با ضریب هوشی میانه ندارند. برای مثال، می توانید نمرات آزمون های آکادمیک هر کشور، احتمال توسعه مرز دانش و معرفی فناوری های داده نو (شاخص سرمایه اطلاعاتی) یا حتی تعداد جوایز نوبل را که هر کشور برنده شده است، مقایسه کنید. در واقع، شما حتی می توانید هر سه آمار را با هم ترکیب کنید.

10 باهوش ترین کشور بر اساس نمرات آزمون دانش آموزان در ریدینگ، ریاضی و علوم

لازم به ذکر است که ایرانیان با میانگین IQ نزدیک به 80.1 در جایگاه 119 در دنیا قرار دارند.

منبع: WORLD POPULATION REVIEW

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ژاپنی ها بالاترین IQ را دارند؛ ایرانیان در چه جایگاهی ایستاده اند؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپنی ها بالاترین IQ را دارند؛ ایرانیان در چه جایگاهی ایستاده اند؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید