نتیجه خوب حسگرهای الکترونیکی در تشخیص کووید 19

به گزارش وبلاگ فروش، برگزیده جایزه مصطفی(ص) گفت: حسگر الکترونیکی طراحی شده، برد الکترونیکی خوبی دارد و می تواند پس از یک دقیقه بعد از دریافت خلط یا بزاق بیمار، فعالیت ویروس را تشخیص دهد.

نتیجه خوب حسگرهای الکترونیکی در تشخیص کووید 19

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ فروش به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد مصطفی(ص)، محمد عبدالاحد، برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) درخصوص آخرین دستاوردهای ردیابی ویروس کرونا گفت: ما یک سامانه دستی طراحی کرده ایم که بر روی حدود پانصد نفر از افراد بستری در بیمارستان تست شده است. این دستگاه خلط بیمار را می گیرد و بعد از سی دقیقه تعیین می شود که فرد بیماری دارد یا ندارد؛ این دستگاه برد الکترونیکی خوبی دارد و می تواند پس از یک دقیقه بعد از دریافت خلط یا بزاق بیمار، فعالیت ویروس را تشخیص دهد.

وی در ادامه بیان نمود: با کمک بیمارستان های امام خمینی(ره)، لقمان، نور افشار و امام حسین(ع) ما بر روی 300 تا 500 مورد، آزمایش انجام دادیم و فاصله معناداری بین بیماران مبتلا به کرونا و غیر کرونا تعیین شد.

برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) همچنین افزود: در دو ماه گذشته ما این سیستم را طراحی کردیم و تست بالینی آن نیز به پایان رسیده است. در حال حاضر سیستم در دست بررسی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است تا در اختیار مردم قرار گیرد. این دستگاه به راحتی در همه جا قابل استفاده است و طی سی ثانیه غربالگری اولیه خوبی انجام می دهد.

وی در خصوص روش تست خونی بیان نمود: دریافت خلط از بیمار خیلی سخت است، زیرا ایمن نیست و می تواند باعث تشدید اپیدمی شود؛ براین اساس نتیجه گرفتیم خون جایگزینی بهتری است در نتیجه تحقیقات خود را بر خون و درگیری آن با ویروس انجام دادیم.

برگزیده مقیم کشورهای اسلامی جایزه مصطفی(ص) بیان نمود: توصیه بیشتر پزشکان این است که بیمار باید استراحت کند و تحت نظر باشد؛ براین اساس تست های پیش از مراجعه به پزشک، نقش کلیدی دارند. این سیستم برای جداسازی افراد مشکوک و غیر مشکوک مفید است .

وی با بیان اینکه کرونا یک ویروس همه گیر است، بیان نمود: اینکه ویروس زود تشخیص داده شود مهم است؛ تلاش ما این بوده که مکانیسم های منفی را به حداقل برسانیم. استفاده از این حسگرها نتایج خوبی در تشخیص داشته اند.

عبدالاحد در خصوص عملکرد این حسگر اظهار کرد: این حسگر می تواند پایش اولیه انجام دهد؛ به این صورت که افراد بدون هیچ علائمی یک تست خلط می دهند، اگر در آن تست یک نمونه مولکول فعال اکسیژن مشاهده شود، باتوجه به اینکه حضور مولکول های فعال در خلط نشان دهنده بیماری های ویروسی است، این حسگر می تواند فرد را به انجام تست های کامل ترغیب کند.

هفتمین نشست استپ امروز با حضور سخنرانانی از 21 کشور جهان با رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی به صورت مجازی برگزار می شود.

در این دوره از نشست استپ کارشناسان بیماری های عفونی و اساتید دانشگاه و متخصصان همراه با اساتیدی از کشورهای سنگاپور، آلمان، فرانسه، آمریکا، مالزی، هند، ژاپن، پاکستان، کانادا، چین، آذربایجان، بنگلادش، اردن، عمان، ایتالیا، اندونزی، ترکیه، عراق، کره جنوبی، قزاقستان و ایران تجربیات خود را در درمان این بیماری به اطلاع یکدیگر می رسانند.

تا به امروز مراکز مختلفی در جهان اسلام شامل دانشگاه های ایران سه دوره، دانشگاه پوترای مالزی (دوره دوم)، دانشگاه سلطان قابوس عمان (دوره چهارم) و دانشگاه کراچی پاکستان (دوره پنجم) میزبان نشست های استپ بوده اند.

/

منبع: خبرگزاری فارس

به "نتیجه خوب حسگرهای الکترونیکی در تشخیص کووید 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه خوب حسگرهای الکترونیکی در تشخیص کووید 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید