واریز یاری هزینه 10 میلیون تومانی برای پذیرفته شدگان برتر دارای معلولیت کنکور 99

به گزارش وبلاگ فروش، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان بهزیستی از واریز یاری هزینه 10 میلیون تومانی (تهیه لپ تاپ) برای 50 پذیرفته شده برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال جاری اطلاع داد.

واریز یاری هزینه 10 میلیون تومانی برای پذیرفته شدگان برتر دارای معلولیت کنکور 99

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ فروش به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، وحید قبادی دانا با اشاره به اینکه بیش از 50 نفر از افراد دارای معلولیت در این ماراتن تحصیلی حائز رتبه برتر شدند، گفت: عزم، اراده و کوشش این افراد برای رسیدن به این موفقیت عظیم قابل ستایش است و باید این افراد را به عنوان الگو به آحاد جامعه معرفی کرد تا همگان بدانند با اصرار بر توانستن و خواستن می توان بر مسائل غلبه کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: حضور افراد دارای معلولیت در دانشگاه ها و مراکز آموزشی منوط به تحقق شرایط مناسب سازی و دسترس پذیری در بخش های فضای فیزیکی، تجهیزات و وسائل آموزشی و ... است؛ همچنین دسترس پذیری به سامانه شاد و کتاب های صوتی و بروزرسانی کتاب های با خط بریل از درخواست های پذیرفته شدگان برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال 99 می باشد و از طرفی ایجاد شرایط برابر، برطرف تبعیض، یکسان دیدن افراد دارای معلولیت مطالبات این افراد از جامعه است.

وی ادامه داد: مطابق آئین نامه ماده 9 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت برای معلولان متوسط، شدید و خیلی شدید در دهک های درآمدی 1 تا 7 شهریه به طور کامل توسط سازمان بهزیستی کشور پرداخت می گردد؛ همچنین از سال گذشته یاری هزینه تشویقی برای دانشجویان دارای معلولیت شاغل در دانشگاه های دولتی به مبلغ 400 هزار تا 2 میلیون تومان براساس مقطع تحصیلی واریز می گردد.

قبادی دانا، به مسائل افراد دارای معلولیت در تحصیل مجازی اشاره نمود و گفت: ابزار لازم برای استفاده از فضای مجازی و راه دور یکی از دغدغه های امروز دانشجوی دارای معلولیت است که برای برطرف این مشکل یاری هزینه لازم برای تهیه لپ تاپ به مبلغ 10 میلیون تومان برای 50 پذیرفته شده برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال 99 واریز می گردد؛ همچنین برای 6 نفر از پذیرفته شدگان برتر که رتبه زیر هزار کشوری را کسب کردند یک عدد لپ تاپ اهداء می گردد.

وی با بیان اینکه 158 هزار نفر از دانش آموزان دارای معلولیت در سطح کشور تحصیل می نمایند که حدود 80 هزار نفر در مدارس استثنایی و بقیه در مدارس پذیرا هستند، گفت: ما باید حق و حقوق افراد دارای معلولیت را به عنوان عظیمترین اقلیت دنیا اجرایی کنیم. افراد دارای معلولیت باید بتوانند یک زندگی مستقل همراه با شان و منزلت اجتماعی در درون جامعه و بستر خانواده را به راحتی تجربه نمایند؛ به طوری که مناسب سازی فضا های مختلف در سطح کشور باید صورت گیرد.

قبادی دانا با بیان اینکه امروزه ایزوله کردن افراد دارای معلولیت مدنظر نیست، بلکه هدف تلفیق اجتماعی است، اذعان کرد: از 50 پذیرفته شده برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال 99، 7 نفر رشته پزشکی، 4 نفر رشته داروسازی، 2 نفر در رشته دندانپزشکی، 6 نفر در رشته حقوق و 21 نفر در رشته های مهندسی، زبان های خارجی و گروه هنر پذیرش شدند که 13 نفر دارای معلولیت شدید، 19 نفر دارای معلولیت متوسط و 18 نفر معلولیت خفیف دارند.

یادآوری می گردد، در آئین تجلیل از پذیرفته شدگان برتر دارای معلولیت در کنکور سراسری سال 99 تعدادی از نخبگان به نمایندگی از استان های بوشهر، خراسان جنوبی، فارس، البرز و ... در ارتباط ویدئوکنفرانس با رئیس سازمان بهزیستی کشور مسائل و درخواست های خود را بیان کردند و در سرانجام به 4 نفر از نخبگان حاضر در جلسه لپ تاپ اهداء شد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "واریز یاری هزینه 10 میلیون تومانی برای پذیرفته شدگان برتر دارای معلولیت کنکور 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز یاری هزینه 10 میلیون تومانی برای پذیرفته شدگان برتر دارای معلولیت کنکور 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید