این 4 استان آماده سیل و بارش شدید برف و کولاک باشند، محدودیت سفر

به گزارش وبلاگ فروش، خبرنگاران: رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره ورود سامانه بارشی به کشور و احتمال وقوع سیل در چهار استان از کاهش آلودگی هوای مرکز طی روزهای پایانی هفته اطلاع داد.

این 4 استان آماده سیل و بارش شدید برف و کولاک باشند، محدودیت سفر

به گزارش ایسنا ، صادق ضیاییان درباره ورود سامانه بارشی به کشور و پیامدهای آن اظهار کرد: طی روز چهارشنبه (14 دی) بارش هایی در جنوب غرب کشور رخ می دهد و غالب استان های غرب و شمال غرب کشور را درگیر می نماید. طی این روزها استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر جزو اولین استان هایی خواهند بود که بارندگی را تجربه می نمایند.

وی ادامه داد: از اواخر روز چهارشنبه و پنجشنبه (14 و 15 دی) این بارش ها دامنه گسترده تری می یابند و علاوه بر استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر، استان هایی همانند آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان و بخش هایی از استان قزوین، همدان و تهران را نیز دربر می گیرد بعلاوه استان های کرمان، یزد و اصفهان نیز شاهد بارندگی هایی خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید نمود: حجم بارش ها طی روز پنجشنبه خطرناک می گردد و احتمال آبگرفتگی های گسترده، جاری شدن آب در مسیل ها و سیلابی شدن در استان های بوشهر، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد دور از انتظار نیست و این بارش ها در استان چهارمحال و بختیاری می تواند به صورت برف های سنگین باشد.

ضیاییان در خاتمه درباره شرایط جوی تهران در پی ورود سامانه بارشی به آن اظهار کرد: با وجود اینکه تا روز چهارشنبه برای تهران سکون جوی، پایداری جو بعلاوه آلودگی هوا پیش بینی می گردد، با ورود سامانه بارشی و وزش باد از اواخر این روز کیفیت هوای تهران بهتر می گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "این 4 استان آماده سیل و بارش شدید برف و کولاک باشند، محدودیت سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 4 استان آماده سیل و بارش شدید برف و کولاک باشند، محدودیت سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید