پیش بینی وضع هوای کشور در 2 روز آینده ، بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور، خیزش گرد و خاک در استان های غربی

به گزارش وبلاگ فروش، رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور و خیزش گردوخاک در استان های غربی اطلاع داد.

پیش بینی وضع هوای کشور در 2 روز آینده ، بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور، خیزش گرد و خاک در استان های غربی

به گزارش وبلاگ فروش، صادق ضیائیان، درباره شرایط جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: سه شنبه (8 فروردین) در استان های ساحلی خزر، خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، برخی نقاط یزد و اصفهان، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و برخی نقاط استان های غربی کشور بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: چهارشنبه (9 فروردین) در برخی نقاط خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده و خفیف اتفاق افتاده و سپس سامانه بارشی از کشور خارج می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اعلام نمود که پنج شنبه (10 فروردین) جوی آرام در کشور پیش بینی می گردد.

ضیائیان ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنج شنبه افزایش محسوس دما در استان های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه آدینه (11 فروردین) سامانه بارشی وارد کشور می گردد گفت: این سامانه در منطقه ها شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان های ساحلی خزر و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی سبب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ و در ارتفاعات سبب بارش برف خواهد شد لذا توصیه می گردد مسافران نوروزی تمهیدات لازم را در این منطقه ها انجام دهند.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه نمود: شنبه (12 فروردین) نیز در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق و دامنه های جنوبی البرز بارش باران را خواهیم داشت.

به گفته ضیاییان روزهای آدینه و شنبه کاهش 10 تا 20 درجه ای دما در استان های ساحلی خزر و اردبیل و کاهش 5 تا 10 درجه ای دما در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می گردد.

وی تاکید نمود که روزهای آدینه و شنبه به سبب وزش باد شدید پدیده گردوخاک در استان های غربی کشور پیش بینی می گردد.

ضیاییان گفت: در سه روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز و روزهای آدینه و شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی استان تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (9 فروردین) صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات وزش باد با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 22 درجه سانتی گراد و در روز پنج شنبه(10 فروردین) صاف تا قسمتی ابری و در برخی ساعات افزایش باد با حداقل دمای 10 و حداکثر دمای 22 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان بعلاوه خاطرنشان کرد که طی امروز و فردا (8 و 9 فروردین) شهرکرد با دمای 1 و 1- درجه سانتی گراد سردترین و بندرعباس با دمای 28 و 29 درجه سانتی گراد گرم ترین مرکز استان کشور است.

منبع: همشهری آنلاین

به "پیش بینی وضع هوای کشور در 2 روز آینده ، بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور، خیزش گرد و خاک در استان های غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی وضع هوای کشور در 2 روز آینده ، بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور، خیزش گرد و خاک در استان های غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید